Gå til innhold

Dead Space- Ditt førsteinntrykk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
lol, javel da ^^

haha

Hehe :p

Sorry for høy bitchfaktor (hva er tilsvarende ord for menn?) men det har bare irriterte meg for lenge.

Takk for at du faktisk gadd å endre den!:)

ikke no problem :p

Jeg har bare godt av en retting i ny og ne! ;)

Ser at du liker the witcher også :D

Glemte å nevne det, men hele spillet føles som en god blanding av Metroid Prime, Resident Evil 4 og Super Mario Galaxy.

Metroid Prime og Resident evil, den ser jeg, men mario galaxy? Nei den så jeg jammen ikke!

Endret av amir90
Skrevet

amir: Jeg tror han tenker på f.eks no-gravity plassene i dead space sammenlignet med gravity styret i mario hvor man hopper fra plass til plass og perspektivet forandrer seg på samme måten :)

Skrevet

Hehe, det var noe jeg kom på nå som jeg hadde lyst til å fortelle dere om... :p

Alt står i spoilerteksten, jeg har ikke lyst til å ødelegge opplevelsen for spillere som ikke har kommet så langt :)

Det som skjedde, var at jeg var nede i det rommet med masse folk som var skutt i hodet, og det var stearinlys som brant på gulvet. Jeg tenkte "Wtf har skjedd her", titta meg litt rundt, og håpet for guds skyld at ingen av de jæverne som gjør lik om til monstre (kaller dem for flaggermusmonstre, jeg) skulle dukke opp. Etter litt titting rundt omkring oppdaget jeg en dør som jeg ikke trengte å gå igjennom, men som min nysgjerrighet fikk meg til å gjøre. Der fant jeg en slags basketball, og en sånn tekstlogg som fortalte hvordan man spilte et eller annet spill. Da jeg rundet et hjørne så jeg et digert monster forsvinne inn i en luftekanal. Det var da jeg begynte å lure på om dette virkeig var en god idé... Men jeg fortsatte (en smule nervøs). Jeg kom til en gang hvor man kunne se inn på en salgs arena hvor det var tre plattformer og tre hull i veggen som man åpenbart skulle skyte ballene inn i. Jeg tenkte "Hurra! Dette blir morsomt!", men jeg burde ha visst bedre :p

Da jeg var gått inn i det store rommet uten gravitasjon, og hoppet over til den siste av de tre plattformene, begynte spillet. Og tror du faen ikke at da hullene i veggen åpna seg STRØMMA det ut med de jævla svarthudede monstrene som nesten ikke kan drepes? Jeg bare "WTF, GTG" og klarte så vidt å komme meg ut av rommet før de kom til meg. Jeg, ganske lettet over at jeg overlevde dette, snur meg rundt, og der står faenmeg monstret jeg så istad! Da begynte jeg å få panikk, for de svarthudede monstrene hadde åpenbart funnet en måte å ÅPNE døren på, og strømmet inn! Jeg bare spurta mot rommet der stearinlysene var, mot tryggheten. Da jeg kom fram, lukka jeg døra, og håpa at de ville bli der inne. "Phew. Det var nære på. Endelig i trygghet." Men neida.

Jeg hører noe som skjer i bakgrunnen, og snur meg for å se 2-3 av de helvetes flaggermus-monstrene, som nettop hadde kommet ut av en luftekanal og hadde bestemt seg for å ha det litt gøy med likene i rommet! Før jeg visste ordet av det, var rommet FYLLT av slike svarte høye jævler, og flaggermusmonstrene bare fortsatte å lage flere, for lik var det nok av... Utrolig nok klarte jeg å overleve dette, men da alt var over hadde jeg brukt opp alle medpacka mine, nesten all ammo'n og hadde en liten rød flekk igjen på healthmeteret...

So much for curiosity :p

Skrevet

Haha, vel du gikk glipp av noe ved å gå ut av rommet igjen.

Du får nemlig premier for hver level av basketspillet du gjennomfører fram til level 6. Og på den siste levelen er premien en power-node som du kan bruke til å oppgradere våpen :)

Skrevet
Haha, vel du gikk glipp av noe ved å gå ut av rommet igjen.

