Gå til innhold

Kommentar: Ny kurs for Age of Conan (PC)


Anbefalte innlegg

Går det mer nedover nå kan dem vel legge ned hele prosjektet. Utfra det Craig har sagt virker det til at spillet blir snudd i en positiv retning.

 

Kontoen min er fortsatt aktiv og jeg spiller det innimellom. Jeg håper virkelig at de klarer og få fikset spillet.

 

 

ja jeg savner også en WAR artikkel. jeg plukket spillet opp etter en dag eller to etter release og jeg elsker det, det føles som tittelen WAR. WAR is everywhere etc. game reactor gjidde det 7/10 mens ign gjidde det 9/10. lurer på hva gamer.no syns om det.

 

Rart de ikke har brukt tid på Warhammer ja. Men på nåværende tidspunkt er det vel ikke mye poeng i en anmeldelse. Men Warhammer er absolutt ett genialt spill. Føler meg mye mer motivert på og bruke tid i Mytic sin verden, sammenlignet med Funcom sin verden.

Endret av Ördög
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
WoW er verdens største hype og den har tonnevis av førstegangsspillere som har falt for hypen.

 

Når skal disse kommentarene forsvinne ? en 5 år lang hype ?

Det må jo være en slags verdens rekord.

En hype handler jo om nye nytt. Noe som nettopp har kommet eller helst ikke har kommet i d hele tatt.

Wow ble hypet og leverte. AoC var ekstremt hypet og trynet.

dere "hatere" får bare komme over det. Blizzard gjor som de alltid gjør. Lager knall spill. DU får ikke en stabil spiller base som bare bygger og bygger over 5 år på en hype alene.

Lenke til kommentar

En hype kan godt vare lenge, det betyr bare at man klarer å gjøre spillerne avhengig av spillet og det bruker man enkle tekniker for å få til.

 

WoW er et latterlig spill etter min mening. Det betyr ikke at jeg synes spillerne er latterlig men jeg ville ikke brukt tid på slikt.

 

Det Blizzard har gjort godt med WoW er bånnarkitekturen(ikke spillet), denne fungerer bra og er nøkkelen til suksess i enhver MMO. Men selve spillet får strykkarakter av meg.

 

Jeg er ingen WoW hater, jeg synes bare spillet er latterlig. Men med det sagt forstår jeg også hvorfor så mange "faller" for spillet. Som jeg sa er nok størstedelen non-hardcore gamers og gjerne folk som har plukket opp et MMO for første gang.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Som gammel Anarchy Online spiller gleder det meg å se at det faktisk er fler som vil ha noe av dybden som fantes i det spillet. For ikke å nevne at verdenen faktisk virket levende og troverdig!

Husker i begynnelsen når jeg spilte AO var det ikke leveling som var moro. Det var å utforske planeten, gjemme seg for store monstre i skogen og finne bortgjemte byer. Etter det ble man dratt inn i de politiske story-eventene som pågikk de første årene. Mystiske Dust Brigade som plutselig dukket opp i byen og slakta vakter og spillere. Spillet var uforutigbart og morsomt. Missions og leveling var noe vi gjorde i mellom alt annet som skjedde.

 

Spilte AoC i ca to måneder før jeg gikk lei. AO spilte jeg i over fire år, og vender fremdeles tilbake i ny og ne for å ta en løpetur på Rubi-Ka. Synes det sier litt..

 

 

 

Jeg tror også at et av de store problemene til AoC er Tortage. Fint og gøy første gangen, ok andre gangen, men så er det drittkjedelig. Jeg har snakket med flere tidligere AoC spillere og nesten alle sier det samme. De kunne godt tenkt seg å forsøke å spille med en alt eller to, men ingen gidder å bruke nye 10-15 timer på å gå igjennom Tortage.

