Gå til innhold

Amentio - hold deg langt unna! Kjøp fra seriøs tilbyder!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har handlet en god del på amentio de siste 9 mnd. Må si enkelte leveringer har tatt tid men det var jeg klar over da jeg bestillte at det ville ta tid før varene kom inn. Har også hatt en retursak med dem ang. defekte rambrikker. fikk bare noen refnr. og en adresse jeg skulle sende det til, det tok under en uke før jeg fikk de tilbake.. Selv er jeg veldig fornøyd med amentio, både på service og pris! Kun gode erfaringer herfra og vil anbefalle Amentio.no til alle som skal handle HW og finner delene de skal der som billigste alternativ.

Lenke til kommentar

Har noenlunde samme erfaring som HooligaNs.

Helt ok.

 

Nå tror jeg ikke at slike tråder som dette nødvendigvis gavner oss forbrukere.

Dess flere av de små som får problemer og kanskje forsvinner, dess mer får de store kontrollen. Og da blir det billig da !!

 

Alle gjør feil og kan ha en dårlig dag. Gjentatte ganger til og med.

 

Slutt å syte og ordne opp heller.

Lar det seg ikke gjøre, så vel, vel ... shit happens. Men som oftest skal det bare et par telefoner til som det er blitt påpekt ovenfor.

Å henge ut en butikk offentlig etter noen dårlige erfaringer er altfor drastisk og dramatisk.

Husk at det også er arbeidsplasser .....

Lenke til kommentar

Jeg er veldig fornøyd med Amentio. Som slagordet sier er de billige. De problemene jeg har opplevd har vært relatert til salgsstrukturen (billig fordi varen sendes direkte fra levandør til kunde). Feks opplevde jeg å vente på en vare, at denne varen fikk lagerstatus hos Amentio, men allikvel ikke ble sendt. Dette skyldes at Amentio ikke har et system for å flytte en bestilling mellom ulike leverandører med det samme produktet. Tok bare kontakt med Amentio, som ga meg et faskt svar og flyttet ordren til leverandøren som hadde produktet på lager.

 

Hadde de klart å komme med automatiske systemer for å fikse utfordringen deres salsstruktur møter hadde ikke noe vært bedre enn det, men når denne salgsstrukturen sparer meg for masse penger er jeg som sagt veldig fornøyd. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-4vxCixkw
Å henge ut en butikk offentlig etter noen dårlige erfaringer er altfor drastisk og dramatisk.

Husk at det også er arbeidsplasser .....

 

Recurring problem på dette forumet ja.. Det er vel en liten trend i det der, å bæse om butikken når en ikke får det som man vil. Knee-jerk reaction som man også vil kalle det, istedet for å fornuftig ta det på laveste nivå (med forhandleren, og fornuftig snakke om det), så går en ut og lager sensasjons tråder med trådtittel som lover svovel og purgatory.. Selvfølgelig med en allvitende holdning om firmaet som dømmer dem nord og ned.

 

Du betaler på forhånd hos amentio, går det mer enn rimelig tid så tar du og sjekker hvorfor det går sakte. Er jo beklagelig at det ikke var automatikk fra butikken sin side der, men å anbefale alle å holde seg unna butikken er, unnskyld uttrykket; no forbanna tull.

 

Har selv handlet hos amentio, er godt fornøyd med mine kjøp. Eventuelle garanti-saker går jeg sikkert rett til produsent med hvis det skulle bli nødvendig, slipper da mellomledd tregheter.

 

Men ungan er vel vant til å få det som de vil, bare de lager nok oppstyr av en ikke-sak.. er vel slik hjemme óg, stakkars foresatte..

Lenke til kommentar

Amentio selger jo direkte fra underleverandører, så det er vel litt større sjanse for at det oppstå noe småtrøbbel som trådstarter nevner oppstår. Etter min mening finner man ut hvor god service en butikk har når noe ikke går dom det skal. Sende en vare og ta imot betaling er vanligvis ikke veldig komplisert. Har bestilt en del fra Amentio opp gjennom tiden, og har aldri hatt problemer. Da et hovedkort hadde en feil, var det kjapp og god service. Jeg hadde det nye hovedkortet på under en uke. Jeg synes ikke trådstarters erfaring er i nærheten av noen "styr unna"-erfaring. Når pakkene blir borte i posten, og du må krangle med en butikk i over en måned før de ordner det - DA bør man be folk styre unna (btw: styr unna xd.no). Men dette er litt uflaks og uheldige omstendigheter.

Lenke til kommentar
Jeg vet også uheldigvis at Amentio er en DRITTBUTIKK! :realmad:
Det finnes drittbutikker, og det finnes drittkunder. Sistnevnte er gjerne gjengkjennbare ved at de ikke kan presentere noe saklig, og er mer opptatt av caps lock, utropstegn, sure smileyer.... :whistle:

 

Nåja... Har hatt en sak med drittbutikken, og det holder at jeg skriver om det aktuelle problemet èn plass på forumet.

 

Man får gjerne det man betaler for. Man betaler lite på Amentio, men får lite igjen ;)

Lenke til kommentar
Nåja... Har hatt en sak med drittbutikken, og det holder at jeg skriver om det aktuelle problemet èn plass på forumet.

