Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvor skal jeg finne domenenavn? .tk suger hardt..


Anbefalte innlegg

Bruker for tiden et domene som slutter på .tk. Dette er i og for seg greit - i alle fall var det gratis. Men hvorfor er tk så sinnssykt ustabilt? I dag kommer jeg nesten ikke inn på siden i det hele tatt! HAT! :evil:

 

Har dere noen gode alternativ til domener? Er det verdt å satse på et .net-domene? Hvor kan jeg i så fall få dette billigst?

 

Ser at http://www.numberonehost.no har noenlunde rimelige priser.. Noen bedre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bruker for tiden et domene som slutter på .tk. Dette er i og for seg greit - i alle fall var det gratis. Men hvorfor er tk så sinnssykt ustabilt? I dag kommer jeg nesten ikke inn på siden i det hele tatt! HAT! :evil:

 

Har dere noen gode alternativ til domener? Er det verdt å satse på et .net-domene? Hvor kan jeg i så fall få dette billigst?

 

Ser at http://www.numberonehost.no har noenlunde rimelige priser.. Noen bedre?

 

Jeg er enig med deg, .tk er suger! Men grunnen til at ting går så seint er vel pga at .tk-servern som ligger en annen plass en i Norge, og pågangen er vel stor! Om jeg ikke tar helt feil påstår jeg å huske at serveren ligger i Australia! :o

 

Du kan jo f. eks prøve:

www.cjb.no (uten reklame)

www.cjb.net (reklame, popups)

www.no-ip.org (her kan du ha en rekke forskellige hoster, ingen reklame)

Lenke til kommentar

Reklame er uaktuelt. Det er forøvrig mange gratisplasser uten reklame. På .tk-domener kan reklamen fjernes. http://cjb.no har heller ikke reklame. En annen mulighet er http://has.it

 

Alle disse er gratis. Men vurderer altså å betale for et .net-domene. Slenger med serverplass også, så får jeg mysql og hele pakka.. Men som sagt - jeg er i tvil. Har ikke som vane å betale for ting som kan fås gratis.. ;)

 

Takk for mange bra svar - kom gjerne med flere innspill!

Lenke til kommentar

havegg: anbefaler absolutt å kjøpe et domene. Jeg har hatt mitt i over 1 år nå (og har gått like lenge med planer om å lage en webside ;) og det er deilig følelse å ha et eget skikkelig domene.

 

Du får en mailadresse som ser proff ut og som blir lett å huske. Det er også greit å ha en email som er uavhengig av hvilket ISP du bruker.

 

Eneste som har irritert meg er at foreldre og tanter har en tendens til å tro at .net skrives med 2 t'er :|

Lenke til kommentar

Har webhotell fra www.webdeal.no - samme som Hardware Norge bruker (webdeal er forøvrig drevet at folk fra HWN).

 

Prisene begynner på 791kr i året, da for både domene og hosting. Det var billigste norske jeg fant for 1 år sida.

 

Skal ikke klage på hverken hastighet på linja eller servicenivået til Webdeal. Prisene må sies å være rimelige, men de er jo ikke billigst. Tror ikke jeg ville valgt Webdeal om jeg skulle regge domene i dag, men det er ingen tabbe å gjøre det heller :)

Lenke til kommentar

Her er en aktør på markede med svært så gunstige priser. Har selv registert domene gjennom dette firmaet og har webhostinga hos disse også. Til nå har jeg ingenting å utsette på produktet. sitat:"Alle domener er gratis å registrere gjennom Norcomp untatt .no kr 249.- og .as kr 530.-, .as må registreres i minimum 2 år.

Alle priser er inkl. mva. og forutsetter hosting hos Norcomp" Webhostingen koster 58 pr måned. sjekk: www.norcomp.no

Lenke til kommentar
Uansett har du null kontroll over en slik adresse, har du eget domene så har du total kontroll.

Hva slags kontroll er det som er så viktig? Jeg sender og mottar mail, holder ikke det? Og så klarer jeg meg fint uten fargeskjerm på mobilen.. ;)

 

[off_topic] Hehe.. Har selv mobil uten fargeskjerm (7110 som er 3 år gammel) og det fungerer utmerket.. [/off_topic]

 

Men det er greit med eget domene, får litt mer kontroll og kan nærmerst ha så mange mail-addresser du bare orker..

 

litt stiligerer med f.eks. [email protected] enn [email protected], og mye enklerer.. vet ikke om de støtter både pop3, imap og web, men har du eget kan alt slikt konfigureres...

Lenke til kommentar
Uansett har du null kontroll over en slik adresse, har du eget domene så har du total kontroll.

Hva slags kontroll er det som er så viktig? Jeg sender og mottar mail, holder ikke det? Og så klarer jeg meg fint uten fargeskjerm på mobilen.. ;)

 

Vel, er e-post adressen viktig så bruker man et eget domene, jeg husker med skrekk dengangen jeg mått bytte mobilnummer og e-postadressen er like viktig så derfor ønsker hvertfall jeg og ha kontroll over denne.

Lenke til kommentar

Pøh.. kan det bli så mye enklere enn fornavn(a)online.no? Jeg har denne adressen for evig og alltid(!) - jeg trenger ikke bytte den slik som du sammenligner med mobilnummer agvg!

Faktisk er det verre hvis man registrerer et domene. Hva skjer når du etter 3 år ikke vil abonnere på denne tjenesten lenger? Da forsvinner vel epostadressen også, ikke sant..? :p Bah.

 

fornavn(a)etternavn.net, nja.. det kunne jo vært artig, men jeg kan ikke se at jeg får så mye bedre kontroll akkurat. Men nok om det - man får velge som man vil! :)

Endret av vegge
Lenke til kommentar
Pøh.. kan det bli så mye enklere enn [email protected]? Jeg har denne adressen for evig og alltid(!) - jeg trenger ikke bytte den slik som du sammenligner med mobilnummer agvg!  

 

jaha, eier du domenet Online.no?

Hva om det samme skjer med online som skjedde med SN som fusjonerte inn i Telenor Internett?

Vi hadde også sn.no til "evig" tid, evigheten varte i ca 2 år....

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...