Gå til innhold

Integrert grafikk blir kraftigere


Anbefalte innlegg

Disse grafikkbrikkene gir et ytelsesnivå som nærmer seg det man er vant til på et tradisjonelt grafikkort.

Det har jo alltid gått fremover for både integrert og dedikert grafikk. Så lenge jeg har fulgt med så har alltid integrert grafikk hatt ca 50% av ytelsen til de billigste dedikerte grafikkortene og ca 5% av ytelsen til toppkortene. Geforce 9400 ser ikke ut til å endre noe på det. Det følger bare samme utvikling som alle andre grafikkløsnigner har hatt. Dedikert grafikk sitt forsprang forblir den samme.

 

Disse er ihvertfall bedre en intels møkka-løsninger, de elendig IGPene til intel holder PC-plattformen tilbake, både når det gjelder spill og genrell bruk, forhåpentligvis får Macene med nvidia-chipsett de til å tenke seg litt om.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt enig, min bærbare fra jobb har Intel GM965(x3100)å dette yter jo dårligere enn mitt rundt 4 år gamle Ati 9700 mobility i den andre bærbare, selv med en under halvparten så rask cpu. Det sier vel det meste i grunnen. De kan støtte dx 9 og 10 så mye de vil på papiret men så lenge de ikke er brukende til annet enn å tegne enkle 3d effekter i vista og 5-10 år gamle spill med lav grafikk så blir ikke jeg imponert. Ati og Nvidias løsninger er kanskje ikke noe racere, men de har om ikke annet flere ganger bedre ytelse enn Intel IGP og i tillegg god støtte for hd for avlastning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...