Gå til innhold

Hva jeg synes om fallout3 så langt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, nå har jeg spilt en god del timer - tok ikke av i begynnelsen - men blir ganske oppslukt etter hvert. har kommet til R.City uten at det spoiler noe. Mye vandring i kloakk, tunneler og undergrounds - utrolig svært. Men merker denne deja-vu følelsen og at dette et stykke på vei føles som en oblivion-mod. ganske likt konsept. men rollespill er supert da....savner en cutscene her og der - det fungerer litt som milepæler synes jeg - litt antiklimaks når diverse oppdrag er utført, som f.eks. radio-oppdraget....

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Blir for dumt å kalle V for winbutton, alle som har spillt Fallout 1 og 2 vet at VATS = Fallout, uten VATS hadde jo fallout-feelingen vært mye dårligere. du kan skru opp vansklighetsgraden og vettu.. medium er vel for cs-folk som kjører spray&pray på alle fiendene :)

Ehem, jeg foretrekker å aime på cs i stedet spray and pray, så STFU

ITT: Underage CS-Players.

Jeg må si at Fallout syns jeg var ganske så bra.

Skulle ønske at det ikke startet så brått, skulle ha vært noen oppdrag inne i 101 før man stakk av.

Ok, nå har jeg spilt en god del timer - tok ikke av i begynnelsen - men blir ganske oppslukt etter hvert. har kommet til R.City uten at det spoiler noe. Mye vandring i kloakk, tunneler og undergrounds - utrolig svært. Men merker denne deja-vu følelsen og at dette et stykke på vei føles som en oblivion-mod. ganske likt konsept. men rollespill er supert da....savner en cutscene her og der - det fungerer litt som milepæler synes jeg - litt antiklimaks når diverse oppdrag er utført, som f.eks. radio-oppdraget....

Ja det er jo egentlig kliss det samme som Oblivion. Men hvorfor endre på det?

Cutscenes? Ja det har vært toppers, man får nesten det samme som cutscenes når man går i andre Vault's, trodde det var grafikkfeil når alt ble blått.

Feks i vault 96 eller no slikt ikke så langt unna Vault 101 fikk jeg se noen "scener" med "faren" min i.

Endret av Lord Grÿllwotth
Skrevet
Etter å ha lest innleggene til trådstarteren anbefaler jeg ham å legge fra seg alt som har med RPG å gjøre en gang for alle, og gå til anskaffelse av spill som Crysis, Doom 3, FEAR osv.

Er det som var litt av planen :)Å nå står jeg fast i spillet igjen også :(

Men jeg prøver å gi fallout3 en sjanse, men kjenner at det kanskje ikke er spillet for meg. Liker å gå rundt å snoke å titte, liker at spill er store der du har en del valg om vei å gå osv. Men det var ting som ikke jeg likte. Ting som blei litt eeh okei...

Så hvis det er noen som er intr i fallout3 å har farcry2 å kanskje vil bytte så gjør jeg gjerne det :D

Det høres litt ut som du ikke har orginalen, om du hadde brukt tid på manualen så hadde du lett ha kunnet lest deg til den informasjonen som hadde gitt deg en god overlevelsesjangse.

Uansett så synnes jeg at Fallout 3 er alt for lett og at Betsheda har tabbet seg ut med level systemet og perks rent generelt , makset personlig lev 20 ca 15 timer før jeg i det hele tatt ble ferdig med main questen.

Her er i alle fall mine ankerpunkter på Fallout 3 :

Kjipe småsamfunn (Både fallout 1 og 2 hadde langt bedre småbyer hvor langt flere ting skjedde samt du kunne også finne ut hvor Super-mutante kom fra).

Mange ruiner å utforske, men de føles litt tamme.

Alt for liten interaktivitet med miljøet, I fallout 1 og 2 hadde du muligheter til å reparere alt fra generatorer til maskineri, samt bruke forskjellige objekter på hverandre.

Mangler også muligheten til å benytte seg av C4 og TNT som man i de orginale fallout kunne faktisk lure ned i lomma på en raider eller ku og så gå rundt hjørnet og vente til det sa bang.

