Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

knirking fra bilen (støtdempere?)


Magnusmmo

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg kjører en mercedes c180 1998 modell, og når jeg kjører over fartsdumper og lignende kommer det små knirkelyder. Når jeg sitter inne i bilen høres det ut som det kommer fra høyre forhjul, og siden det kommer når jeg kjører over humper og lignende, tenker jeg at det må være støtdemperne. Og når bilen er fuktig eller våt, altså når det regner, kommer lydene ikke.

Har noen en anelse om hva dette kan være?

takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvilken foringer?

på min bil (mercedes 190E) var det slik at jeg byttet dempere og fjærer og i prosesen klarte å sprekke mansjetten rundt opphengskula som i løpet av ca 1 (kanskje 1.5 månder) begynte å knirke. har ikke slark i kula og det ga seg når jeg sprøyta inn olje med sprøyte innforbi mansjetten.

 

skal bytte kula snarest, olje sprøytingen var bare endel av feilsøkingsprosessen for å være sikker på hva som var feil.

 

det beste i slike tilfeller (og dyreste) er å få bilen på et verksted for å få dem til å finn feilen, var det jeg gjorde.

 

er foring innerst på bærarmen, foring ytterst på armen, kanskje foring både i bunn og topp av demper, på fjør og på avstivningsarmen som er festet ganske langt ute på bærearmen på begge sider.

 

kan være så enkelt som en bolt som ikke er strammet skikkelig på en nylig byttet demper.

 

uansett. lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...