Du får nemlig premier for hver level av basketspillet du gjennomfører fram til level 6. Og på den siste levelen er premien en power-node som du kan bruke til å oppgradere våpen :)

En smule vanskelig med 50 monstre som alle vil gnage på øret ditt.

Skrevet

Dere som roser dette opp i skyene, hva er det dere spiller på?

Selv spiller jeg på PC, og kontrollen blir ganske tungvindt. For eksempel er det vanskelig å bruke kinesis i særlig grad i under slossingen. Men mange PC spill har jo fått til at man kan bruke dette på utmerket måte (Half-Life, Psi-ops, Infernal, Second sight osv.) Synes også etterhvert at det blir mye prøv og feil. Greit at det er litt skummelt første gang, men når man har spilt samme scene et par ganger blir det ikke særlig skummelt. Dessuten er det ganske ensformig.

Alt i alt er det bra, men ikke akkurat verdt å rose uhemmet. Condemned og FEAR var mye bedre etter min mening. Det var kanskje et par steder i FEAR man måtte spille om et par ganger også, men det var de "taktiske" delene og ikke de skumle opplevelsene. Vel, Dead Space er kanskje ikke spillet for meg ettersom jeg liker FPS best.

Skrevet (endret)

Jeg spiller på PC. Har ikke hatt noen problemer med kinesisen som du peker ut. Dog, har jeg ikke akkurat brukt den mer enn jeg strengt tatt må.

Grunnen til at jeg liker dette spillet så godt er rett å slett måten man dreper fiender på. Som noen nevnte tidligere, det nytter ikke å skyte noen i magen, eller hodet for den saks skyld, slik som i "alle" andre shooters. Jeg blir bare aldri lei av å skyte beina av stakkars aliens :)

Også liker jeg det at alle fiendene er melee. Hadde aliensene gått rundt med AK og Colt så hadde jeg mest sannsynlig aldri fullført spillet.

Endret av Habitats
Skrevet (endret)

Ikke jeg heller(jeg hadde ingen problemer LOL), men nå spilte jeg bare på medium... Det var egentlig altfor lett, slet bare nesten et par ganger i begynnelsen da jeg enda holdt på å lære meg alle våpnene. Tror jeg skal PRØVE meg på intense en gang! Men da blir det sikkert så hard at spillet faktisk blir skummelt :(

Selv spilte jeg på XBOX. Jeg elsker hvordan spillet ikke fokuserer så mye på FPS og er litt mer adventure og muligheten til å customize våpen til en viss grad. Og wtf, jeg spilte F.E.A.R. litt igjen her om dagen, det var jo sykt repetivt nå. Jeg likte det godt før. Og nei, det er IKKE et skummelt spill for min del, men jeg elsker hele stilen og innholdet av action.

Endret av Patney
Skrevet

Jeg har akkurat begynt på kapittel to og skal bruke kinesisen for å flytte noen saker som ligger i veien for meg. Men hvordan bruker jeg kinesis? Forklaringa på skjermen var å bruke sikte knappen til å sikte, og sikte knappen til å ta fatt i ting. Hvordan i allverden skal de være mulig?

Skrevet
Jeg har akkurat begynt på kapittel to og skal bruke kinesisen for å flytte noen saker som ligger i veien for meg. Men hvordan bruker jeg kinesis? Forklaringa på skjermen var å bruke sikte knappen til å sikte, og sikte knappen til å ta fatt i ting. Hvordan i allverden skal de være mulig?

Trykk på B (på XBOX hvertfall) for å plukke noe opp med Kinesis, og RIGHT TRIGGER for å skyte det vekk. Eller bare B igjen for å slippe det.

Skrevet

Det er nok verre enn Bioshock ja, men selv syntes jeg ikke det var noe skummelt i det hele tatt, selv med surround og 24". Det virker som om det er blandede meninger rundt det der. Men jeg blir generelt ikke skremt av hverken film eller spill... med unntak av Penumbra - Black Plague. Fy faen det spillet er SJUKT.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...