Strukt Skrevet 18. oktober 2008 Skrevet 18. oktober 2008 Hei, Vi har en BMW 520iA - 2002 Stasjonsvogn. Bremselampa i dashboarden begynte å lyse, et tegn på slitte bremseklosser. Vi bestemte oss for å levere inn bilen til snapdrive for service. De på snapdrive fant ut av at bremseskiver og klosser foran måtte skiftes, greit nok det og de utførte servicen. Men nå etterpå synes jeg faktisk at bremsevirkningen er mye dårligere. Vi må presse mye hardere på pedalen for å få brukbar bremsevirkning noe vi ikke måtte gjøre før servicen. Min samboer sto halvveis ute i et kryss grunnet dette Nå vet jeg ikke helt om dette er normalt ? I min verden burde vel bremsevirkningen bli bedre etter en service, eller iallfall likeverdig, og ikke dårligere ? Eller må bremsene slites inn? (Har kjørt noen dager nå, uten noen bedring) Jeg har selvsagt tatt kontakt med snapdrive men det er nå helg så jeg må vente til mandagen, lurer bare litt på om noen her har tips til hvordan jeg skal forholde meg mot verkstedet, eller om dette er en helt normal ting som jeg ikke trenger å bry meg om?
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 18. oktober 2008 Skrevet 18. oktober 2008 Klosser og skiver må kjøres inn, men det skal ikke være SÅ stor forskjell. Kan være at SD har satt inn hardere klosser enn de du hadde. Da varer de lengre, men det blir hardere å bremse.
Strukt Skrevet 18. oktober 2008 Forfatter Skrevet 18. oktober 2008 Det ser ut til at det er bremsklosser fra denne produsenten: http://www.pagid.com/index.php?option=com_...5&Itemid=29 Kan det da stemme med det du sier zanta? at disse er hardere ?
L O G I M A N Skrevet 18. oktober 2008 Skrevet 18. oktober 2008 Med mindre caliperne eller gliderne er trege etter å ha blitt flyttet tilbake, så du må trykke ekstra hardt. Men, klosser og skiver skal kjøres litt inn, ca 100-200km, og helst unngå å bremse for hardt under denne tiden.
NoEvo Skrevet 18. oktober 2008 Skrevet 18. oktober 2008 Nye skiver pleier å være belagt med rustbeskyttelse for å hindre rust under transport og lagring, dette skal tørkes vekk med avfetting før skivene monteres. Kan være at de har glemt å gjøre det.
storkers Skrevet 24. oktober 2008 Skrevet 24. oktober 2008 kansje de har lufta systemet og ikke fått ut all lufta?
Waco Skrevet 24. oktober 2008 Skrevet 24. oktober 2008 kansje de har lufta systemet og ikke fått ut all lufta? Lufter ikke bremsesystemet når du skifter bremseklosser og skiver!
L O G I M A N Skrevet 24. oktober 2008 Skrevet 24. oktober 2008 Jo, om bremseveska er mer enn 2 år gammel burde det gjøres.
Leo_ Skrevet 26. oktober 2008 Skrevet 26. oktober 2008 Man lufter ikke bremser ved bytte av skiver og klosser. Er bremsevæska mer enn 2 år gammel bør den byttes. Skiver og klosser trenger å kjøres inn. Dette gjør jeg alltid før kunden får bilen. Innkjøring gjør jeg ved å holde konstant full gass samtidig som jeg gjør noen kraftige oppbremsinger. Normalt sett tar ikke dette mer enn noen få minutter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå