Fenixen Skrevet 26. oktober 2008 Skrevet 26. oktober 2008 (endret) Crysis er kult.. men kan ikke sammenlignes med STALKER: Clear sky, Farcry2 og Bioshock.. Crysis er hjernedød action.. veldig bra hjernedød action, men thats it.. spillet er like dypt som en halv colaboks.. Jeg får mye mer spillglede igjen av å spille et mer sammensatt spill som feks Far Cry 2 Endret 26. oktober 2008 av Fenixen
AndyF Skrevet 26. oktober 2008 Skrevet 26. oktober 2008 Jeg liker helt klart Crysis bedre, men noen sier meg at som så Farcry 2 er, er noe Crysis kanskje burde ha vært til å begynne med? og kanskje omvendt? det den ene mangler har den andre ofte. seg i mellom har de ca muligheten til et av verdens beste spill
Bruker-104685 Skrevet 26. oktober 2008 Skrevet 26. oktober 2008 Her må jeg si vinneren av disse to er Crysis... Bedre grafikk "mye bedre", mye bedre fysikk så du kan leke med, bruke fysikken til å gruslegge hus og garasjer som det er folk i, siktinga i FarCry 2 er fucka, "holde inne høyre musetast og skyt med venstre" dette slipper jeg i Crysis. Der er det bare ett enkelt trykk på venstre musetast like Call Of Duty 4 og vips jeg treffer dem 10x bedre en FarCry 2 Eneste som er bedre med FC 2 er det er bedre flyt en Crysis Crysis ftw, takker for meg
Fenixen Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 Er ikke tvil om at folk aldri kommer til å bli enige.. folk har rett og slett forskjellige ting de ønsker å få ut av et bra fps.. Toman85 over er et godt eksempel, han trekker frem bedre grafikk, fysikk, sikting osv.. Dette er egentlig ting jeg gir en stor bolle i.. Nå skal det sies at den fantastiske grafikken i både Crysis og Far Cry2 hjelper mye på gameplay følelsen, så grafikk er ikke lenger en uviktig faktor for å lage et bra FPS. Andre er ikke bare ute etter rett fram action hele veien, men ønsker å forme veien videre litt selv på en måte
Kexxy er sexxy! Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 Det ble voldsomt mye Far Cry 2 VS Crysis må jeg si. Dette er jo to komplett ulike spill. Grafikken i spillene er svært forskjellig, og det samme er spillbarheten. Jeg er så utrolig enig med deg, Th0mas.
Khogn Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 Far Cry 2 vs. Crysis er litt som: Forza 2 vs. Super Mario Kart CoD4 vs. Team Fortress 2 Braid vs. Super Mario Altså... FC2 føles betraktelig mer voksent og realistisk. Jeg lo mange ganger i Crysis men jeg tror ikke det var meningen. Begge spill har forresten en "feil" til felles: fiendene tåler for mange kuler.
Xpm Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 Far Cry 2 vs. Crysis er litt som:Forza 2 vs. Super Mario Kart CoD4 vs. Team Fortress 2 Braid vs. Super Mario Altså... FC2 føles betraktelig mer voksent og realistisk. Jeg lo mange ganger i Crysis men jeg tror ikke det var meningen. Begge spill har forresten en "feil" til felles: fiendene tåler for mange kuler. Du stjal min idé. Jeg har lyst til å sammenlikne Halo 3 med Daikatana, de er jo veldig like. Eller?
Khogn Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 Far Cry 2 vs. Crysis er litt som:Forza 2 vs. Super Mario Kart CoD4 vs. Team Fortress 2 Braid vs. Super Mario Altså... FC2 føles betraktelig mer voksent og realistisk. Jeg lo mange ganger i Crysis men jeg tror ikke det var meningen. Begge spill har forresten en "feil" til felles: fiendene tåler for mange kuler. Du stjal min idé. Jeg har lyst til å sammenlikne Halo 3 med Daikatana, de er jo veldig like. Eller? Har ikke spilt Halo 3, men alle er enige i at Daikatana suger noe voldsomt så det blir ikke helt det samme som det jeg skrev. Jeg har jo nevnt kun spill som har fått stor suksess, men som har helt forskjellige mål selv om de er i samme hovedsjanger. Jeg har rundet Crysis og hater spillet inderlig, synes det er oppskrytt osv. men spillet har likevel fått mange gode anmeldelser og har mange fans. Jeg tror Crysis er for folk som driter i historie og stemning, og vil bare skyte på ting med fin grafikk i bakgrunnen... selv om våpenfølelsen er utrolig tam kompenserer nanodrakten på "coool"-fronten. FC2 gir meg personlig mye mer enn Crysis, og bryter litt med FPS-oppskriften med å satse på realisme og full frihet. Selv om oppdragene er som oftest like føles FC2 aldri like lineært og uengasjerende som Crysis. Det er likevel mye som bør fikses i FC2. Som å sette en respawn tid på f.e. 8 in-game timer.
