Gå til innhold

Forslag til endring før jeg bestiller vannkjøling fra MP


Anbefalte innlegg

Har bestillt følgende:

 

Vapochill PE Socket A

 

Black Ice Etreme

Danger Den Z-chip 1/2"

Aquabee UP500

 

 

Skal bestille:

 

Swiftech MCW50T

Tygon slanger

Slangeklemmer

Y-Ledd

 

Skal kjøle:

 

Epox 8RDA+ (222FSB med dårlig kjøling av Chip)

XP1700+ TbredA @ 2.1xxV

POV GF4 TI4200XP (kan kjøre 328,5/702 med orginal kjøling)

Mosfets (lager rørkjølere)

SB (lage blokk)

PSU (lage blokk) skal plasseres i øvre del av Vapo`n (må forminskes)

 

PSU Blir Enermax 550W da jeg ikke tror min Enermax 431W er kraftig nok til både Vapo og Peltier.

 

Noe jeg bør tenke på/har glemt?

Noen som har prøvd å kjøle chipset med peltier? (MCW40T for eksempel)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva skal du med både vappo og en Swiftech MCW50T ?

Kjøp heller Black Ice Extreme II, den har jo større kjøle kapasitet.

Og magnum blokk til chipsett.

Åsse bruke så mye penger på kjøling, så har du ett stakkars GF4 4200...

Synes du burde legge litt penger på grafikkort å kjøpe et 9700 pro kort.

Lenke til kommentar
Hva skal du med både vappo og en Swiftech MCW50T ?

Kjøp heller Black Ice Extreme II, den har jo større kjøle kapasitet.

Og magnum blokk til chipsett.

Åsse bruke så mye penger på kjøling, så har du ett stakkars GF4 4200...

Synes du burde legge litt penger på grafikkort å kjøpe et 9700 pro kort.

 

1. MCW50T er en VGA kjøler

2. Har ikke plass til BIextreme2 (gidder ikke modde som et H for å lage plass i en vapo)

3. Z-Chip kom bra nok ut i test, magnum blokkene er ikke tilgjengelige lenger.

4. Kan jo også brukes på fremtidige kort da ;) Og det er ikke synd på kortet mitt, det koser seg. Benchmarksmessig er jeg fornøyd så langt. Gidder ikke investere i nytt kort før kjølingen er i orden.

Lenke til kommentar
Jammen da er det greit da.

leste nok litt feil, på den vga kjøleren, var sikker på at du mente cpukjøler.

Men hvis dem ikke selger magnum lenger, er det ingen ting i veien for å kjøpe en dd blokk... gjør sikkert jobben den også.....

DangerDen Z-Chip knuser Magnum blokka i testen.. :woot:

Lenke til kommentar

Er det noen som har et Vapo kabinett som kan svare meg på hvor mye plass det er i toppen bak kompressoren?

 

Vurderer å sette en vifte over kompressor til å trekke luft ut.

 

Ideelt sett skulle jeg ha hatt radiator og PSU bak kompressor. Da jeg ikke vil ha PSU i selve kabinettet. Men PSU skal modifiseres endel, så den blir nok endel mindre enn orginalt.

 

Må vel vente til jeg får kabinettet med å tenke mer på dette, men det er ikke lett å la være å tenke på det.

 

Da jeg har dårlig erfaring med å ha vifter trekkende ut bak i forhold til å trekke ut gjennom toppen, vil jeg helst ha radiator liggende i toppen av kabinettet.

Lenke til kommentar

Fikk satt opp første del av kjølingen i dag (Lørdag) så nå kjøres chipset med en Z-chip. Snakk om overkill mht radiator :lol:

 

http://www.home.no/gwikse/Diverse/Bilder/V...ng/vannchip.jpg

 

BTW. jeg bestillte sort men fikk sølv :D

 

Samt at jeg har funnet ut at en Z-Chip kan brukes på mitt GF4 TI4200 via de fire hullene. Da er det bare å skaffe riktige gjengestenger og fjører ;) Får nok mer utbytte av det (enn å kjøre den på chip) mens jeg venter på MCW50T ;)

Lenke til kommentar
Er det noen som har et Vapo kabinett som kan svare meg på hvor mye plass det er i toppen bak kompressoren?

Det er vel en ca 5-10 cm ledig bak, absolutt ikke stort nok til å putte både psu og radiator bak, radiatoren kan du jo alltids henge på baksiden av gitteret da, kanskje litt upraktisk, hvis du er heldig så får du plass til den innenfor men heller tvilsomt.

 

 

Edit: VC_coolingunit.jpg

Som du ser så er det ikke mye plass her, pluss at kabelen som går ned til CPU kjøleren helst ikke skal utsettes for press, det vil den mest sannsynlig hvis du skal ha en radiator med vifte bak da det er trangt om plassen der.

Lenke til kommentar

Jeg får vurdere det nermere når jeg får kabinettet, men utifra mods jeg har sett andre steder, ville jeg tro at det skulle være mulig. Litt modding av PSU vil jo bli nødvendig, men det har jeg planer om uansett. Tenkte å bruke denne guiden som basis for hvordan jeg skal modde PSU. Men i tillegg til å vannkjøle den skal jeg også forminske den. Lager ett eget lite kabinett som akkurat er stort nok for kretskortet, da forsvinner de 2 cm i dybden som vanlighvis er 80mm viften i bakkant og høyden blir også redusert noe. Tenker å sette PSU på høykant slik "Prostock" har gjort, men med kablingen gående ned i hoveddelen av kabinettet. Det kommer til å bli mye arbeid, men om jeg kan slippe å ha Radiator og PSU i hoveddelen av kabinettet vil det være verd det ;) Pumpe (aquabee up500) blir plassert ved siden av HDD bays i front av kabinettet (ikke synlig fra siden).

 

Når det gjelder kabelen, vil jeg trolig finne en eller annen måte å "feste" den på. CPU socket på mitt kort er ett stykke frem på kortet så den trolig komme ett stykke frem i kabinettet i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...