Fallout 3 er et veldig bra spill, men har desverre en hel haug av mangler for oss Fallout fans, må desverre si at det har blitt "konsolisert" og alt for mainstream og laget enkelt for at de fleste skal greier spillet uten problemer.

definitivt en 7 / 10 her i gården.

Skrevet
en av questene i hovedhistorien gir da ganske sterke hint om hvor super-mutanten stammer fra?

Hmm, altså det finnes et område hvor mutantene "dipper" menneskene i FEV og som du kan ta knekken på? Prøvde da inderlig å lete igjennom washingtong dc men fant ikke en sånn plass.

Skrevet (endret)
Hmm, altså det finnes et område hvor mutantene "dipper" menneskene i FEV og som du kan ta knekken på? Prøvde da inderlig å lete igjennom washingtong dc men fant ikke en sånn plass.

Stedert hvor du finner G.E.C.K gir deg rimlig mange hint..

Endret av toeblast
Skrevet
Etter å ha lest innleggene til trådstarteren anbefaler jeg ham å legge fra seg alt som har med RPG å gjøre en gang for alle, og gå til anskaffelse av spill som Crysis, Doom 3, FEAR osv.

Mangler også muligheten til å benytte seg av C4 og TNT som man i de orginale fallout kunne faktisk lure ned i lomma på en raider eller ku og så gå rundt hjørnet og vente til det sa bang.

Exploding Pants heter det. Du lurer en mine i buksene... Det er mulig i Fallout3

Skrevet

Tja, da får jeg nesten prøve ut dette i den kommende uka og følge litt med å se om jeg finner den mutant plassen :)

Forresten noen som irriterte seg på Fawkes og at han ikke giddet å gjøre deg en tjeneste mot slutten? Immun mot Radioaktivitet my ass.

Skrevet
Tja, da får jeg nesten prøve ut dette i den kommende uka og følge litt med å se om jeg finner den mutant plassen :)

Forresten noen som irriterte seg på Fawkes og at han ikke giddet å gjøre deg en tjeneste mot slutten? Immun mot Radioaktivitet my ass.

Så du måtte hente den selv? Hadde du brukt litt mer på denne plassen så hadde du nok fått svar på det du lurer på anngående mutantene også :p. Log inn på en PC eller to.

Fawkes tilbød meg faktisk hjelp. Har du dårlig karma eller int?

Skrevet

Er det som var litt av planen :)Å nå står jeg fast i spillet igjen også :(

Men jeg prøver å gi fallout3 en sjanse, men kjenner at det kanskje ikke er spillet for meg. Liker å gå rundt å snoke å titte, liker at spill er store der du har en del valg om vei å gå osv. Men det var ting som ikke jeg likte. Ting som blei litt eeh okei...

Så hvis det er noen som er intr i fallout3 å har farcry2 å kanskje vil bytte så gjør jeg gjerne det :D

Det høres litt ut som du ikke har orginalen, om du hadde brukt tid på manualen så hadde du lett ha kunnet lest deg til den informasjonen som hadde gitt deg en god overlevelsesjangse.

Uansett så synnes jeg at Fallout 3 er alt for lett og at Betsheda har tabbet seg ut med level systemet og perks rent generelt , makset personlig lev 20 ca 15 timer før jeg i det hele tatt ble ferdig med main questen.

Her er i alle fall mine ankerpunkter på Fallout 3 :

Kjipe småsamfunn (Både fallout 1 og 2 hadde langt bedre småbyer hvor langt flere ting skjedde samt du kunne også finne ut hvor Super-mutante kom fra).

Mange ruiner å utforske, men de føles litt tamme.

Alt for liten interaktivitet med miljøet, I fallout 1 og 2 hadde du muligheter til å reparere alt fra generatorer til maskineri, samt bruke forskjellige objekter på hverandre.

Fallout 3 er et veldig bra spill, men har desverre en hel haug av mangler for oss Fallout fans, må desverre si at det har blitt "konsolisert" og alt for mainstream og laget enkelt for at de fleste skal greier spillet uten problemer.

definitivt en 7 / 10 her i gården.

