Gå til innhold

Hjelp med å ta vekk vifta som står oppå prosessoren


Olufenn

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Eg har fått meg nytt hovedkort og holder på å installere dette,men eg får ikke til å plugge prosessoren nedi der det ska for vifta og kjøleribben som står oppå er i veien, kan noen forklare hvordan eg skal ta av denne? Veldig viktig! Håper på svar:)

 

Eg har ett: AMD Athlon 64 3200+ (Mener det er det prosessoren heter, har ikke så mye peiling akkurat)

Endret av Olufenn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du ser vifta ovenifra vil du se opp til 4 skruer i hjørnene av vifta, skru ut de så skal den være avtagbar ;)

 

Ok, men hva med den digre sølvboksen som ståroppå der igjen, kjøleribbe eller hva det heter :p Hehe... Må ha den også av skal prossesoren gå nedi:) Men takk for svar:D Noen som vet hvordan eg skal få den av?:)

Endret av Olufenn
Lenke til kommentar
Prossesoren skal under kjøleribba ja, kommer jo helt ann på åssen ribbe det er men mest sansynlig er det noen spaker du skal vippe som går nedi noen mottakere. De skal du vippe av også løfter du den opp. Prossesoren fjerner du ved å dra opp en spak, for så å vippe den forsiktig opp uten av noen av pinnene bøyer seg ;)

 

Lykke til!

Okok,ehm, to av pinnene var bøyd men eg klarte å bøye dem tilbake på plass uten å knekke dem, funker prossesoren fremdeles da?

 

Og eg skjønner ikke helt hva du mener, fordet er liksom en liten kvadratisk plate der alle de pinnene står oppå denne kjøleribba, og er ingen spake eller noe der. Skjønner ingenting, hadde vert greit med en video eller noen bilder:P Hehe

Lenke til kommentar

Her er noen bilder av prosessoren og der den skal i:

 

post-175603-1225287489_thumb.jpgProsessoren i midten må eg ha av sånn at den skal passe inn i hovedkortet, som du ser på bildet helt nederst.

post-175603-1225287534_thumb.jpg

post-175603-1225287573_thumb.jpgHer er det en sånn pinn som eg må vippe opp og det er der problemet oppstår siden kjøleribba må av først, sånn at prosessoren går nedi, så tar eg å legger pinnen nedpå og så tar eg kjøleribba på igjen. Dette eg trenger hjelp med for eg vet ikke hvordan du gjør det.:(

Endret av Olufenn
Lenke til kommentar
Er ikke så farlig å bøye de, jeg mista en prossesor i bakken en gang, alle pinnene bøyde seg, så jeg satt å bøyde tilbake alle og den funka like bra som før :p

 

Du må ta av prossesoren fra kjøleribba, den sitter bare fast med kjølepasta, så setter du den nedi socketen når den spaken er oppe, presser ned spaken og setter på kjøleribba.

 

Nå fikk eg den løs:D Takker så meget! Men eg får den ikke på, noen av pinnene må ha bøyd seg selv om eg ikke finner noen.. rare greier... off... før vell bare prøve videre.

Lenke til kommentar
Er ikke så farlig å bøye de, jeg mista en prossesor i bakken en gang, alle pinnene bøyde seg, så jeg satt å bøyde tilbake alle og den funka like bra som før :p

 

Du må ta av prossesoren fra kjøleribba, den sitter bare fast med kjølepasta, så setter du den nedi socketen når den spaken er oppe, presser ned spaken og setter på kjøleribba.

 

Nå fikk eg den løs:D Takker så meget! Men eg får den ikke på, noen av pinnene må ha bøyd seg selv om eg ikke finner noen.. rare greier... off... før vell bare prøve videre.

 

eg kan ikke ha bøyd noen for den passer fint til det gamle hovedkortet mitt, men ikke på det nye:S Alle hulene er som på det gamle, så eg har kjøpt rett, men den vil ikke gå nedi:S

Lenke til kommentar
Sikker på at du setter den riktig på slik at alle de frie hullene treffer der det skal? Et triks er å sette den første rekka med pinner treffer nedi hullen, også legge den ned slik at den treffer de andre.

 

Jepp, det er oppi hjørnet der med den trekanten som viser hva vei den skal stå den ikke vil gå nedi:s Prøvd å blåst for å sjekke om det er støv eller noe oppi, men får den fremdeles ikke til å passe...

Lenke til kommentar
Hmm, sikker på at den passer ? :p

 

Du har vippa opp den spaken også? Du får bare prøve deg fram, hvis du er usikker på om noen av pinnene har bøyd seg så er det veldig enkelt å skjekke om du holder den vannrett mot et lys, også skjekker du linje for linje, skal ikke mye til før den ikke passer nedi...

 

Sjekket alt før eg bestilte det :p Menne da eg drog opp spaken første gangen klarte eg å vippe denne spaken utav, men eg fikk den på plass igjen men nå er den som spaken skal låse litt løs, men det er jo bare en lås, skjønner ikke hvorfor den skal ha noe å si

Lenke til kommentar

Ouch... fant nettopp ut eg har kjøpt feil hovedkort... Det var snakk om noen få pinner som låg feil plassert. Håper eg kan bytte den og ikke måtte betale for helt nytt!

 

Da passer den ikke i det nye hovedkortet.

Sokkel 939 og AM2 har forskjellige layout.

 

Jepp, merket det nå... Kan noen hjelpe meg med å finne ett som vil passe? Eg kjøpte dette hovedkortet fra komplett.no.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...