Gå til innhold

Mist 1000W Rev.2, ny konge på haugen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

er veldig fornøyd med min corsair hx1000w;) mist er sikkert god,men det kan hende de anmelder litt for snilt pga det er et norskt produkt som prøver å slå igjennom. akkurat som med anmeldelser av norsk film, der renner det over av terningkast 5 og 6, minimum 4.

det som er bra med mist er prisen rett og slett.

 

vurderte en mist ved bestilling av ny psu,men gikk tilbake til corsair da dette er et mer kjent merke på markedet, mist ble for ukjent etter min smak.

Lenke til kommentar

Generelt sett bør man helst se på hvilken OEM en strømforsyning kommer fra og ikke hvem som markedsfører dem. MIST er ikke en produsent, det er et merke markedsført av Microplex, og OEM er ATNG. Corsair produserer heller ikke strømforsyningene sine, de overlater jobben til Seasonic og Channel Well. Men forøvrig spesifiserer ofte oppdragsgiver hvilke komponenter disse skal bruke, så noen fingre har de med i spillet.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Jeg synes prisen er mindre viktig, den er 400,- billigere på Netshop sammenlignet med Corsair. Kvalitet og levetid er viktigere, så om Corsair er hakket bedre, så er det kongen på haugen for meg.

 

Ser frem til at HW tester den "forbedrede" utgaven av Mist. Det burde De jo gjøre siden De anbefalte Mist sist gang, selv om den var dårligere sammenlignet med Corsair og BeQuit.

Lenke til kommentar

Har selv 2 stk mist PSU`er. Begge er rev 3 på hendholdsvis 600 og 650w. Det som er genialt med mist, er at man kan kjøpe flere kabler. Så hvis man vil ha 7 "sata kabler" så kan man plugge inn de :D

 

Til hovedpc`en sverger jeg til hardere skyts. Enermax og pcp & cooling. Grunnen til at jeg har Enermax er at den har flere satakontakter orginalt enn noen andre psu`er jeg har sett. Og Enermax er kjent som en high end psu.

 

Selv om mist kan kobles til rimelig mange kontakter av det man måtte ønske, så stoler jeg ikkje helt enda på mist av en eller annen grunn.

 

Pcp & Cooling 1200w har jeg fordi det er den BESTE strømforsyningen som finnes. Overklokkingen står iallefall ikkje på psu`en med ultrastabile rails og uendlig power.

 

Thermaltake har jeg særdeles dårlig erfaring med. Hadde en TT 1200w i hovedpc`en. Overklokka quad, 18 harddisker, 3 kontrollere, masse vifter, Crossfire mm.. Dette ble tydeligvis for mye for den. Plutselig en dag jeg spillte, så kom det blåskjerm. Deretter var TT dau :!:

 

Har tatt knekken på en TT 480w psu for noen år siden også. Aldri mere TT for min del. Kanskje jeg er uheldig, men etter å ha sett andre med samme problem så tror jeg ikkje det.

 

Det hadde vært ufattelig kult å sett den nye Mist 1000w mot de store gutta! Hx1000,Be Quiet Dark power 1200, pcp 1200w, Enermax 1000+, Tagan 1100w med flere :D

Lenke til kommentar

MIST 1000W og Corsair HX1000 er jo forøvrig bygd på to helt forskjellige måter, HX1000W har to separate DC-omformere (blir nesten som to PSUer i en), mens MISTen er bygd på den konvensjonelle måten. Ellers holder jeg meg selv nå til Corsair siden jeg aldri har hatt problemer med mine eller de jeg har puttet i noen av de maskinenene jeg har hjulpet bekjente med å bygge. Men man har vel alle alltid en favoritt eller to, om en ting virker for en, så holder man seg ofte til den.

 

Og enig i at i alle fall de tidligere TT Purepowere var av dårlig kvalitet, har hatt 3 forskjellige og alle gikk til h#¤¤%¤ etter en stund. (vel, den ene virker, men med ustabile spenninger). Men TT brukte dårlige OEMer for sine enheter den gangen. (HEC/Sirtec som har frynsete rykter hos mange av PSU-ekspertene på nettet).

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

min tt 850w holdt god stand i nesten 2år med både 8800gts i sli,8800gtx i sli og klarte faktisk gtx280 i sli temmelig brukbart selv om den strevde litt. men med engang jeg gikk over til quad cpu så blei det problemer med å levere nok kraft, så da måtte jeg opp til 1000w istedet. egentlig hadde jeg tenkt en tt 1000w,men siden det nesten ikke var noen som lagerførte den så bare tok jeh hx1000 etter mange gode ord om den.

 

eneste psu jeg har hatt krøll med er hiper, har en gammel hiper 580w på min gamle pc hjemme, men skal bytte den ut med en corsair 550w siden hiper'en bare bråker og slår maskinen av ettersom den selv øsnker. aldri mer hiper ihvertfall.

 

kanskje jeg tester ut en mist neste gang jeg skal oppdatere systemet;)

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Jeg har mist rev.2 stående i kabinettet mitt. Venter bare på Core i7 eller noen som har en gammel amd K6 eller p3 hardware å kaste så kan jeg få sjekket lydnivået da det har mest å bety for min del :p Jeg vet ikke hva du legger i en test, men jeg har ikke osciolloskop eller annet måleutstyr tilgjengelig så får ikke sjekket stort mer en at den starter opp og holder liv i pcen

Lenke til kommentar
Har selv 2 stk mist PSU`er. Begge er rev 3 på hendholdsvis 600 og 650w. Det som er genialt med mist, er at man kan kjøpe flere kabler. Så hvis man vil ha 7 "sata kabler" så kan man plugge inn de :D

 

Bare å sende en mail til corsair, så sender de flere kabler så lenge du betaler frakta... 

 

 

OEM'ene Corsair bruker er vel jevnt over bedre ansett enn de MIST har brukt, såvidt jeg har sett. Og det er definitivt ikke uten videre at Corsair PSUene har opparbeidet seg et så bra rykte så fort.

Lenke til kommentar
Har selv 2 stk mist PSU`er. Begge er rev 3 på hendholdsvis 600 og 650w. Det som er genialt med mist, er at man kan kjøpe flere kabler. Så hvis man vil ha 7 "sata kabler" så kan man plugge inn de :D

 

Bare å sende en mail til corsair, så sender de flere kabler så lenge du betaler frakta... 

 

 

OEM'ene Corsair bruker er vel jevnt over bedre ansett enn de MIST har brukt, såvidt jeg har sett. Og det er definitivt ikke uten videre at Corsair PSUene har opparbeidet seg et så bra rykte så fort.

 

Takk Wibla! Det visste jeg ikkje. Genialt at Corsair sender kabler :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...