Gå til innhold

Forslag til endring før jeg bestiller vannkjøling fra MP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I går fikk jeg endelig henta Vapo`n

Kom hjem (kl 15) og hadde bestemt meg for å bruke god tid på å sette dette sammen. Kl 04 i natt var jeg ferdig med å sette sammen maskinen i vapokabinettet. Da så det slik ut: http://www.home.no/gwikse/Vapo/Kompressorvenstre.JPG

 

Men gleden var kortvarig, noen timer senere pep maskinen og ville ikke starte :(

 

E022 sto i displayet. Noe som skal ha med kompressortrykk å gjøre, med beskjed om å snakke med support. Sendte mail og dro frem kabinettet for å ta flere bilder så de kunne ha noe visuelt å forholde seg til når de svarte på mailen. Tok flere bilder og satt maskinen sammen igjen. Satt i strømledningen og starta og den startet som den skulle :o

 

Nå er maskinen oppe å går som den skal, kjører burnintest for å sjekke stabeliteten. Blir litt usikker på å modde i ett kabinett som kanskje må sendes tilbake.

 

Men de gledelige nyheter (om en ser vekk fra at vapo`n går som den skal inntil videre) er at jeg har sjekket om det er plass til både Radiator og PSU bak kompressoren, og det er det (med noen mindre mods av PSU) :D

 

Så nå venter jeg bare på svar fra asetek så skal det bli modding for alle penga...

 

Btw: kjører nå på 2ghz @ 1.85V mens jeg før trengte 2.05V for å kjøre på den hastigheten :D

 

VapoIvar

 

Den fikk plass :D

 

CPUtemp

 

Og CPU`n er kald @ 2ghz 1.85V :D

Lenke til kommentar
Btw: kjører nå på 2ghz @ 1.85V mens jeg før trengte 2.05V for å kjøre på den hastigheten :D

 

Kjøp deg en skikkelig CPU da. Kan ikke kjøle en TbredA på en vappo, Barton eller TbredB må til :)

 

og så må du lakke 5.25" enhetene dine sorte ;)

Vel, det finnes faktisk gode TBredA også..

Lenke til kommentar

Hvis dere alle tar en titt her:

 

www.overclockers.com

-> CPU database

-> AMD CPU's

-> Tbred 1700+

-> OC speed

 

Her har da en kar OC'a CPU*en til 4194 MHz på 2.25 V. (!!! :o !!!)

 

Kan det være MULIG? Detta er jo mere enn en 3.06 P4 klarer med vappo nesten ! :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...