NothgaliC Skrevet 30. oktober 2008 Skrevet 30. oktober 2008 synest ikke det var noe skummelt egentlig. Pluss at PC versjonen har SecuROM. Eneste som holder mål er egentlig historia. Ikke en gang grafikken er noe spesielt pen. Tviler på at jeg gidder å spille gjennom hele.
aleksanderro Skrevet 30. oktober 2008 Skrevet 30. oktober 2008 Det er nå da ingen ting og klage på grafikken? Mulig jeg ikke er så kravstor på grafikken?
Corlan Skrevet 30. oktober 2008 Skrevet 30. oktober 2008 Er i utgangspunktet positiv, med Red alert 3, Fallout og Far Cry tar nok prio over dead space gitt.
Habitats Skrevet 30. oktober 2008 Skrevet 30. oktober 2008 Det er da ingenting å utsette på grafikken i Dead Space? Jeg er selv veldig kravstor når det gjelder slikt, men dette spillet ser jo utmerket ut?
Kaptein Potetmos Skrevet 30. oktober 2008 Skrevet 30. oktober 2008 Etter Dead Space på Hard. Her er min dom: Den som sier han spiller dette på Hard og får gresselig mye ammo, er enten gal, en løgner, eller har verdens kjedeligste med exploitive' spillestil. Allerede i spillets første timer går det opp for deg at "vanskelighetsgraden" i dette spillet er bare "OH SHI- I'm out of ammo!" mens du blir spist. Og det er bullshit. Det er faktisk jævlig kult når du har mye ammo og ting er vanskelig. Du får en utfordring av ting som spretter ut av ventilasjonssjakter her og der. Du må manipulere ting, sette folk i stasis, bruke omgivelsene til å lokke folk rundt. Veldig morsomt. Alt i alt er det ikke så verst gjennomtenkt. Men på hard ER DET FOR LITE AMMO. Og når det er det største problemet, blir resten av spillet satt i skyggen. Men la oss si jeg ikke er så god da. Og at dette er problemet. Ikke mangel på ammunisjon. Da kommer andre ting inn i bildet. Broken Game mechanics velger jeg å kalle det. Rifler som stiller gjennom folk når de står oppå deg og humper deg så du ikke får truffet. Nære ineffektive melee angrep fra Isaac's side og fysikk som gjør at døde kropper blir sparket og dyttet mellom deg og fienden som om de er laget av papp og blokker skuddene dine så du kaster bort enda mer ammo. Samt den fantastiske buggen at noen ganger får du ikke truffet folk. Av og til går slag o.l. rett til siden, rett forbi, rett gjennom. Eller de treffer, men gir null effekt. Stomp that box you say? Ok. Oh shit den ble ikke ødelagt, men nå sitter den fast i beinet mitt. Heisann, der har jeg ett bord transfused midt i magesekken ja. Stomp den Brute'n. Oh shit han fløy veggimellom. En annen ting? Stasis helvete. Stasis er faktisk jævlig kult. Og lite er så kult som å fryse en stakkar og se han sakte men sikkert får lemmene flådd av og fly gjennom lufta som han fortjener. Men det er et JÆVLA stort problem at om jeg stasis'er noe som hopper etter meg... og de treffer meg going 0.05 meter i timen, så gjør de fortsatt skade på meg som om de hadde hoppet på meg og dratt ut tynntarmen. Bullshit! Mer å klage på? Det skal jeg love deg! Saving points! Dette er helt ukonsekvent. Noen steder kan du save bak hver busk. Men så plutselig finnes det ingenting. Dette hadde vært vel og bra om det betød at de hadde gjort noen områder intentionally vanskeligere, men det er så tilfeldig hvor det er saving og hvor det ikke er. Enda mer? Ja. Når Isaac blir slått ned, har han en halvtime(overdrevent) med animasjon for å reise seg igjen. Tid monstre bruker for å stelle seg oppå deg igjen og humpe videre. Dette spillet hadde nyttet seg UTROLIG bra at Euphoria.. men akkurat det kan ikke egentlig klages på. De har gjort en grei jobb med det. Men når vi tidligere var inne på å være inkonsekvent. Medpacks. Vel ute i kapittel 10 var det litt kjedelig å fortsatt finne small medpacks. Disse er bortkastede. Etter å ha oppgradert riggen flere ganger har man meget lite bruk for disse. Samt at fiendene nå gjør så mye skade at de er rett og slett bare noe som tar opp tid man kunne brukt på noe annet. Eneste grunnen til å bruke en liten medpack vil være om det er en lang pause i action og man må få opp HP'en igjen og man helt tilfeldig har 10 small medpacks. Bullshit! Which brings me to my next point. Nodes. Mulig man får flere nodes på easy. Eller mulig jeg har vært elendig til å finne dem. Men jesus kristus i milde himmel. Hvordan i svarte får man nok nodes til å oppgradere det man skal? Og hvorfor er nodes systemet så tett. Jeg mener. Jeg hadde