Hvofor mener du at Betsheda har "tabbet" seg ut med lvl systemet og perksa generellt? Oblivion derimot hadde et Fxxxx lvl system som jeg håper vi aldri kommer til å se igjen. Eneste minuset med Fallout3 er at du stiger i lvl atfor raskt. Men hva som er galt med perksa forstår jeg ikke.. Lett inn på topp 10 spill for min del.. :)

Skrevet
Hvofor mener du at Betsheda har "tabbet" seg ut med lvl systemet og perksa generellt? Oblivion derimot hadde et Fxxxx lvl system som jeg håper vi aldri kommer til å se igjen. Eneste minuset med Fallout3 er at du stiger i lvl atfor raskt. Men hva som er galt med perksa forstår jeg ikke.. Lett inn på topp 10 spill for min del.. :)

Man går for fort opp i level, 80% av perksa er ubrukelige/kjedlige og man får perks hver level.

Ting var bedre i gamle dager må jeg si.

Skrevet

Helt enig at man går for raskt opp i lvl. Det med Perks, om man liker eller ikke liker dem er vel smakssak. Personlig liker jeg dem veldig godt.

Ting var bedre i gamle dager!? hehe... long live Baldurs Gate, Shadows of Amn.. :) hehe..

Skrevet

Hvordan vet dere hvor lenge dere har spilt? Tar dere virkelig tiden på hvor lenge dere spiller, eller er det noen sted man kan se det?

Skrevet
Hvordan vet dere hvor lenge dere har spilt? Tar dere virkelig tiden på hvor lenge dere spiller, eller er det noen sted man kan se det?

Det står vel på "boyen" din tror jeg? Husker jeg har sett det et sted ihvertfall.

Skrevet

Mener at Savegamen viser spillt spilletid.

I alle fall på Xboxen min...

Disse gouls? De er imune mot radioaktivitet, og de blir faktisk heala ved og innta radioaktivitet...

Kan man bli slik Zombie?

Skrevet (endret)

Så du måtte hente den selv? Hadde du brukt litt mer på denne plassen så hadde du nok fått svar på det du lurer på anngående mutantene også :p. Log inn på en PC eller to.

Fawkes tilbød meg faktisk hjelp. Har du dårlig karma eller int?

Tenkte spesifikt på slutten, ikke G.e.c.k.

Logget faktisk inn på alle pcene som jeg kunne, var jo en flink hacker med science på 100 men kan ikke huske sånn i farta at jeg fant noe om mutantene.

Når det gjelder perks og level sytemet så savner jeg flere ting :

At når man tagget en skill så fikk man 2skill økning pr point brukt i skillen opp til 100 , så 1 point pr skill (eller 2points pr 1 uten tagg) opp til 150 og så økte dette gradvis med 1 point mer pr skill point opp til 300.

Med unarmed så fikk man tilgang til flere angrep, power kick, wayhammer, haymaker etc som hadde en større mulighet til å gå igjennom rustningen. Fallout 2 hadde faktisk en flott boksering og muligheten til å kjempe mot en kung-fu ekspert.

Det var også en nødvendighet å ha høy perception for å kunne snipe noen på avstand, hadde man lav per så datt % muligheten raskt med en gang målet kom utenfor din "naturale" perception range og derfor måtte man kompensere med høyere skills.

Fallout Tactics la til muligheten for å forandre stilling fra gående til knegående og liggende, dette lot deg taktisk øke sjangsene for bedre % med visse våpen og ga deg bedre muligheter for stealth eller faktisk bruke dekning langt mer effektivt. Selsvagt når du ligger ned måtte du bruke langt mer AP for å bevege deg mot stående.

Fallout 2 hadde mange morsomme perks og også slike man fikk tildelt av å gjøre visse ting :

Mine favoritter :

Gigolo (sex var faktisk en god del av spillet der du hadde mulighetene i alle fall).

Gravedigger / Graverobber.

Children killer (om du var uheldig nok til å ta livet av barn, veldig bad for karma).

Men rent generelt så føler jeg at Fallout 3 er liksom noe som er laget for massene og det mangler mye av humoren og følelsen de originale hadde, det føles litt som om mye av sjarmen er rett og slett borte.

Endret av Malvado

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...