Gå til innhold

Dead Space- Ditt førsteinntrykk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mindre ammo når man spiller på impossible, noen som vet? Vanskelighetsgraden lever hvertfall opp til navnet sitt syns nå jeg! Er bare å spørre hvis det er noe mer dere lurer på! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jess da har jeg spilt gjennom både PC-versjonen og PS3 versjonen. Har noen synspunkter jeg gjerne vil dere med dere:

Som nevnt tidligere merker jeg at dette spillet i utgangspunkt er ment på konsoll. Spilte gjennom PC versjonen først (med v-sync på vel og merke), men da jeg satte meg ned på PS3 kontrollen var det noe helt annet! Alle bevegelsene føltes mer "riktige".

Grafikken står i stil med sjangeren! Elsker det! Er noen små feil her og der men dette er slikt som du må se ekstra godt for å se. Forskjellen fra PC til PS3 er faktisk veldig liten. Eneste er jo AA, hvor PC går seirende ut, men textures, shaders og lightning ser veldig bra ut på PS3. Eneste som trekker ned er noen slowdowns i ny og ne. Dette dukker ikke ofte opp, og er fra langt nær uspillbart. Er snakk om at det går litt treigt men ikke noe Assassins Creed på PS3 reprise ;)

Lyden er HELT RÅ! Vipper du mellom konsoll og PC og har skikklig anlegg ville jeg helt klart tatt konsoll versjonen. Lydeffekten og voice actingen er grundig gjennomført! Metall og monsterlydene legger ikke akkurat en demper på den skumle stemningen!

Har tenkt å spille gjennom spillet en gang til på impossible om ikke så lenge og jeg kommer til å ta dette på PS3. Årsaken til at jeg har gått for PC versjonen i andre spilltitler har først og fremst vært pga et bedre visuelt utseende, men etter å ha sett disse versjonene så og si ved siden av hverandre er ikke dette noe problem denne gangen!

Sikkert noen skriveleif men dere skjønner sikkert hva jeg mener! :)

Noe jeg syns er litt irriterende er at når man sikter er musa veldig treig. Men dette øker jo bare vanskeligheten og det er bra :D

Som flere har navnt tidligere i tråden, så er det en bug i spillet som gjør at bevegelsene og siktingen henger ca. 1 sekund etter om man har v-sync PÅ. Skrur man av v-sync så blir alt normalt og kontrollene blir perfekte og ikke minst responsive. Om man likevel vil ha v-sync på, så kan dere force dette gjennom Catalyst/nVidia kontrollpanelet.

Skrevet
Noe jeg syns er litt irriterende er at når man sikter er musa veldig treig. Men dette øker jo bare vanskeligheten og det er bra :D

Som flere har navnt tidligere i tråden, så er det en bug i spillet som gjør at bevegelsene og siktingen henger ca. 1 sekund etter om man har v-sync PÅ. Skrur man av v-sync så blir alt normalt og kontrollene blir perfekte og ikke minst responsive. Om man likevel vil ha v-sync på, så kan dere force dette gjennom Catalyst/nVidia kontrollpanelet.

Neinei, det var ikke det jeg mente. Jeg har skrudd v-sync av,men musa blir saktere når man sikter.

Skrevet

Spørsmål til kapittel 2:

I det store rommet uten tyngdekraft, skal jeg liksom skyte ett av batteriene inn i batteri-slotten på andre siden av rommet? Jeg klarer i alle fall ikke å treffe uansett hvor mye jeg prøver. Må man oppgradere den løfte-funksjonen med sånne tabs?

Skrevet (endret)
Spørsmål til kapittel 2:

I det store rommet uten tyngdekraft, skal jeg liksom skyte ett av batteriene inn i batteri-slotten på andre siden av rommet? Jeg klarer i alle fall ikke å treffe uansett hvor mye jeg prøver. Må man oppgradere den løfte-funksjonen med sånne tabs?

Hvor eksakt er det du er? Kjenner meg ikke igjen på det du sier...

Endret av pululf
Skrevet
Spørsmål til kapittel 2:

Glem det, jeg forsto hva jeg skulle gjøre. Følte meg litt teit da :)

Skrevet
Spørsmål til kapittel 2:

Glem det, jeg forsto hva jeg skulle gjøre. Følte meg litt teit da :)

Gjorde akkurart samme tabbe!!! :)

Holdte på i 10min, før jeg fant ut hva jeg måtte gjøre, lol

Skrevet
Spørsmål til kapittel 2:

Var visst ikke så vanskelig som du trodde? ;)

Skrevet
Var visst ikke så vanskelig som du trodde? ;)

Nei, hehe... Satt en stund og irriterte meg over at det liksom var så vanskelig å treffe den strømtingen på andre siden :)

Skrevet

Var litt treig, så har nesten akkurat fått spillet.. Men planlegger å bruk litt lang tid her ja. SKUMMELT! Skvetter flere ganger i løpet av kort tid. Er vare på level 2 enda da. Håper det er den verste. Husker fra Bioshock. Hatet meg i Medical Pavillion der, så likhuset i rommet er ikke mye bedre. Hadde tenkt te å spille litt nå, men så kom jeg til å tenke på det eneste minuset jeg har finni: Save points. Plagsomt at spille skal bestemme når du skal få lagre. Men hadde vel rekt å finni en save point hadde jeg ikke sitti i 10 minutter å lurt på om jeg tørte å spille :p

Skrevet
Var litt treig, så har nesten akkurat fått spillet.. Men planlegger å bruk litt lang tid her ja. SKUMMELT! Skvetter flere ganger i løpet av kort tid. Er vare på level 2 enda da. Håper det er den verste. Husker fra Bioshock. Hatet meg i Medical Pavillion der, så likhuset i rommet er ikke mye bedre. Hadde tenkt te å spille litt nå, men så kom jeg til å tenke på det eneste minuset jeg har finni: Save points. Plagsomt at spille skal bestemme når du skal få lagre. Men hadde vel rekt å finni en save point hadde jeg ikke sitti i 10 minutter å lurt på om jeg tørte å spille :p

Hehe :p

Bare vent til mining-banen, det er det absolutt skumleste stedet på hele spillet!

Og det med checkpoints: Det har utviklerne gjort for at du skal føle deg enda mer stresset. Som sagt før, dette er et spill du skal slite med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...