Gå til innhold

spill som forskningsoppgave


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hadde kanskje v�rt greit � vite innenfor hvilket emneomr�de du skal forske. Er det i sammenheng med studier, skole? Hva skal forskningen v�re til nytte for?

 

det er lekser og skal leveres innen 31 november.

så bare kom med forslag jeg bryr meg for det meste ikke så lenge det handler om spill.

men helst slik jeg slipper å jobbe så fantastisk mye med det

Lenke til kommentar
Hadde kanskje v�rt greit � vite innenfor hvilket emneomr�de du skal forske. Er det i sammenheng med studier, skole? Hva skal forskningen v�re til nytte for?

 

det er lekser og skal leveres innen 31 november.

så bare kom med forslag jeg bryr meg for det meste ikke så lenge det handler om spill.

men helst slik jeg slipper å jobbe så fantastisk mye med det

Jeg hadde et par gode forslag, men med den innstillingen der er det bortkastet.

Lenke til kommentar

Hvilken klasse går du i? Kunne vært greit å vite i forhold til hvor avansert etc. det skal være :)

 

Hadde kanskje v�rt greit � vite innenfor hvilket emneomr�de du skal forske. Er det i sammenheng med studier, skole? Hva skal forskningen v�re til nytte for?

 

det er lekser og skal leveres innen 31 november.

så bare kom med forslag jeg bryr meg for det meste ikke så lenge det handler om spill.

men helst slik jeg slipper å jobbe så fantastisk mye med det

Jeg hadde et par gode forslag, men med den innstillingen der er det bortkastet.

 

 

Enig, lite motiverende å hjelpe noen som er så lite motivert... høres ut som om du er en typisk "copy-paste fra wikipedia"-person.

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar
Hadde kanskje v�rt greit � vite innenfor hvilket emneomr�de du skal forske. Er det i sammenheng med studier, skole? Hva skal forskningen v�re til nytte for?

 

det er lekser og skal leveres innen 31 november.

så bare kom med forslag jeg bryr meg for det meste ikke så lenge det handler om spill.

men helst slik jeg slipper å jobbe så fantastisk mye med det

Jeg hadde et par gode forslag, men med den innstillingen der er det bortkastet.

 

Nei nei for all del bare kom med det. det er lettere å jobbe med noe som du har en interesse i

 

Hvilken klasse g�r du i? Kunne v�rt greit � vite i forhold til hvor avansert etc. det skal v�re :)

 

er på mitt siste år på vidergånde så det kan være avansert

Lenke til kommentar
Hvilken klasse g�r du i? Kunne v�rt greit � vite i forhold til hvor avansert etc. det skal v�re :)

 

Hadde kanskje v�rt greit � vite innenfor hvilket emneomr�de du skal forske. Er det i sammenheng med studier, skole? Hva skal forskningen v�re til nytte for?

 

det er lekser og skal leveres innen 31 november.

så bare kom med forslag jeg bryr meg for det meste ikke så lenge det handler om spill.

men helst slik jeg slipper å jobbe så fantastisk mye med det

Jeg hadde et par gode forslag, men med den innstillingen der er det bortkastet.

 

 

Enig, lite motiverende � hjelpe noen som er s� lite motivert... h�res ut som om du er en typisk "copy-paste fra wikipedia"-person.

 

det er ikke på¨grunn av at jeg ikke gidder det er på grunn av at jeg har andre ting og.

har et særemne som må gjøres

men bare kom med forslag

Lenke til kommentar

Du kan alltids "forske på" mellommennesklige relasjoner i dataspill og virtuelle verdener. Det er et område som først nå begynner å bli tatt faktisk seriøst av forskere, og det er et hav av ny viten som ligger og venter der. Et par ting jeg kan nevne i forbifarten:

 

- En kan gjennomgå samtlige deler av følelsesspekteret når en spiller et dataspill eller chatter med andre mennesker via tekst-chat.

 

- Mennesker med forskjellige lidelser og/eller som føler seg ensom og ikke er sosialt utadvendte, kan ofte få støtte fra og noen å prate med i et onlinespill, chat eller en virtuell verden.

 

- Fobier av forskjellig slag kan kureres eller bearbeides i større eller mindre grad via simulasjoner og Virtual Reality, bl.a. Arachnophobia (ingen bilder, kun artikkeltekst).

 

Gjør deg gjerne nytte av et spørreskjema. Tenk nøye igjennom formulering og sammenheng mellom spørsmålene, for svarene skal tross alt kunne hjelpe deg med oppgaven.

 

Ellers synes jeg det høres ut som et morsomt og givende prosjekt, så lykke til og kos deg med det om interessen fremdeles er der.

Lenke til kommentar
Du kan alltids "forske p�" mellommennesklige relasjoner i dataspill og virtuelle verdener. Det er et omr�de som f�rst n� begynner � bli tatt faktisk seri�st av forskere, og det er et hav av ny viten som ligger og venter der. Et par ting jeg kan nevne i forbifarten:

 

- En kan gjennomg� samtlige deler av f�lelsesspekteret n�r en spiller et dataspill eller chatter med andre mennesker via tekst-chat.

 

- Mennesker med forskjellige lidelser og/eller som f�ler seg ensom og ikke er sosialt utadvendte, kan ofte f� st�tte fra og noen � prate med i et onlinespill, chat eller en virtuell verden.

 

- Fobier av forskjellig slag kan kureres eller bearbeides i st�rre eller mindre grad via simulasjoner og Virtual Reality, bl.a. Arachnophobia (ingen bilder, kun artikkeltekst).

 

Gj�r deg gjerne nytte av et sp�rreskjema. Tenk n�ye igjennom formulering og sammenheng mellom sp�rsm�lene, for svarene skal tross alt kunne hjelpe deg med oppgaven.

 

Ellers synes jeg det h�res ut som et morsomt og givende prosjekt, s� lykke til og kos deg med det om interessen fremdeles er der.

det var fantastisk, tusen takk :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...