Gå til innhold

Sony DAV-DZ860W hjemmekino 5.1?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Har lurt på akkurat det samme annlegget selv. Er imidlertid litt usikker på tilkoplinkgsmulighetene her?

Har Canal Digital's HD-PVR nå. Det må vel være en mulighet for å koble til dette anlegget på ordentlig vis?

Skal ha en BlueRay spiller også om ikke lenge, da blir det enda flere koblinger :-)

 

Noen som har erfaring, og som vet at det fungerer? Kanskje best å vente på et anlegg med BlueRay?

Lenke til kommentar

Går an å gjøre det sånn ja Hyperio. Men da får du ikke lyden fra TV-tuneren på Surround-anlegget. Surround-anlegget har én optisk inngang som jeg ihvertfall bruker på PS3en. Jeg lurte veldig på dette med den digitale tuneren fra Canal Digital. Men jeg la merke til at tuneren har HDMI ut og også rød og hvite analoge phono-utganger. Så jeg brukte en slik kabel med rød og hvit plugg i den ene enden og satte i tuneren. I den andre enden på kabelen er det vanlig mini-jack og denne satte jeg i input-hullet foran forstereken til surround-anlegget. Dette fungerer, men jeg får da ikke surround på TV-kanaler på denne måten. Men jeg tror at den digitale tuneren fra Canal Digital har flere utganger for lyd med analoge utganger. Det samme mener jeg surround-forsterkeren har. Dermed er det kanskje mulig å bruke et par analoge kabler for å få surround-lyd fra TV-kanalene. Dette skal jeg teste ut etterhvert.

 

Men merk, det virker ikke som at dette surround-anlegget faktisk har mulighet for å skru på 5.1 lyd for stereo-lyd. Noe som vil si at man kun får lyd i de fremste høyttalerne når man spiller av CD-lyd. Relativt logisk siden stereo kun kan to kanaler, men likevel er det som oftest temmelig vanlig å kunne skru på slik at samme lyd blir sendt til de bakre høyttalerne også. Men dette har jeg enda ikke klart å finne ut av.

 

Edit: Ellers er det litt høy diskant på lyden generelt fra anlegget, uansett hvilket modus man setter det i. Ser heller ingen mulighet til å endre equalizer, bortsett fra de ferdiglagde profilene som ligger inn fra før.

Endret av Kenny Bones
Lenke til kommentar

Kenny Bones - Hvis du bestilte på nett har du jo 2 ukers retturrett.

 

Hadde et lignende system selv, bare at jeg hadde mindre "hyllehøyttalere".

Jeg fikk pengene tilbake fordi selger løy til meg, og fordi det var så elendig lyd over jack.

Selger sa at det var mulig å koble til Optisk lydkabel, men den var jo til noe helt annet..

 

850W my ass.

Lenke til kommentar
Går an å gjøre det sånn ja Hyperio. Men da får du ikke lyden fra TV-tuneren på Surround-anlegget.

Får man lyden bare fra TV-høyttalerne da? Jeg er helt noob på dette. :blush:

 

Jepp, da får du lyden bare fra TVen ja. Som om du ikke har hatt anlegget.

Engående returrett, ja, jeg har vel returrett. Men nå har jeg jo fått det til å funke nogenlunde, så jeg tror jeg bare lar det være. Dessuten er det et jævla slit å levere tilbake en så svær kasse med utstyr! :p Har jo ikke bil, så alt sånt er noe drit.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hei

Har installert Sony DAV-DZ860W 5.1 mot Sony TV KDL-40W2000 og Sony Blu-ray BDP-S550

Funkert helt fint untatt et problem med de trådløse bakhøyttalerene som mister kontakten med anlegget.

Bruker Logitech Harmony 100 til å kontrollere alt. Når anlegget blir slått på kobles bakhøyttalerene i surroundforsterkeren opp og den grønne lampen lyser. Dette lyser en stund - så starter det grønne lyset å blinke - dvs mister kontakten - Da må anlegget skrues av og på igjen -

Noen som har et tips her?

Er det en kalibrering jeg ikke har gjordt korrekt :blush:

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Men nå har jeg jo fått det til å funke nogenlunde

 

-> Betyr det også at du har fått stereolyd fra CD ut i alle 5 høytalerne? Vurderer å kjøpe anlegget selv, men vil også ha det til "vanlig" lydanlegg, og da er det en viktig funksjonalitet.

 

Dessuten: Har prøve-abo på NextTV fra NextGenTel. Noen som vet om jeg vil kunne koble "NextTV-boksen" til Sony-hjemmekinoen? Og få "grom-lyd" ut når jeg ser TV?

 

På forhånd takk for svar!

:)

Lenke til kommentar
-> Betyr det også at du har fått stereolyd fra CD ut i alle 5 høytalerne? Vurderer å kjøpe anlegget selv, men vil også ha det til "vanlig" lydanlegg, og da er det en viktig funksjonalitet.

Hva skal jeg si, vel, det er lyd i alle 5 høyttalerne, men ved CD-avspilling blir lyden i de bakre sorroundhøyttalerne lite fremtredende. Det er vel fordi de høyttalerne er sorroundhøyttalere. Og hva skal man med sorround ved CD-avspilling?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei, kjøpte selv dette anlegget for ei stund siden. Hadde samme "problemet" som andre her med hvordan jeg skulle koble til Canal Digital-dekoder og PS3. Har løst dette med å ha digital optisk kabel fra PS3 til anlegget og digital koaxial kabel fra dekoder til anlegget.

 

Det jeg lurte litt på, er om noen har noen anbefalinger på hva jeg kan med fordel stille på når det gjelder hver enkelt høytaler og subwoofer. Har stilt opp noen hakk på surround-høytalerne, og har i kveld(natt for normale personer) prøvd å stilt opp bassen og den sentrale høytaleren, siden jeg følte at dialogen i filmen ble litt for lite fremtredene til tider. Og, er det noen vits å ha noe som helst lyd på selve TVen når eg ser på film med anlegget? Har prøvd meg litt fram og tilbake, og kan egentlig ikke si at jeg merker noen merkbar forskjell på om TV-lyden er på eller ikke.

 

Tar imot alle tips jeg kan få. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...