følt meg mye mer komfortable med å bruke nodes, om jeg fikk LITT for det. Om det var som (unnskyld sammenligningen) en wow talent. Hvor man får litt og litt mer etter hvert bruk. Men her må man bruke halvparten av alle nodes man får i spillet bare til å NÅ neste oppgradering. Det føles så nytteløst ut. Hvorfor ikke bare ha mindre slots OG mindre nodes? Jeg skal ikke krangle så mye på det punktet. For det er mest en smakssak. Flere ting? Ja! De har en hotkey til med-packs. Det er i og for seg fint. Men air og stasis (og da spesielt stasis irriterer meg) Må man inn i inventory for. Air også har jeg fått et par fine overraskelser på når menyen har glitchet og lagget litt og jeg ikke har rukket å fylle på luft før jeg har tatt kvelden fordi 20 fiender klår på meg og jeg må drepe dem først. Når man åpner menyen må man også GÅ, siden left bumper er nå veksleknapp. Sånn. Det var de første frustrasjonene. Til tross for alt dette! La meg komme med de gode tingene ved Dead Space! Til alle de som har orket å lese igjennom whinet. Dead Space er et spill jeg syns det har vært artig å spille av følgende grunner.: Ikke historien. Den er ikke så engasjerende at jeg bryr meg noe særlig. Den er middelmådig og klisjérik. Eneste den tjener er å sette bakgrunnen for hvorfor du er der og litt motivasjon for å fortsette. Og det er i og for seg greit. Slutten er helt ok Litt forventet om man er en fan av slike ting og har sett det en million ganger før. Men absolutt ikke dårlig. Derimot! The look and feel. Spillets grafikk kan man ikke klage noe særlig på. Og selve utseendet og stilen på spillet er helt perfekt. Ting har den perfekte "looken" for sin sjanger. Og for første gang ser jeg sci-fi våpen jeg kan "tro" på. Som ikke bare er fancy lyseffekter og lasere. Som dessuten i mange tilfeller er ganske stilig utformet. Og det er det sjeldent jeg kan si om sci-fi våpen. Fiendene. Fiendene er ikke spesielt originale. Men de er interessante. Modellene er godt laget, og til tross for at det ikke er så mange forskjellige typer fiender. Så er de gjenkjennelige og interessante på sin måte. De glir inn i spillets "look" som nevnt tidligere og dette er det absolutt viktigste. De tilhører virkelig spillets verden. Gameplay. De har involvert masse små minigames. Som på en måte er greit, på en annen måte litt rart. Men de beste er de man ikke legger merke til, som er så lagt inn i gameplayet at du ikke tenker over det. Jeg snakker selvfølgelig om Isaac's mange reparasjonsoppdrag. Alle krever problemløsning og litt logisk tankegang. Veldig artig. Med Kinesis manipulasjon er det flere ting som minner meg litt om Penumbra, som forøvrig alle bør spille om de likte Dead Space. Penumbra :Overture, Black Plague og Requiem. In that order. Voice acting! Hey! Ett spill med OK voice acting. Ikke så ofte man ser. Godt jobba! Eneste jeg har å klage på er dama til Isaac. Som jeg ikke syns er helt troverdig. Resten er skikkelig ok. Utfordringen er bra. Det er lenge siden jeg har dødd så mye i ett spill. Om det så dog er pga. lite ammunisjon, så er det forfriskende å ikke bli behandlet som et barn som ikke tåler å tape. Jeg feiler i spillet, lærer av mine feil og kommer meg videre til større utfordringer. Dette er GØY! Noen har faktisk skjønt det! Og det er utilgivende. Dør du så dør du. Man må betale en pris. Det er ikke noe respawning her. De samme problemene venter deg om du feilet sist. Mine forslag til forbedringer!: Dette er mest nitpicking, men.. den virkelig store greia jeg kunne tenkt meg er litt mer bevegelsesfrihet av Isaac. Det føles til tider litt statisk ut. Jeg trenger ikke å måtte hoppe og sprette over alt. Men litt mer følelsen at jeg kontrollerer han ville bare vært et pluss. Litt mindre resident evil følelse på kontrollene. Vi har allerede ett sånt konsept som flekker ut kopier hvert år. (Jeg gleder meg til neste RE though) Flere, mer varierte fiender. Men dette sier seg selv i spillet at kunne bydd på problemer i form av hva skal man lage de av ;P Fysikk! Jeg føler ikke fysikkmotoren er en av de beste Og dette spillet med kinesis manipulering. Gravity her og der og alt mulig, kunne blitt MYE MYE bedre med bedre fysikk og litt mer bruk av selve fysikkmotoren til å lage puzzles og lignende blandt all drepinga. Det var det! Er nok ikke alle som er enige. Men nå bare tok jeg en komplett braindump her.