Lenke til kommentar
Funcom og Gaute skal ha honnør for å satse på en veldig god ide og prøve å lage et MMORPG som var litt annerledes enn de andre etablerte MMORPG'ene på markedet. De satset og startet veldig bra, men litt av problemet er at hardcore MMORPG spillere er vanedyr, og liker å grinde etter de samme dyrene, eller å gå igjennom den samme instansen om og om og om igjen bare for å få tak i en liten bit til i et stort puslespill - som er konstruert rett og slett for å få folk til å spille spillet lenge. Og AoC appelerte derfor ikke til hardcore MMORPG spillere.

 

Jeg spiller AoC fortsatt, men jeg er langt fra noen hardcore spiller. Jeg stikker innom en gang i blant og tar noen oppdrag her og der, og er ennå et stykke til å bli level 80. Og ja, jeg kjenner igjen mange av problemene og irriterende bugs, men de blir jo rettet etterhvert, og de fleste kritiske feilene har de jo prioritert å rette fort.

 

Har også spilt WoW en del, også når jeg var level 60 og i Guild, men ble så utrolig lei av å gå inn i de samme instansene om og om og om igjen... fatter ikke at folk gidder.

 

Helt enig med det du sier, og det med at hardcore spillere er vanedyr ble straks et kjempeproblem for AoC. Det er vel kun hardcore spillere som holder liv i WoW nå om dagen?

Lenke til kommentar
Det ble vel aldri realtime action som noen nevner her og det vil vel neppe bli mer av det nå, heller motsatt. Jeg ønsker på ingen måte et "hardcore MMORPG" slik noen beskriver det, det er for meg bortkastet tid å drive med type "grinding" som hovedvekt i et spill.

 

Jeg har fortsatt en uregistrert CE+30d liggende.

 

Melee systemet til AoC er da realtime, og mer kommer i andre spill.

Heller det enn at man går 10 år tilbake i tid for å spille tærninger med karakterene våre.

Lenke til kommentar
Helt enig med det du sier, og det med at hardcore spillere er vanedyr ble straks et kjempeproblem for AoC. Det er vel kun hardcore spillere som holder liv i WoW nå om dagen?

Hum? I såfall har WoW ekstremt mange hardcore spillere, iogmed at antall spillere (som har en aktiv konto) øker hvert eneste år (11 mill er siste tallet, fra pressemelding 28. oktober) og har knapt begynt å flate ut.

Lenke til kommentar
Helt enig med det du sier, og det med at hardcore spillere er vanedyr ble straks et kjempeproblem for AoC. Det er vel kun hardcore spillere som holder liv i WoW nå om dagen?

Hum? I såfall har WoW ekstremt mange hardcore spillere, iogmed at antall spillere (som har en aktiv konto) øker hvert eneste år (11 mill er siste tallet, fra pressemelding 28. oktober) og har knapt begynt å flate ut.

 

 

11 millioner. Det er intet annet enn imponerende. Har spilt AoC siden release og må si at jeg stort sett har kost meg veldig. Joda bugs har det vært men ikke mer enn andre spill har opplevd i begynnelsen.

 

Er spent på disse endringene, må si jeg virkelig synes pvp biten har tatt seg kraftig opp etter de to siste store oppdateringene.

 

Utrolig morro å jakte på "murdere" og "low level killers" og gi dem straffen de fortjener :)

 

Synes AoC har blitt langt mer stabilt, og de bugsene jeg opplevde tidligere (kartet ble grått og memory leaks) har for mitt vedkommende vært vekke siden septmeber. I tillegg er spillet nå mer spillbart på litt svakere maskiner enn det var ved release.

 

Det overrasker meg faktisk at ikke flere spillere har gått over fra WoW til AoC, men kan hende det har med level 80 innhold (hva vet jeg har ikke nådd 80 enda - spiller 3 karakterer da) eller rett og slett vaner. Nå er ikke jeg hardcore gamer og jeg har heller ingen ønske om å raide de samme instancene om og om igjen.

