Gå til innhold

Kiting:hvordan er Naish X2 12 kvadrat 2002 modell?


Anbefalte innlegg

det meste sier seg i emne titelen, men jeg skal kanskje kjøpe ett Naish X2 12 kvadrat 2002 modell kiting seil brukt...noen som har peiling på om dette er ett godt seil eller ikke?

 

altså hvordan det er i seg selv, ikke om det jeg har sett på brukt er bra:P

 

det det skal brukes til er snowbord/ski og snowblades...burde funke bra?

 

nevn gjerne positive og negative ting=D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal den kun brukes på snø burde du gå for en foil-kite fremfor en oppblåsbar.

Mye greiere å håndtere.

 

Det er ikke akkurat en nybegynner-kite heller, har du lite erfaring vil det nok bli litt vel mye å håndtere i starten.

 

Har også skjedd rimelig mye på den fronten de siste årene, så jeg ville helt klart gått for en mer moderne kite.

Lenke til kommentar
Fungerer fint på snø også.

så fint...det er det jeg ville vite=P burde løfte meg greit? jeg veier rundt 65-70 kg=P bare være forsiktig så går det nok fint tror jeg

 

PS: Jeg har brukt kite før! så er ikke helt nybegyner...har et seil liggende men jeg vil gå for ett som er større...

Endret av Devil123
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Fungerer fint på snø også.

så fint...det er det jeg ville vite=P burde løfte meg greit? jeg veier rundt 65-70 kg=P bare være forsiktig så går det nok fint tror jeg

 

PS: Jeg har brukt kite før! så er ikke helt nybegyner...har et seil liggende men jeg vil gå for ett som er større...

 

Jeg vil helt klart annbefale at du ikke kjøper en 2002 modell. Skal du kjøpe en kite, så burde du ikke kjøpe noe som er eldre enn 2005/2006 modeller. Grunne til det er at sikkerheten har utviklet seg enormt! Hvis du skal kjøpe en kite vil jeg annbefale deg Naish Sigma Cult 2008/2009 modellen. Der er sikkerheten på topp, og de er utrolig gode. De kan brukes på både vann og snø hvis du lurer.

 

Er du nybegynner vil jeg sterkt annbefale deg et kurs. Dette vil hjelpe deg mye, og da slipper du å utsette degselv og andre i fare. Ta en titt innom www.fluid.no de hoder kurs, og har en butikk i Oslo. På kursene får du også ofte gode tilbud på kite.

 

Forresten, snowblades annbefales ikke til kiting. Det beste er snowboard eller ski/twintip.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Når vi er inne på det å selge kiter, og noen har peiling..

 

Hvordan ligger en Naish Boxer 12m2 2005 mod alt inkludert på pris nå..? Vurderer å legge min gamle kite ut for salg.

 

edit: Mulig det er en 06 modell når jeg tenker meg om.

Hvis det bare er kite, med bar og trapes så får du ikke så veldig mye for det. JEg vil tippe mellom 2000-3000 kroner. Hvis du er VELDIG heldig får du kanskje litt over 3000 kroner. Hvis det følger med brett, vil du få litt mer, men det kommer ann på hvordan brett det er, og hvor gammelt det er. Kiteboards synker også ganske fort ned i pris etter noen år.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...