Gå til innhold

Sacred 2 ! Ventetiden er over.


Anbefalte innlegg

Tester demo, men gud for et nådeløs spill. Jeg holder på å gå gal! Er usikker om jeg skal kjøpe denne er ikke...første inntrykk er ikke bra!

 

Ikke noe tutorial, og svært dårlig info på inventory og items. Fant noen rare små ting, og bare høyreklikket så brukte han di, men gud vet om det var et potion som gir bare midlertidig effekter, eller om det er fast...fordi informasjonen når jeg hvilte pekeren over de gav ingenting info bare at de gav non boost i stats!

 

Svaret ditt ligger i at det er en demo. Går utifra hva du vet hva en demo innebærer. Alt er på plass i retail.

Samtidig, er virkelig et hack-n-slash spill så avansert at du trenger en tutorial?

 

Enda verre er det at våpene dine er ikke på din characters inventory...neida de ligger på hotbar...var det vanskelig å lage et våpen slot?

 

Ok, og dette er et problem?

 

Enda verre er det at vi ikke kan skru AV gresset, bare distansen den kan sees! Jeg hater gress! Det ser dårligt ut, og sveier alltid unaturlig mye i spill, skulle tro at spill utvikklere har aldri vært utendørs....gress sveier ikke som silke.

 

Så orcer, troll, alver er ikke unaturlig. Er et fantasispill tross alt. Om unaturlige bevegelser plager deg så enorm mye, er nok ikke den generell spillverden i dag noe for deg.

 

 

Jeg har lyst å like spillet, men den vil bare ikke samarbeide med meg. Masse med bugs, og merkelig løysninger på kontroll. f.eks jeg hadde funnet et bra skjold, men etter å testet noen andre jeg fant så forsvant den! Men så nå jeg endelig levelet igjen og fikk en ny slot på fastbar'en der lå den! Den hadde magisk blitt plassert i et usynlig slott

 

Gjentar; demo

 

 

Hvorfor er "I" knappen satt opp for potions mens Inventory er "F", hva skal det liksom stå for? "Found stuff???" Herregud så talentløst.

 

Trur du er litt for opphengt i hva de fleste har satt som standard. Spillet er laget at tyske Asceron, kan hende "F" definerer på tysk det vi kjenner som "I". Men hva vet vel jeg, jeg kan ikke tysk.

Du kan også redefinere keyene hvis dette plager deg.

 

 

Verre er det for å se på "controls" til spillet (siden det er ikke noe tutorial må jeg bruke den for å finne ut hvordan å gjøre ting) er at du må QUIT spillet for å se de! Og når du loader er du tilbake på et "spawn" punkt......fy faen....

Så jeg må total mappe ut tastene til det som er standard i spill, mens her har de bestemt seg for å "mind-fuck" deg litt...så du ender opp å quite spillet hele tiden før du finner et funksjon.

 

Delvis enig. Dette kunne vært gjort på en bedre måte. Men keyene lærer man fort, og da husker man dem. Samt at alle default keys står i spillmanualen side 52.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Enda verre er det at våpene dine er ikke på din characters inventory...neida de ligger på hotbar...var det vanskelig å lage et våpen slot?

 

Ok, og dette er et problem?

 

 

For en eller merkelig grunn valgte du å droppe der jeg forteller "nok en grunn til å ha et våpen slot".

 

Det lager det unødvending vanskelig å sammenligne et våpen du har i inventory eller i butikk mot den du har på deg må du ta den ut fra hotbar'en og sette den i inventory for å se stats. Dette er særlig plagsomt når du bruker sjold og våpen fordi begge ligger i samme slot, og du må ta ut begge.

 

Å si det er en demo er svakt, fordi et demos jobb er å lokke folk å spille. Dessuten har jeg lest at demoen er fullversionen av spillet bare begrenset med level. Så oppnår du en level er det slutt... Og forumet til Sacred 2 har nokså mangen "bugs" emner ja.