Professional Skrevet 30. oktober 2008 Skrevet 30. oktober 2008 Irriterende at de monstrene skulle være så hissige da. Jeg ble redd og slo av, skal skaffe Far Cry i morra istede. Opplevde det samme spilte i 20 min så klarte eg ikke mer, sjokk skadet. 23år mann og like redd som eg var 5 og gikk alene i skogen på nattestid.
Armageddon Skrevet 30. oktober 2008 Skrevet 30. oktober 2008 Kjenner pulsen hopper hver gang jeg møter monster. Har jeg litt lyd på kjenner jeg skrikene deres helt inn til ryggraden. De fleste av dem er trege og greie å håntere, men plutselig kommer det en løpende og hoppende mot deg. Det er da man blir forbanna på seg selv for å ha glemt å reloade.
saladin waits for alice Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Skrevet 30. oktober 2008 Kjenner pulsen hopper hver gang jeg møter monster. Har jeg litt lyd på kjenner jeg skrikene deres helt inn til ryggraden. De fleste av dem er trege og greie å håntere, men plutselig kommer det en løpende og hoppende mot deg. Det er da man blir forbanna på seg selv for å ha glemt å reloade. hehe, skjedde samme med meg i chapter 2 Veldig kult av deg å skrive en såpass omfattende "dom" Kaptein Potetmos Er faktisk enig med deg i mange av tilfellene, kanskje unntaken er nodes, er i chapter 7 og har allerede oppgradert full hp på gear, full damage på det første våpenet og resten til nå har jeg tatt en del på Line Gun, har brukt 4-5 nodes på disse "supply rommene". Jeg bevisst valgte å begynne å spille på medium når jeg hørte at det blir en ny vansklighetsgrad etter du har rundet det en gang. Grafikken syns jeg er fantastik siden jeg har kun har 8600 M GS 256 vgram (spiller på high med 800x600). Historien er nok litt klisje aktig, men alikevel en god "grunn" til å forsette, du føler at du må overleve Når det gjelder ammo, får jeg vel se om jeg får nok til Chapter 11, er som sagt kun i Chapter 7 atm. Men nok forum skriving, på tide å game litt mer! Takk for din mening!
rbr Skrevet 30. oktober 2008 Skrevet 30. oktober 2008 da var det spillt litt. er forsatt på første kapittet. fy fankeren jeg hoppa da jeg skulle gå forbi en av disse jævlene som bare lå der helt stille og plutselig hoppa den rett opp i tryne på meg. jaja jeg må spille litt til nå. måtte bare ha 5 minutter. here i go again.
saladin waits for alice Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Skrevet 30. oktober 2008 hehe, husker jeg også skvatt, nå skyter jeg alltid de hode hvis noen av de ligger nede.
Armageddon Skrevet 31. oktober 2008 Skrevet 31. oktober 2008 Uff. Var litt slem med en kompis. Lot han få teste spillet. Startet fra begynnelsen og satte opp lyden skikkelig. Under introen satt han å klaget over at dette så kjedelig ut. Men i det første møtet med monsterene ble tonen en litt annen. Når han kom seg inn i den heisen der slappet han litt av, men så skvatt han til igjen. Etter det ville han ikke spille mer. Han syntes det ble mye jævligere når kameravinkelen var som den var. Det er jeg litt enig i, men med tanke på komfort er det en vanesak for min del.
