Gå til innhold

Nytt speilrefleks til nybegynner (rundt 5000,-)


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er en nybegynner som er på utkikk etter sitt første speilrefleks. Jeg har tatt en del bilder før og har testet et Alpha 300 hos en venn og ble imponert over bildekvaltiten. Nå har nå ikke jeg akkurat testet så mange speilrefleks kamraer, så det er nok ikke vanskelig.

 

Jeg vil bruker rundt 5000,- med objektiv og selve kamraet selvfølgelig. Så langt har jeg sett på disse:

 

Canon EOS 1000D

 

Sony Alpha 300

 

Nikon D40

 

Jeg tror at Sony'en er best, i.o.m. at du får en 18mm - 70mm linse med kamraet. Men det er bare meg.

 

 

Hva ville dere anbefale meg å kjøpe? oppløsningen trenger ikke være mer en 10-12 Megapixler, og jeg vil gjerne ha live-view. Jeg vet ikke helt hva dette med ISO er, bortsett fra at de fleste kamraer får mer støy ved høyere ISO-verdi.

 

 

Setter pris på alle tips/anbefalinger!

 

 

 

 

 

- Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg har A300 og er veldig fornøyd, du får deg og mye bra og billig optikk brukt fra Minolta til Sony.

Liveviewen er og den beste av alle speilreflekser, og det er veldig kjekk å bruke.

Bildestabilisering i huset er utrolig bra, og har en av de lengste, om ikke den lengste, batterilevetidene av speilreflekskameraene.

 

Så Sony A300 er ett glimrende valg :)

Slo Canon 40D,Nikon D80, Pentax og Olympus i testen til Digitalfoto i august.

 

Les og tester her:

http://www.alphamountworld.com/reviews/sony-a300-review

 

http://www.retrevo.com/s/Sony+DSLR-A300?rt=oa

Endret av Karabin
Lenke til kommentar

Les akams test av Sony A300 mot Nikon D60 og Pentax K200D.

 

Still deg selv et par spørsmål som kanskje kan filtrere bort noen av valgene:

- Har du noe optikk fra før av?

- Vil du ha bildestabilisering på startpakken?

- Vil du kjøpe flere objektiver senere?

- Vil du ha stabilisering på de også?

- Kommer du til å bruke seriebilde-funksjonen?