 

Uansett om Blizzard lager flotte spill (for det gjør de - gleder meg til Diablo 3) så tror jeg det hadde vært flott for bransjen om andre slapp litt til også. De har jo nesten monopol. Eneste problemet jeg har med AoC er at det har stjålet mye tid fra min kjære xbox :)

 

Så til de av dere som skal gi spillet en ny sjanse velkommen til FURY og bli gjerne med i det hyggelige guildet "Norske Folk", der er det laid back stemning med koselige groupquests og drap av gankere :)

Lenke til kommentar

"Nå skal vi lage et nytt spill, vi skal i tillegg være kjempe lure og skape et spill hvor ferdigheter skal stå i fokus og items skal hovedsaklig være for looks. Samtidig skal vi skape end game som tar forbehold om at items faktisk har en effekt."

 

Er det mulig sier jeg bare.. Helt utrolig at de ikke klarte å innse dette problemet tidlig i utviklingsfasen.

Lenke til kommentar

Jeg synes nå begrepet "hardcore-gamer" blir missbrukt. En erfaren spiller liker ikke nødvendigvis uendelig grinding. Vanedyr er mer korrekt beskrivelse og folk som lett blir hekta av et mønster.

 

En hardcore-gamer for meg er noe helt annet enn et vanedyr. Man er ikke hardcore bare fordi man sitter 12 timer i døgnet og gjør det samme om og om igjen, jeg ville brukt helt andre begreper.

 

"Nå skal vi lage et nytt spill, vi skal i tillegg være kjempe lure og skape et spill hvor ferdigheter skal stå i fokus og items skal hovedsaklig være for looks. Samtidig skal vi skape end game som tar forbehold om at items faktisk har en effekt."

 

Er det mulig sier jeg bare.. Helt utrolig at de ikke klarte å innse dette problemet tidlig i utviklingsfasen.

Dette ligner på etterpåklokskap fra din side, som du sikkert husker var hele Norge og mye av verden over seg i fasinasjon av dette prosjektet og ideen.
Lenke til kommentar
Jeg synes nå begrepet "hardcore-gamer" blir missbrukt. En erfaren spiller liker ikke nødvendigvis uendelig grinding. Vanedyr er mer korrekt beskrivelse og folk som lett blir hekta av et mønster.

 

En hardcore-gamer for meg er noe helt annet enn et vanedyr. Man er ikke hardcore bare fordi man sitter 12 timer i døgnet og gjør det samme om og om igjen, jeg ville brukt helt andre begreper.

 

Enig der..er masse fjortiser og slikt som mener selv de er "hardcore" bare pga at de sitter foran spillet 17 timer i døgnet, likevel kan de ikke et dugg om spillet eller mekanikken bak gruppespill.

 

Det ser ofte ut som at de som roper høyest om hvor "leet" de er, er de som veit minst om hvordan det spilles, hehe

 

"hardcore" ,mener nå jeg, er folk som setter seg virkelig inn i alle aspekter ved spillet, og når langt, dvs spiller endgame content på høyt nivå og virkelig vet hvordan dem spiller klassen sin. Begrepet har ingenting å gjøre med antall timer spillt.

Anser meg selv som rimelig "hardcore" wow gamer egentlig, selv om jeg spiller ikke mye mer enn 10-20 timer i uka, men da deltar jeg på guild raids. Holder på med siste bossen i black temple nå.

 

Gleder meg til wotlk!!

Lenke til kommentar
Jeg synes nå begrepet "hardcore-gamer" blir missbrukt. En erfaren spiller liker ikke nødvendigvis uendelig grinding. Vanedyr er mer korrekt beskrivelse og folk som lett blir hekta av et mønster.

 

En hardcore-gamer for meg er noe helt annet enn et vanedyr. Man er ikke hardcore bare fordi man sitter 12 timer i døgnet og gjør det samme om og om igjen, jeg ville brukt helt andre begreper.

 

Enig der..er masse fjortiser og slikt som mener selv de er "hardcore" bare pga at de sitter foran spillet 17 timer i døgnet, likevel kan de ikke et dugg om spillet eller mekanikken bak gruppespill.

 

Det ser ofte ut som at de som roper høyest om hvor "leet" de er, er de som veit minst om hvordan det spilles, hehe

 

"hardcore" ,mener nå jeg, er folk som setter seg virkelig inn i alle aspekter ved spillet, og når langt, dvs spiller endgame content på høyt nivå og virkelig vet hvordan dem spiller klassen sin. Begrepet har ingenting å gjøre med antall timer spillt.