Odesseiron Skrevet 31. oktober 2008 Skrevet 31. oktober 2008 Den som sier han spiller dette på Hard og får gresselig mye ammo, er enten gal, en løgner, eller har verdens kjedeligste med exploitive' spillestil. Dette er 100% avhengig av hvilke våpen du foretrekker. Jeg fullførte spillet på hard første gang, og med saga og plasmakutteren som hovedvåpen gikk jeg "tom" for ammo én gang. Tom som i at jeg ikke hadde skudd igjen til et distansevåpen, men det sakket bare ned tempoet mitt litt. Oppgraderer man det utstyret man bruker mest først, er det absolutt null problem å greie seg til slutten uten nevneverdige problemer med lite ammunisjon. Det kan også være greit å legge unna våpen man knapt bruker, så man får mer av den ammunisjonen man vil ha. Nodes. Mulig man får flere nodes på easy. Eller mulig jeg har vært elendig til å finne dem. Men jesus kristus i milde himmel. Hvordan i svarte får man nok nodes til å oppgradere det man skal? Og hvorfor er nodes systemet så tett. Jeg mener. Jeg hadde følt meg mye mer komfortable med å bruke nodes, om jeg fikk LITT for det. Om det var som (unnskyld sammenligningen) en wow talent. Hvor man får litt og litt mer etter hvert bruk. Men her må man bruke halvparten av alle nodes man får i spillet bare til å NÅ neste oppgradering. Det føles så nytteløst ut. Hvorfor ikke bare ha mindre slots OG mindre nodes? Jeg skal ikke krangle så mye på det punktet. For det er mest en smakssak. Grunnen til at node-systemet er såpass ekstensivt er nok fordi det skal oppfordre til flere gjennomkjøringer av spillet. Etter å ha fullført spillet får du muligheten til å fortsette på nytt igjen med det samme utstyret, og da hadde det vært kjedelig om alt du kunne oppgradere allerede var oppgradert. En annen grunn til at det er slik er for å tvinge spilleren til å gjøre valg. Skal du fullføre hele node-systemet på et rimelig antall gjennomkjøringer må du bruke store deler av pengene dine på å kjøe nodes i butikken, og dette gjør at du stadig vekk må prioritere. Dette synes jeg er en styrkende faktor snarere enn en hindring. Flere ting? Ja! De har en hotkey til med-packs. Det er i og for seg fint. Men air og stasis (og da spesielt stasis irriterer meg) Må man inn i inventory for. Air også har jeg fått et par fine overraskelser på når menyen har glitchet og lagget litt og jeg ikke har rukket å fylle på luft før jeg har tatt kvelden fordi 20 fiender klår på meg og jeg må drepe dem først. Når man åpner menyen må man også GÅ, siden left bumper er nå veksleknapp. Dette er jo også bevisste inngrep av spillprodusenten. Du hadde ikke blitt like nervøs for å gå tom for luft med en hel bråte med fiender etter deg om du bare kunne trykke på en knapp og fylle på mer. Det hadde heller ikke vært like stressende å håndskes brutes om du bare kunne fylle på statis med en annen knapp. Ved å tvinge deg ut til menyen for å fylle på de nevnte egenskapene forsterker de den stressfølelsen som kjennetegner survival horror-spill. Men når vi tidligere var inne på å være inkonsekvent. Medpacks. Vel ute i kapittel 10 var det litt kjedelig å fortsatt finne small medpacks. Disse er bortkastede. Etter å ha oppgradert riggen flere ganger har man meget lite bruk for disse. Samt at fiendene nå gjør så mye skade at de er rett og slett bare noe som tar opp tid man kunne brukt på noe annet. Eneste grunnen til å bruke en liten medpack vil være om det er en lang pause i action og man må få opp HP'en igjen og man helt tilfeldig har 10 small medpacks. Bullshit! Igjen et bevisst grep for å bygge stemning. Det er meningen at man skal føle seg hjelpesløs, spillet handler tross alt om å være skipbrudden i verdensrommet. Dette er ikke et FPS-spill som oppfordrer deg til å skape tanketom ragnarok som f.eks Serious Sam, det er meningen at du konstant skal holde deg på lavt helsenivå. Dette er også grunnen til at man ikke får igjen HP av å lagre spillet, finne helsestasjoner eller lignende. Enda mer? Ja. Når Isaac blir slått ned, har han en halvtime(overdrevent) med animasjon for å reise seg igjen. Tid monstre bruker for å stelle seg oppå deg igjen og humpe videre. Dette spillet hadde nyttet seg UTROLIG bra at Euphoria.. men akkurat det kan ikke egentlig klages på. De har gjort en grei jobb med det. Atter en ting som skal gjøre spillet mer spennende. Når du vet at du sannsynligvis dør om du treffer bakken, vil du følgelig bli mer redd for å treffe bakken. Alt i alt er jeg rimelig uenig med deg på samtlige punkter. Jeg vet ikke om du er noen fan av sjangeren fra før av, men det kan virke som om du baserer deg på at det er et skytespill fremfor et survival horror-spill. Det eneste punktet jeg egentlig kjenner meg igjen i er lagringspunktene. Ikke det at de er ulogisk utplassert, for det synes jeg ikke, men at det ofte er altfor langt mellom dem. Spesielt plager det meg når jeg må skru av Xbox-en, for så å finne ut at jeg har mistet en halvtimes spilletid fordi de små usynlige lagringspunktene ikke blir permanent lagret.
saladin waits for alice Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Skrevet 31. oktober 2008 wow bra forklart Odess. Forresten, jeg råder alle til å se filmen Dead Space, veldig gøy, og veldig blodig sammenlignet med spillet
aleksanderro Skrevet 31. oktober 2008 Skrevet 31. oktober 2008 Jepp, så nettopp filmen selv. Angerer på at jeg ikke så filmen før jeg begynte med spillet, men har halve igjen så. Til informasjon så begynner spillet der filmen slutter. Ellers er det den blodigste tegnefilmen jeg har sett før.