 

Man får gjerne det man betaler for. Man betaler lite på Amentio, men får lite igjen ;)

Det holder å forklare den negative erfaringen en plass på forumet, men å kalle butikken for en "drittbutikk" kan du gjøre flere plasser?

 

Vel, det sier litt om deg som person.

Lenke til kommentar

Handla før hos komplett, men det er en god stund siden når de var billige. Har endel gode erfaringer med PSdata, men sortimentet deres er ikke sammenlignbart med Amentio sitt. Har siste 2 åra handlet stort sett hos Amentio, og kan ikke si jeg har noe negativt å si om den butikken. Vært igjennom både RMA, mail og telefonsupport med de, og vær gang har service vært plettfri. Trivelige trøndere! :)

Lenke til kommentar

Har frem til ganske nylig hatt bare gode erfaringer med Amentio. Min siste erfaring er dog

ikke så god. Dvs. problemet er at de ikke holder ord. Etterlyste en vare som

burde vært sendt idet de har hatt varene inne på lager etter at jeg bestillte og andre som har bestillt samme vare 2 uker ETTER meg har fått den), men

jeg hadde ikke sett snurten av den. Snakket med dem og de LOVTE at varen skulle være

på vei og at jeg bare kunne gå inn på ordren og få opp pakkesporing innen dagen var omme.

Vel, så skjedde ikke - varen er,så vidt jeg vet, IKKE sendt, ikke noe sporingsnummer er der, selv om Amentio hevder den skal være på vei...

Mistenker at ordresystemet de opererer med roter det til når

en bestiller flere varer samtidig og en av varene sendes ut, mens andre står i restordre.

I alle fall er det ikke betryggende at det på nettsidene deres står at varene er levert,

samtidig som jeg kun får opp pakkesporing på EN av pakkene som faktisk ER levert..

Nå sitter jeg her og krysser fingrene og håper det skjer noe snart...Forøvrig nevnes at jeg har opplevd at posten har glemt å informere om pakker som er ankommet postkontoret..og kun via pakkesporing har klart å få det aktuelle postkontoret til å lete etter pakken som de da fant. (De hadde faktisk glemt å registrere pakken som motatt og den bare lå der i en uke...) Om det samme skulle skje nå..uten at jeg har et eneste sporingsnummer å referere til....Vel..Amentio bør kanskje hjelpe meg å få frem dette sporingsnummeret så jeg kan få noe hjelp til å lete om de står fast ved at pakken ER sendt....

Lenke til kommentar

datafeilen:

 

Amentio har ikke eget lager, hvor varene du bestiller blir sendt fra en eller flere distributører, ergo så er det deres feil at Amentio ikke skulle få sporingsinfo på ordren eller om ordren blir sendt i det hele tatt.

Dog, om kundeservice hos Amentio lover at den blir sendt, så burde de jobbe litt for å få det til, så de er ikke helt frikjent. Men de er ikke deres feil at pakken ikke blir sendt eller om de får sporingsinfo i det hele tatt.

Lenke til kommentar
datafeilen:

 

Amentio har ikke eget lager, hvor varene du bestiller blir sendt fra en eller flere distributører, ergo så er det deres feil at Amentio ikke skulle få sporingsinfo på ordren eller om ordren blir sendt i det hele tatt.

Dog, om kundeservice hos Amentio lover at den blir sendt, så burde de jobbe litt for å få det til, så de er ikke helt frikjent. Men de er ikke deres feil at pakken ikke blir sendt eller om de får sporingsinfo i det hele tatt.

Det er Amentio vi handler hos, ikke hos leverandørene til Amentio. Kunden skal bare forholde seg til stedet der vi handler.

Amentio har ansvaret ovenfor kunden, slik at de skal få riktig informasjon og at alt skal være i orden. De har også ansvar for at systemene mellom leverandørene og sitt system skal fungere.

 

Erfaringene mine med Amentio er heller dårlige, prøvd å søke en RMA, men de nekter å godkjenne den (en defekt LED i PSU), så er nødt til å gå gjennom forbrukerrådet/forbrukertvistutvalget.

Jeg har lagt igjen 2500kr, og flere blir det IKKE.

 

~ Mortis360

Endret av Mortis360
Lenke til kommentar

HAHA, satt i går og bygde pcen min... Da tenkte jeg på om jeg fikk reklamert på min PSU om 1 av 4 ledlys suttet og funke, og nå leser jeg faktisk om det... Litt morsomt for min egen del...

 

Har handlet litt hos Amentio, men handler kun ting jeg ikke regner med at jeg trenger og reklamere på... HK,CPU,Skjermkort og psu handler jeg andre steder som pcutstyr,netshop og komplett av den enkle grunn av at retur går enklere enn hos amentio...

 

Det sier seg selv at det ter litt tid hos amentio når alt går igjennom: kunde-->Amentio-->Leverandør--->Amentio-->kunde... Må jeg ha en vare fort bestiler jeg ikke fra amentio, tar som oftest 2-3dager og få varene sendt... Motsetnig til store kjedene som varen blir sendt samma dagen..

Endret av OpelPower
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...