Gå til innhold

Hvordan se BT's webtv på linux (mediaplayer/silverlight only)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor i all verden valget mellom Mediaplayer og Silverlight? Hörtes jo utrolig teit ut. 2 lösninger fra og for samme leverandör?

 

Irriterer meg over at de kan bruke ressuser paa aa lage en Silverlight-applikasjon for noe de allerede har Mediaplayer for istedet for aa heller lage noe krysskompatibelt.

Endret av Rabbid
Lenke til kommentar
Det er ikke noe mer arbeid enn å installere hva som helst annet. Bare søk etter den i pakkebehandleren din.

Tenkte ikke på at den kunne være der ;)

 

Men tror nok jeg må installere vista igjen for ubuntu'en er tregere enn vista!! Alt er tregere, åpne vindu, tiden det tar for en webside å laste, oppstart. Dårlig hvile og dvalemodus. Ubuntu klarer ikke å tenne skjermen igjen etter hvilemodus og etter dvalemodus(klaske igjen lokket) så tar det like lang tid som en normal oppstart. Må nok vente en del lenger til ubuntu klarer å levere noe som er bedre enn microsoft har.

Lenke til kommentar

webside skal vel strengt tatt laste likt uansett hvilken webside man bruker. Kommer jo ofte ann på nettleseren.

 

Dårlig hvite og dvalemodus, at den ikke klarer å tenne skjermen igjen er som regel en enkel fiks, har du nvidia skjermkort så er nvidiadriverne løsningen, var det for meg i alle fall.

 

Og ubuntu er overhode ikke raskt, det finns andre distroer som er raskere, men kan være du ikke gidder å bruke tid på å sette deg inn i det.

Lenke til kommentar
Veit ikke hvor langt de har kommet enda men etterhvert får vi ihvertfall Moonlight

 

Eller så funker det kanskje med Mediaplayer Connectivity

Fungerte ikke:-/

 

Har du testet å huke av "Legg til ett mini-ikon for Javascript .... "

post-70961-1225128084_thumb.jpg

for så å bruke valget "Trekk ut javascript lenker" og trykke på en av de lenkene som da kommer opp på venstre siden ?

 

Dette har fungert bra for meg i både Windows og Linux, og kan være en grei måte å åpne mediastrømmen i en annen spiller. Har nevnt denne fremgangsmetoden tidligere her

 

Edit: Har ikke fått dette til å funke i med bt.no under OpenSuse 11, men har ikke testet veldig mye.

Men som nevt over så fungerer det med moonlight. Jeg la inn moonlight-plugin til firefox fra pakkebehandleren og valgte silverlight alternativet, så startet klippet.

Endret av Crowly
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sendte mail til bt, fikk dette som svar;

 

Takk for tilbakemeldingen! Vi er avhengig av innspill som dette for å kunne gjøre tjensten vår bedre. Det er flere grunner til at vi har valgt Microsoft Silverlight som videoteknologi på våre nettsider.

 

Til dels er det historiske årsaker. Vi har streamet video siden 2004, da Windows Media i praksis var det eneste alternativet. Dette har ført til at vi har en stor bakkatalog av Windows Media-filer, som lar seg spille av i Silverlight. I tillegg er vår tekniske infrastruktur bygget opp rundt Windows Media.

 

Vi ønsker å tilby video i tilnærmet TV-kvalitet. Det har Windows Media levert i en årrekke, men har først blitt mulig i Flash versjon 9, som kom ved juletider. Vi ser nå på Flash som et reelt alternativ, men det er en omfattende oppgave å legge om arbeidsflyten.

 

Streaming. Vi har livesendinger hver dag, og legger disse ut på nett i etterkant. Flash har tradisjonelt vært dårlig på live og lange videoklipp. Igjen - vi ser en positiv trend i nye Flash-versjon, men anser ikke streamingteknologien i bakkant for å være klar nok til at vi ønsker å bytte teknologi nå.

 

Med Silverlight har vi fått full dekning både på Windows og Mac-plattformene. Vi ønsker selvsagt å nå ut til våre Linuxbrukere også, og den gode nyheten er at Linux-støtte er på vei gjennom Moonlight-prosjektet. Det kan du lese mer om her:

 

http://www.mono-project.com/Moonlight

 

Det er ikke utenkelig til at vi kommer til å støtte Flash i vår spiller i framtiden. Dette er noe vi vurderer kontinuerlig. Det er også flere andre spennende teknologier på trappene som vi følger med argusøyne. Kun en ting er sikkert - det er mye spennende i vente.

 

Ellers er du velkommen til å ta kontakt om du har ytterligere spørsmål.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ingen synspunkter på BT sitt svar?

 

For meg virker det som de er i samme situasjon som BBC, de opplyste at de sitter med tusenvis av mediefiler i flere formater, og er "låst fast" til MS.

 

Jeg har lest så mye forskjellig om Silverlight og støtte for denne på Linux. Ettersom MS står bak så tilsier det dårlig og gjerne usikker støtte(da gjennom Mono), mens samtidig kan vel ikke MS være særlig begrensende her dersom målet er å ta over for Adobe Flash. Verre er det dersom de lykkes.

 

Flott at bt.no tok seg tid til å svare, men det endrer ikke på at video på siden deres ikke fungerer på Linux i dag - lite gunstig når målet er flere brukere og deres største konkurrent(vg) tilbyr flash som jo virker rimelig bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...