michael691 Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 Crysis tenker bare på grafikk framfor spillbarhet. Far Cry 2 har begge. Og en god historie, unlike Crysis..
Daily-Drifter Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 JA vel, fc2 har spillbarhet...hadde du ikke vært så overdrevent ironisk kunne det vært morsomt
michael691 Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 JA vel, fc2 har spillbarhet...hadde du ikke vært så overdrevent ironisk kunne det vært morsomt Ja ikke sant! Begge har awesome grafikk, fysikk osv. Men FC2 historien tar kaka. Crysis er som den gangen jeg gikk på utedassen og ploppa en brun pudding med mais fra forrige grillfest
Bruker-104685 Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 Er ikke tvil om at folk aldri kommer til å bli enige.. folk har rett og slett forskjellige ting de ønsker å få ut av et bra fps.. Toman85 over er et godt eksempel, han trekker frem bedre grafikk, fysikk, sikting osv.. Dette er egentlig ting jeg gir en stor bolle i.. Nå skal det sies at den fantastiske grafikken i både Crysis og Far Cry2 hjelper mye på gameplay følelsen, så grafikk er ikke lenger en uviktig faktor for å lage et bra FPS. Andre er ikke bare ute etter rett fram action hele veien, men ønsker å forme veien videre litt selv på en måte Vil si det med siktinga er det som trekker ned hos FarCry 2 for min del mest ned, det siktesystemet kan ødelegge gameplay forferdelig mye vil jeg si... Hadde det vært helt likt Crysis sitt da hadde det vært andre bananer ja
Kharan Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 Historiene i Crysis og Far Cry 2 er jo meget ulike. Crysis presenteres som en Hollywood-film, med sci-fi og konflikt på jorden i fremtiden. FC2 presenteres ikke som en Hollywood-film, er mer jordnær og kan tilskrives reelle konflikter i Afrika. Så - hva er egentlig best av epler og bananer?
Efagimo Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 Epler Enig med det med siktinga, synes det går treigt på min PC følest ut som Dead Space Eller er det bare meg ?
Licht Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 Skyting fra hofta er en dårlig løsning, og trådkors som magisk svever i sentrum av synsfeltet mitt har jeg aldri sett, selv om jeg har holdt i våpen før. Selvsagt er det iron sights/scope det går i når man spiller voksenspill. Og da bruker man vanligvis RMB for å heve våpenet til skulderhøyde. Jeg skrur for øvrig mouse sensitivity til maks, noe jeg har gjort i alle spill siden tidenes morgen. Default-settingen i Far Cry 2 er som sirup. Men heldigvis kan det forandres på!
gard. Skrevet 10. november 2008 Skrevet 10. november 2008 Etter å ha rundet Far Cry 2 her om dagen kan jeg ikke si annet enn at Crysis var mye artigere å spille seg helt gjennom. Far Cry 2 hadde jeg så vidt ork til å spille ferdig, og det ble så innmari lineært på slutten. Crysis derimot er på sin side også lineært men gir en bedre historie og opplevelse.
Kharan Skrevet 10. november 2008 Skrevet 10. november 2008 Vanskelighetsgrad 'Delta' i Crysis/Crysis Warhead for the win, sier bare jeg.
gard. Skrevet 10. november 2008 Skrevet 10. november 2008 (endret) bedre historie?Crysis? Ikke nødvendigvis bedre histore i grunnlaget, men bygger seg opp mye bedre i motsetning til Far Cry 2 hvor du ikke gjør noe relatert til hovedhistorien om det er noen hovedhistorie i det hele tatt. Post 1000 Endret 10. november 2008 av blade-bunny
Kharan Skrevet 10. november 2008 Skrevet 10. november 2008 Spesielt Crysis Warhead har en glimrende oppbygning av historie når du nærmer deg slutten av spillet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå