Gå til innhold

Pentax K200D på tilbud hos Japanfoto.?


Anbefalte innlegg

Uansett, all honnør til Japan Photo for enda et knalltilbud! :yes:

 

Tusen takk, hyggelig å leser! :-)

 

Men for å være helt ærlig, så er vi ganske overrasket over den ekstremt høye salg av K200Den... prisen har jo "bare" blitt redusert med 500,- Kroner. Vi har regnet med massivt salg av K20D med den bedre 16-45 objektiven som har blitt redusert med øver to tusen Kroner till 7.999,-. Så feil kan du tar :-) Vi bytter K20D med K200D på Mandag, så i løpet av uken skall de utsolgte butikken få nye varer.

 

Har en god helg

 

Stephan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men for å være helt ærlig, så er vi ganske overrasket over den ekstremt høye salg av K200Den... prisen har jo "bare" blitt redusert med 500,- Kroner. Vi har regnet med massivt salg av K20D med den bedre 16-45 objektiven som har blitt redusert med øver to tusen Kroner till 7.999,-. Så feil kan du tar :-) Vi bytter K20D med K200D på Mandag, så i løpet av uken skall de utsolgte butikken få nye varer.

 

Har en god helg

 

Stephan

 

K20d med 16-45 til 7999,- er sannelig ikke dårlig. Det skal man ha problemer med å slå selv ifra usa har jeg følelsen for. Men er det ikke slik uansett det det vanligvis selger fler entry-slr enn entusiastmodellene (eller hva du nå enn skal kalle k20d).

Mens dere er i "Pentax-på-tilbud"-modus. Kunne ikke legge ut en slik til en sånn 6-7000kr, bare for meg :D

Edit: Med en nærmere titt i lommeboka ser det ut til at til og med det blir for dyrt, hva med 2-3k? :D

Endret av Ageurk
Lenke til kommentar
Uansett, all honnør til Japan Photo for enda et knalltilbud! :yes:

 

Tusen takk, hyggelig å leser! :-)

 

Men for å være helt ærlig, så er vi ganske overrasket over den ekstremt høye salg av K200Den... prisen har jo "bare" blitt redusert med 500,- Kroner. Vi har regnet med massivt salg av K20D med den bedre 16-45 objektiven som har blitt redusert med øver to tusen Kroner till 7.999,-. Så feil kan du tar :-) Vi bytter K20D med K200D på Mandag, så i løpet av uken skall de utsolgte butikken få nye varer.

 

Har en god helg

 

Stephan

 

Ikke godt å si hva som er kriteriene til kjøperne... K20 er vel utvilsomt et bedre kamera enn lillebror K200, og 16-45 linsen sammenlignet med 18-55 kommer vel ut likedan, selv om ingen av objektivene er værforseglet. Men 4K er nå bare halvparten av 8K, og dermed lettere å s(v)elge. Dersom hovedkriteriet er et rimelig, værforseglet kamera så fremstår K200 tilbudet bedre i mine øyne enn K20D siden ingen av kitene er DA*.

 

Hadde K20 tilbudet kommet med en DA* linse ville jeg nok hatt mer problemer med å velge mellom dem. :) I tillegg har jeg allerede en Canon EOS 30D (også et supertilbud hos Japan Photo :tease: ), derfor prioriterte jeg ikke støy-egenskaper på høy ISO nå, men uten dette hadde jeg nok falt lettere for K20-pakken.

 

Spørsmålet nå er jo bare hva den kit-linsa takler av ruskevær da :whistle:

Lenke til kommentar

I lys av finanskrisa så tror jeg det er en del som reduserer fotobudsjettet sitt for tida. Kjøpegalskapen har fått en demper. Det tror jeg kan være forklaringen på at folk kaster seg etter K200D i stedet for K20D.

 

Ellers så stusser jeg på prisene for kun kamerahuset sammenlignet med kit:

Pentax K200D m/18-55mm AL II 3.999,-

Pentax K200D Kamerahus 4.794,-

Her skal dere altså ha ~800 kroner for å slippe å levere kit-objektivet. Kundene betaler ~800 kr mer for en vare mindre.

 

Pentax K20D m/smc DA 18-55mm 7.799,-

Pentax K20D Kamerahus 7.999,-

Her skal dere ha 200 kroner for å slippe å levere kit-objektivet.

Lenke til kommentar

Enig i det, eller i kombinasjon med populære objektiv som Tamron 17-50 f/2,8. Men nå skal nok Pentax ha et ord med i laget når tilbudene skal utformes og da blir det vel med et Pentax objektiv.

 

Synd at Pentax (og alle andre forsåvidt) ikke har mer reelle internpriser og eksternpriser på kameraer, objektiver og kombinasjonspakker. Det med reelle internpriser lærte jeg i økonomitimene var gunstig for bedriften når det var reell konkurranse i markedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...