Gå til innhold

Trenger en god 24" skjerm!


klo

Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Litt seint svar her, men er veldig fornøyd med skjermen! Fungere flott i spill og sammen med xbox (slå på one-to-one). Sterke og fine farger. Har ikke brukt den til bildebehandling enda, så kan ikke si så mye om nøyaktighetene til fargene, men slik jeg forsto så kan man bruke profiler i slike applikasjoner som korrigerer fargene.

Lenke til kommentar

Kan legge til at min samsung T240 er fortsatt strålende:) Ingen døde piksler og bildet har vært perfekt for alt mitt bruk. Den trekker litt støv da, så en tørk en gang i uka gjør ikke noe:)

Vet dere snakker om en annen skjerm, men kjekt å vite for de som leser gjennom dette og kanskje er på utkikk etter ny skjerm selv.

Lenke til kommentar
Det er fremdeles forskjell i synsvinkler, spesielt vertikalt... Du får hva du betaler for.

 

Det er så god innsynsvinkel på T240'n at om du bruker skjermen til pc bruk der du normalt sett sitter forran skjermen merker du aldri i livet noe til den såkalt "dårlige" innsynsvinkelen. Jeg bruker min mye til film og spilling, kan ikke si den har fungert dårlig verken på avstand eller om man sitter nerme skjermen.

Lenke til kommentar

Trådstarter skriver selv at han helst er ute etter S-IPS eller PVA basert panel, da blir HP skjermen den naturlige løsningen. TN panel har gjerne også 6bit dithered panel, og er ikke spesielt mye å skryte av mtp. riktige farger.

 

Jeg anbefaler HP 24"'ern pga. at den har H-IPS panel, har testet meget bra og ikke er plaget med dårlige synsvinkler eller dårlig sortnivå.

 

Skjermen er faktisk det man sitter og ser på når man bruker pcen, så å kimse på pengene der er ganske dumt.

 

Jeg forstår godt at du er fornøyd med din T240 og at du da forsvarer ditt kjøp, men folk har forskjellige behov, og som en som driver endel med fotoredigering og har krangla med fargekorrigering og kalibrering av skjermer litt så anbefaler jeg helt klart HP-skjermen over et hvilketsomhelst TN-panel, uansett synsvinkler. Man har jo en skjerm ganske lenge, så at den koster litt mer nå er ikke noe som bør avskrekke for mye.

Endret av Wibla
Lenke til kommentar

Det er ikke et uoverstigelig problem. alt under 12msec er greit nok så lenge det faktisk er lineært, TN-paneler kan ha 2-5ms på enkelte overganger, men være mye tregere på andre (mindre) overganger, det blir fort plagsomt. Min LG L246WP er mye bedre i praksis enn de fleste 5ms TN-paneler fra samme perioden, null etterslep selv om det er et 8ms panel.

Lenke til kommentar

Hei

 

Vil bare kime inn og si at etter endel lesning her og ellers etter rimelig og god 24" til spilling falt valget på Samsung Syncmaster 2493HM. Fikk den for 3000 kr på Computercity.no inkl frakt.

 

BenQ G2400WD sto lenge på lista men Samsungen virker ha bedre lysstyrke og ikke minst bedre og justerbart stativ. Input lag som kanskje er det viktigste til spilling er visstnok også meget bra. Den ser penere ut og har innebygde høyttalere.

 

Denne testen av Anandtech gjorde tilslutt utslaget: http://www.anandtech.com/displays/showdoc....i=3302&p=10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...