Gå til innhold

Far Cry 2 vs. Crysis

Anbefalte innlegg

Skrevet
For min del ble jeg veldig skuffet over FC2. Det hele endte etter ca 1% da jeg skulle plukke opp en diamant, noe som ikke lot seg gjøre (stod med hvit skrift over hele skjermen at jeg måtte plukke opp diamanten og det lyste konstant grønt på GPSen). Starta ett nytt game, og akkurat det samme skjedde på samme plass. Kom rett og slett ikke videre pga bug.

Dessutten var det ufatterlig idiotisk at fiendene tålte 3-4 skudd i hodet før de tok kvelden. Crysis / Warhead begeistra meg derimot stort. To veldig gode spill.

Jeg kan konkludere med mye dritt om fc2 etter 5+ timer spilling men det du beskriver her er rein brukerfeil.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
For min del ble jeg veldig skuffet over FC2. Det hele endte etter ca 1% da jeg skulle plukke opp en diamant, noe som ikke lot seg gjøre (stod med hvit skrift over hele skjermen at jeg måtte plukke opp diamanten og det lyste konstant grønt på GPSen). Starta ett nytt game, og akkurat det samme skjedde på samme plass. Kom rett og slett ikke videre pga bug.

Dessutten var det ufatterlig idiotisk at fiendene tålte 3-4 skudd i hodet før de tok kvelden. Crysis / Warhead begeistra meg derimot stort. To veldig gode spill.

Jeg kan konkludere med mye dritt om fc2 etter 5+ timer spilling men det du beskriver her er rein brukerfeil.

Jepp. Det kan ha vært riktig i forhold til GPS'en, men så er det noe som heter høydemeter. Ofte de gjemte dem oppe på klipper ovenfor f.eks.

Brukerfeil...

Skrevet

Og det 3-4 skudd i hodet?

Jeg spiller på hardcore og trenger kun ett i hodet...

3-4 i brystet (Med Ag3, mp5 og slike våpen... husker ikke hvordan AKen var...

Skrevet

Hjelpes. Prøv å les igjennom litt av instruksjonene du får før du griller løs. At GPSen lyser grønt betyr bare at diamanten er rett frem. Hold deg til CS-ish du.

• 2 uker senere...
Skrevet

gliste fra øre til øre første gangen jeg fyrte opp far cry 2.. syns grafikken er underbar, og spillmotoren er bare helt konge. grafikken i crysis er da slett ikke like bra, sjøl om den har stilige effekter osv, dessuten er det helt forskjellige spill. desverre viste det seg at far cry 2 gjenntok seg selv i det uendelige, dumme dumme motstandere som er veldig treffsikkre og ser deg uansett på mystisk vis, respawning av kontrollposter (kunne jo ha tatt LITT lengre tid da i det minste), teite biler som tar deg igjen på mystisk vis, som om de har rakettmotor osv osv.. mangler rett og seltt noe som driver deg videre og forhindrer at du kjeder deg og blir drittlei av alle de irriterende momentene i spillet. please ubisoft, fiks det! for jeg vil virkelig like det! :nei:

Skrevet

Ingenting galt med grafikken i Far Cry 2, men det jeg savner er mer variasjon og ikke motstandere som later til å ha magiske egenskaper - og magiske biler som kan ta deg igjen på et blunk..

Skrevet (endret)

Jeg har runnet Far Cry 2 og det er etter min mening det beste spillet jeg noen gang har spilt. Jeg har spilt mange spill fordi jeg er en "gamer" for å si det sånn på 17 år. Crysis Warhead har jeg også, selvom jeg har spilt det nyeste Crysis i mange timer så må jeg si at Far Cry 2 vekket min interesse mye mer enn det Crysis noen gang gjorde. Far Cry 2 er jo utrolig realistisk og et "free-roam" spill. Crysis er kanskje også "free-roam" men ikke like mye som Far Cry 2.

Jeg liker begge spillene men Far Cry 2 var "det store" for meg.

EDIT: Jeg spiller alt på dataen.

Endret av Ldesu
Skrevet
Ingenting galt med grafikken i Far Cry 2, men det jeg savner er mer variasjon og ikke motstandere som later til å ha magiske egenskaper - og magiske biler som kan ta deg igjen på et blunk..

Helt enig! Jeg ble lei Far Cry 2 da jeg kom på 30%, samma oppdargene om og om igjen omtrent. Reise langt, drepe en fyr. Reise langt sprenge en lastebil. I lengden er det innmari kjedelig.

Skrevet

Jeg hadde aldri problemer med folk som tok meg igjen kjørende. Jeg kjørte fra dem hver gang ;)

• 3 uker senere...
Skrevet
crysis gruser farcy 2, å jeg likte ikke crysis. har noen her prøvd å spille mp på pc. det er et mareritt. for det første er lobbyen helt lik det du finner på xbox 360. altså det er portet. for det andre må du finne et spill som ikke er i gang (tar tid)for å komme inn. for det tredje blir du sparket ut etter at runden er ferdig(man får ikke bli i serveren),

Ja, skal vi se. Jeg har ikke hatt noen av de problemene. Spiller mp helt fint :)

Skrevet (endret)

Crysis!

Selv om jeg bare har spilt Crysis til hovedpersonen skal inn i en hule (bug, har ikke orket å starte på nytt ennå), så var det utrolig rått spill. Elsket å gjøre meg usynelig, hoppe opp på tak, løpe fort og mye annet gøy. Morsomme våpen var det også.

Far Cry 2 (på konsoll) har jeg ikke så mye positivt å si om. Grafikken er jo nydelig, men likte ikke kjøringa, savnet fri save-mulighet, syns det var et ork å komme seg frem i det afrikanske landet og mye annet som gjorde at jeg ikke fikk lyst til å spille videre. Så nå står det fint i hylla.

EDIT: La til at FC2 var til konsoll.

Endret av Dunedain
Skrevet

Grafikken i Far Cry 2 er ikke noe å skryte av. Også veldig urealistisk at når du skyter på hus med rpg så står de like fine. Oppdragene der også veldig ensforma, drepe, nytt oppdrag og drepe. Det som var kjipt på crysis er at det plutselig blir til science fiction mot slutten.

Crysis er bedre uten tvil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...