Crazy Joe Davola Skrevet 31. oktober 2008 Skrevet 31. oktober 2008 Har kommet ganske langt nå tror jeg. Men sliter nå, hører en hunter i det fjerne, og som kjent kan ikke de drepes. Håper bare det er lenge til jeg møter den. .
aleksanderro Skrevet 31. oktober 2008 Skrevet 31. oktober 2008 Hehe, det fines en måte og drepe den på. Men hvordan finner du selv ut når du kommer så langt. Selv brukte jeg litt tid før jeg fant det ut.
pululf Skrevet 31. oktober 2008 Skrevet 31. oktober 2008 Ja, der var DS kjøpt. Har kommet meg inn i kapittel 2 og må si at det er et godt spill, men enkelte ting er dårlige. Da tenker jeg for det meste på fysikksystemet. Hvis jeg tråkker inn i et lik på bakken vil det fly veggimellom som om det var plantet ustabile eksplosiver på foten min. Historien er heller ikke av de beste, men det gir deg et ønske om å fortsette for å komme deg vekk fra dette helvetesskipet. Og ja, jeg syns det er skummelt. (Men langtifra så skummelt som penumbra. Det spillet fikk meg til å gjemme meg bak en kasse i 6 minutter av FRYKT.) Jeg liker heller ikke at alle oppdragene mine blir avbrutt av problemer som jeg må løse, jeg går helt i surr... Til slutt må jeg inn på menyen for å sjekke hva det egentlig er jeg vil få til Og en siste ting: Hvordan får jeg endret vanskelighetsgraden? På easy ligger det jo healthpacks og ammo bak hver sving...
Crazy Joe Davola Skrevet 31. oktober 2008 Skrevet 31. oktober 2008 Hehe, det fines en måte og drepe den på. Men hvordan finner du selv ut når du kommer så langt. Selv brukte jeg litt tid før jeg fant det ut. Jeg drepte den på chapter 5. Da jeg lurte den inn i den maskinen, skjøt den så den falt og så bruke stasis på den for så å sprinte inn i et rom å trykke på en knapp så den frøs til is. Men om den virkelig døde vet jeg ikke. Men nå på chapter 10 hører jeg en til, og det er ikke gøy. Vet ikke om det er en ny eller om det er den samme som har våknet igjen. Er ivertfall helt soleklart hunterene jeg liker minst av alle monstrene, får panikk når det er så vanskelig å drepe de og de jager deg rundt omkring
Crazy Joe Davola Skrevet 31. oktober 2008 Skrevet 31. oktober 2008 pululf: Synes historien er en av de aller beste tingene med DS. Men nå er jeg kommet et stykke lenger enn deg, så du finner ut mer etter hvert som du kommer videre. Synes også at det var mye helsepakker og ammo i begynnelsen, men nå i det siste har jeg ofte gått helt tom, spesielt for ammo. Monstrene tåler mer selv om jeg har oppgradert plasma cutteren til det beste. Kunne jo selvfølgelig kjøpt ammo i butikken, men jeg så løk at jeg alltid kjøper noder der istedenfor
Snurreleif Skrevet 31. oktober 2008 Skrevet 31. oktober 2008 Hehe, det fines en måte og drepe den på. Men hvordan finner du selv ut når du kommer så langt. Selv brukte jeg litt tid før jeg fant det ut. Jeg drepte den på chapter 5. Da jeg lurte den inn i den maskinen, skjøt den så den falt og så bruke stasis på den for så å sprinte inn i et rom å trykke på en knapp så den frøs til is. Men om den virkelig døde vet jeg ikke. Men nå på chapter 10 hører jeg en til, og det er ikke gøy. Vet ikke om det er en ny eller om det er den samme som har våknet igjen. Er ivertfall helt soleklart hunterene jeg liker minst av alle monstrene, får panikk når det er så vanskelig å drepe de og de jager deg rundt omkring å nei da du, det finnes bare ÈN, hunter. Kos deg .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå