Gå til innhold

Trenger en god 24" skjerm!


klo

Anbefalte innlegg

Ønsker en god 24" skjerm for bruk til fotoredigering (amatørnivå), film/serier, spilling, skal også koble til Xbox og PS3 (HDMI).

 

Ser helst etter en med PVA eller IPS/S-IPS panel, hva finnes på markedet i Norge i dag? (Komplett,MPX,Netshop,Dell).

 

Budsjett: Rundt 5000+/-

 

Noen anbefalinger?

Endret av klo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg leiter etter akkurat det du leiter etter så! bestillte en dell 22" men den hadde ikke HDMI...men hadde hdcp så d ville blitt bedre bilde enn vanlig men ikke skikkelig HD lism...

 

skal fortsatt gå for dell skjerm hvis ikke noen svarer på denne tråden... har leitet lenge etter en god skjerm men ikke lett o finne en som skal gå til design,film o spill...

Lenke til kommentar
jeg leiter etter akkurat det du leiter etter så! bestillte en dell 22" men den hadde ikke HDMI...men hadde hdcp så d ville blitt bedre bilde enn vanlig men ikke skikkelig HD lism...

Både DVI, HDMI og VGA støtter HD-oppløsninger uten problemer. HDCP-problemer kan omgås med software som f.eks. AnyDVD.

Lenke til kommentar

Merker at det er som regel alltid noe som mangler på skjermene jeg leser tester på.. får ikke alt i ett ;)

 

HP LP2475w virker som et fornuftig valg, men fargene er desverre ukorrekte og straturerte. Skaper dette problemer for fotoredigering? Har en Eye-One Display LT for kalibrering, men det hjelper vel ikke mot straturerte farger?

Lenke til kommentar

Moderne TN-paneler i dag trenger ikke gi dårligere farger enn andre paneler, dette kom mye av at de tidligere TN-panelene brukte dithering for lav pris og lav forsinkelse... Store deler av disse problemene er i dag løst, og en skjerm basert på TN-panel i dag funker helt greit med kalibrering, så lenge man er oppmerksom på innsynsvinkler. Disse har også blitt bedre - hvertfall horisontalt - bare så det er sagt...

Endret av Wibla
Lenke til kommentar
Flott.. Har du testet den med PS3/Xbox? Spill?

 

God innsynsvinkel?

 

Nei kun PC.

Innsynsvinkel vil si å se på skjermen i vinkel ? Ikke tenkt over da jeg sitter foran.

Jeg lånte en Samsung som har fått mye god omtale av en bekjent før jeg fikk denne skjermen og synes HP skjermen er overlegen.

Jeg bruker HP LP2465 på jobb som har mindre skarphet og har et mer "flytende" bilde enn LP2475w.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...