Gå til innhold

CD ødelagt, kan jeg da laste ned spillet for jeg har cd nøkkel`?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

NEI, det er IKKE lov.

 

På den annen side, who cares.

 

Last det ned TS.

 

jeg kjøpte engang et spill hvor det viste seg at bare coveret og ingen DVD var med. Butikken var ikke medgjørlig og trodde ikke på meg.

 

Tror du jeg lastet det ned på TPB og FRYDET meg over at jeg samtidig var med på å spre det samme spillet til andre pirater ?

 

:o)

Lenke til kommentar
Det er vel strengt tatt lisensen som koster penger. Spillene burde kunne lastes ned fra utgivers webside så lenge man har lisens.... Det er iallefall min mening.

 

Hva din mening, og hva dere andre tror, er direkte urelevant. Dette er ikke lovlig i følge norsk lov, og dersom du vil spille spillet igjen må du kjøpe det på nytt.

Lenke til kommentar

Ta bilde av ødelagt cd samt cover/strek code og send til utgiver og si at du ønsker en ny cd.

 

Men du må nok betale frakt, ellers så funker det nok neppe på nett om dette er noe du ønsker. Gitt at det ikke eksisterer et "fixed image".

 

Om spillet allerede er installert så trenger du bare en exe fix.

Lenke til kommentar

Fint om noen kan vise til lovteksten som forbyr nedlasting av spill da ... - Og også lovteksten som definerer dette som piratkopiering.

 

Kan vel også bli en interessant diskusjon rundt om dette er piratkopiering eller ikke siden det 1. er lov å kopiere spill i norge (så lenge du eier spillet) og 2. det nok kan diskuteres om kopieringen er "uatorisert" (siden du har lisens)

Lenke til kommentar

ja, ikke vet jeg. Jeg burde kanskje ikke sagt dette her, nå som diskusjonen har endt opp med at selv om jeg eier lisensen på spillet, så er det faktisk ikke lovlig. Men skitt au:

 

Jeg har nå lastet det ned, å det er en iso fil. So shoot me.

 

 

Hadde det vært Westwood, hadde jeg sendt dem bildet av nøkkel, ødelagt CD, bildet av mora mi, you name it.

 

Men dette er EA, jeg stoler ikke på det firmaet lenger. Men alt det er vel irrelevant. Det som er relevant, er at jeg nå har løst mitt problem, å denne tråden kan stenges.

 

om ikke det funker, kjøper jeg en ny kopi neste uke når jeg får lånekasse penger.

Endret av Xanitra
Lenke til kommentar
Det er vel strengt tatt lisensen som koster penger. Spillene burde kunne lastes ned fra utgivers webside så lenge man har lisens.... Det er iallefall min mening.

 

Hva din mening, og hva dere andre tror, er direkte urelevant. Dette er ikke lovlig i følge norsk lov, og dersom du vil spille spillet igjen må du kjøpe det på nytt.

Lover kan være irrasjonelle pg psykotiske.

 

Hva som skyldes skaden er en ting, for CD-er har lang levetid.

 

Er det produsentenes feil og du ikke får noe refundering hvor du kjøpte det så last ned eller lån av noen om du kan.

Lenke til kommentar
ja, ikke vet jeg. Jeg burde kanskje ikke sagt dette her, nå som diskusjonen har endt opp med at selv om jeg eier lisensen på spillet, så er det faktisk ikke lovlig. Men skitt au:

 

Jeg har nå lastet det ned, å det er en iso fil. So shoot me.

 

 

Hadde det vært Westwood, hadde jeg sendt dem bildet av nøkkel, ødelagt CD, bildet av mora mi, you name it.

 

Men dette er EA, jeg stoler ikke på det firmaet lenger. Men alt det er vel irrelevant. Det som er relevant, er at jeg nå har løst mitt problem, å denne tråden kan stenges.

 

om ikke det funker, kjøper jeg en ny kopi neste uke når jeg får lånekasse penger.

Vel. Du har jo tross alt betalt for spillet, så da synes jeg ikke det er noe galt å nedlaste spillet. Ha god samvittighet for at du kjøpte det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...