Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Boble sleeper - forslag til lakkering?


Anbefalte innlegg

Har ei 1968 boble som jeg og en kompis skal bruke som russebil. Jeg har planer om å kjøpe han ut av bilen og beholde den selv når vi er ferdige med russetida. Da vil jeg ha en sleeper, altså en stygg faen av en bil som går skikkelig bra.

 

Det jeg lurer på er hvordan jeg kan lakkere bilen så det ser ut som den er rustete og stygg. Planen er at den skal gå fort, men se stygg ut, så jeg må gjøre noe for å få den til å se røti ut. Forslag?

 

Drømmen er noe ala bildet under

post-108681-1225021009_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du har bilde av der er en rat rod, der er poenget å ha lavest mulig bil og at den skal se fæl ut. Rat roder går generelt ikke så veldig godt.

 

En sleeper er i god teknisk og kostemtisk stand, uten store mods av utseende.

 

Skal du ha rust er det jo bare å pusse ned deler av karrosseriet til metallet og saltvannsbehandle det.

Endret av Rs125
Lenke til kommentar

Kul idé. Får se hvor mye jeg skal rasere den etter vi er ferdige med russetida :D

 

EDIT: Den blir sikkert rasert av noen andre uansett :)

 

Slik tror jeg at vi skal ha den:

post-108681-1225140688_thumb.jpg

 

Da tar jeg sandpapir og saltvannsbehandler skjermene og litt random steder(panser og bagasjerom, bl.a.), så ser den slitt og rå ut :)

 

Litt streetracer gone bad? :D

Endret av conflict
Lenke til kommentar

Du klarer ikke å jukse til slik patina vi ser på bilde #1 og #3. Det kommer av gammel, gammel lakk som er slitt i mangen år. Hvis du skal bruke bilen som russebil først kommer du til å male i stykker vinduslister osv. Uansett om du fjerner rødmalingen med lakkfjerner blir bilen stygg, uten å være mer enn det.

Endret av mFaFa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...