Gå til innhold

Styr unna Form & Farge - ffn.no


AjaMaja

Anbefalte innlegg

Her er min historie.

 

Jeg jobber i et lite firma, og ble ringt opp av noen som kaller seg Form & Farge. De spør om jeg har brukt for kontormateriell, hvorav jeg svarer at nei, det har vi ikke. Da spør de om vi vil ha tilsendt 6 post-it blokker gratis, vareprøve. Jeg sier ja takk. Da spør de om hvor mange vi er på kontoret. Jeg svarer at vi er sju stk, og hun sier da "Ja, men da sender jeg med til de andre også da". Jeg sier at det kan hun sikkert, i den tro at det fremdeles er snakk om gratisprøver.

 

1 uke etterpå kommer det 10 kg post-it blokker i posten og en faktura på 2200kr! 6 av blokkene er gratis, resten må vi betale for.

 

Når vi ringer dem, påstår de hardnakket at vi har bestilt alt dette, og nekter å la oss sende i retur uten at vi selv betaler porto. Dessuten har jo lappene 3 års lagringsgaranti! (...)

 

Så nå sitter vi her da, 7 ansatte og 10 kg post-it lapper og 2200kr i faktura på noe vi aldri har bestilt. De nekter å bøye seg, og truer med direkte inkasso dersom vi ikke vil betale.

 

Hva skal vi gjøre? Dette er et nyoppstartet firma som prøver å rekruttere nye kunder, men jeg kan bare si en ting: Styr unna!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du er HELT sikker på at dine svar i telefonsamtalen IKKE bekreftet noen form for kjøp (i tilfelle båndopptak),

ville jeg kontaktet selger, og bedt de komme å hente driten.

 

Og jeg ville samtidig gitt klart uttrykk for at videre krav fra deres side vil medføre politianmeldelse for forsøk på svindel.

Lenke til kommentar
Hvis du er HELT sikker på at dine svar i telefonsamtalen IKKE bekreftet noen form for kjøp (i tilfelle båndopptak),

ville jeg kontaktet selger, og bedt de komme å hente driten.

 

Og jeg ville samtidig gitt klart uttrykk for at videre krav fra deres side vil medføre politianmeldelse for forsøk på svindel.

Vi har kontaktet dem, og de stod helt fast på at dette var en bindende avtale, og så lenge vi ikke sender tilbake pakka og betaler hele portoen (for 10 kg post-its) så sender de saken til inkasso. Men nei, det er absolutt ingen ting i samtalen som bekreftet noen bestilling. Håper ikke de klarer å lure flere enn oss...

Lenke til kommentar

Ikke gi deg! Ikke send tilbake noe som helst, og OM de er så dumme å ta saken til inkasso - bare ring inkassoselskapet og fortell saken.

 

Om de etter oppfordring fra inkoassoselskapet ikke gir seg, bare la dem holde på. Inkassoselskapet har ikke lov til å purre opp så lenge du ikke sier deg enig i kravet - eller de kan dokumentere at det foreligger en bestilling. Tviler på at det blir noen stor sak ut av det, å ta saken til forliksråd vil være uøkonomisk for dem.

 

Edit: Du sender selvfølgelig varene tilbake dersom de betaler returportoen eller henter varene.

Endret av magnusalex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...