Anser meg selv som rimelig "hardcore" wow gamer egentlig, selv om jeg spiller ikke mye mer enn 10-20 timer i uka, men da deltar jeg på guild raids. Holder på med siste bossen i black temple nå.

 

Gleder meg til wotlk!!

 

Hardcore i MMO sammenheng er noe man bare bli stemplet for hvis man har brukt nok timer i spillet, når var sist du så en orginal build eller creativ spillestil i et mmo?

 

For andre type spill vil jeg dog være enig.

Lenke til kommentar
Dette ligner på etterpåklokskap fra din side, som du sikkert husker var hele Norge og mye av verden over seg i fasinasjon av dette prosjektet og ideen.

 

Jeg frekventerte AoC forumet fra når det åpnet i 2005 og fra den dagen spillerne fikk vite at FC ikke hadde planer om PvP servere var jeg kritisk til hvilken retning spillet var på vei i. Når man lager et spill basert på en brutal verden som Hyboria og at man i det hele tatt vurderer å ikke ta med PvP servere fortalte ihverfall meg at FC ikke var de rette folkene til å stå bak et slikt spill. Ved å fjerne klasser og å bruke 2 år på å forandre combat systemet var jo også klare signaler på at noe var alvorlig galt.

 

Kanskje FC skulle hørt litt mer på de kritiske røster istede for å lure seg selv til å tro at de hadde et godt produkt?

 

Ellers så er det ikke noe rart at mange var over seg av begeistring over dette spillet prelaunch. FC overhypet spillet til de grader, fantaserte om biff og rødvin samtidig som de la ut om den fantastiske PvP delen som ikke eksisterte.

 

Epic Fail

Lenke til kommentar

Disse forandringene høres bra ut med tanke på gjennomsnitt spillern som liker å utforske mer av spillet og kan absolutt tiltrekke seg flere av den typen spillere..

Jeg for min del håper på litt større forandringer både på landskap og Pvp..

 

For meg ble det for mye trangt landskap og en følelse av å bli ledet..

Jeg hadde ikke den frie følelsen fra andre Online spill og for å være ærlig så var de første 20 levels ganske kjedlig..Selv om det var designet sånn mistet jeg litt retningssans..

 

Skulle jeg utforske som jeg hadde lyst til eller gå gjennom den "førende" delen av spillet opp til level 20 fortest mulig..Første forsøk endte med at jeg avsluttet kontoen relativt fort.

 

Men jeg ga det ett nytt forsøk og syntes spillet ble litt bedre men desverre så var jeg fortsatt "fanget"..

 

Så kom vi til den delen som skuffet meg mest..PVP

 

Jeg gledet meg enormt til å teste pvp delen..

Timesvis med trening av forsvar, angrepstaktikk og alskens snadder med kompiser utgjorde desverre liten forskjell når jeg kom meg ut i pvp..

 

Var man fra 4 levels under motstandern og mer ble for stor forskjell på det meste som dermed utlignet det å ha trent på pvp ferdigheter..Mange ganger møtte jeg folk som bare gikk rett på og ikke brukte noen form for forsvar og selv da var det meget vanskelig å ta dem..

Hva var egentlig vitsen med ett sånt system da når belønningen var såpass liten..

 

Som dere sikker skjønner er jeg av de som falt av lasset men sitter på gjerdet..

Spillet er fantastisk pent på grafikk og en genial ide å basere ett MMO på..

Men det lille ekstra var ikke der..

 

Nå som jeg har vært borte en liten stund og ser hva de har tatt tak i er det for min del ganske spennende..Spesielt Murderer systemet som skaper en outlaw del var tiltalende og jeg kommer garantert til å fyre opp kontoen min igjen snart og prøve ut AOC igjen..

De virker fokusert på å skape mer bredde i spillet og det er ett skritt i riktig retning..

Endret av Ugluuk
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...