 

Enda verre er det at vi ikke kan skru AV gresset, bare distansen den kan sees! Jeg hater gress! Det ser dårligt ut, og sveier alltid unaturlig mye i spill, skulle tro at spill utvikklere har aldri vært utendørs....gress sveier ikke som silke.

 

Så orcer, troll, alver er ikke unaturlig. Er et fantasispill tross alt. Om unaturlige bevegelser plager deg så enorm mye, er nok ikke den generell spillverden i dag noe for deg.

 

Den der var tåpelig. Jeg vil ha muligheten å skru den av og du slenger til med den? ....

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
shop.sacred2.com

 

Kjøpte til samboern for 10 min siden. Gikk smertefritt.

 

 

Er det bare jeg som blir irritert på at nettsider som dette? Som har helt ulogisk prising.

 

Her i norge kan man kjøpe retail pakke i butikk for kr 369, man kan bestille retail fra england for kr 283,- inklusive frakt.

 

For å kjøpe en seriekode(uten installasjonsmedium) må man der betale ~450,- hvis man er dum nok til å velge "en skandinavisk key" eller ~400,- for en "US/UK key"

 

Finnes det en eneste logisk grunn til at lokalbutikken og 3-part nettbutikken er billigere en rett fra kilden?

 

Og hadde de oversatt spillet til norsk/svensk/dansk kunne jeg kansje godtatt at de ville ha mer fra oss her i nord, men slik jeg ser det er det ingen annen grunn enn at vi har mer penger som gjør at de priser det slik.

 

Burde vi ikke fått en rabatt da vi sparer dem for kosten ved å trykke og distrubuere spillet...

Lenke til kommentar
Ikke noe tutorial, og svært dårlig info på inventory og items. Fant noen rare små ting, og bare høyreklikket så brukte han di, men gud vet om det var et potion som gir bare midlertidig effekter, eller om det er fast...fordi informasjonen når jeg hvilte pekeren over de gav ingenting info bare at de gav non boost i stats!

 

Det er potions. Selvsagt er de bare midlertidlig. Greit det kunne ha vært tydelig hvor lenge de varer (men det kommer nok i en patch), men det er ikke et stort problem for de fleste.

 

Utrystning av mannen er ræv. Hvorfår får jeg ikke sammenligne items når jeg er i butikker eller har de i inventory? Jeg får opp sammenligning når de ligger på bakken, men ikke etter å plukket de opp! Håper seriøst det er en løysning til dette!

Prøv å hold nede Alt...

 

Enda verre er det at våpene dine er ikke på din characters inventory...neida de ligger på hotbar...var det vanskelig å lage et våpen slot?

 

Hotbar er en våpen slot. Flere av dem, faktisk. Du kan fort velge våpen med F1, F2 og så videre når du får flere slike slots. Dette gjør at du til enhver tid ser hvilke våpen du har i de forskjellige slot-ene, noe som igjen gjør at du kan sammenligne dem enda raskere enn om de hadde vært gjemt i inventoriet. ;)

 

Enda verre er det at vi ikke kan skru AV gresset, bare distansen den kan sees! Jeg hater gress! Det ser dårligt ut, og sveier alltid unaturlig mye i spill, skulle tro at spill utvikklere har aldri vært utendørs....gress sveier ikke som silke.

Smaken er som baken...

 

Jeg har lyst å like spillet, men den vil bare ikke samarbeide med meg. Masse med bugs, og merkelig løysninger på kontroll. f.eks jeg hadde funnet et bra skjold, men etter å testet noen andre jeg fant så forsvant den! Men så nå jeg endelig levelet igjen og fikk en ny slot på fastbar'en der lå den! Den hadde magisk blitt plassert i et usynlig slott...nok en grunn til at de skulle hatt våpen slots i inventory!

Rart... har aldri opplevd noe slikt selv. Men hvordan kan du vite at det ikke hadde forsvunnet på samme måte om du hadde våpen-slot i inventoriet? Du vil vel ikke ha tilgang på alle slot-ene fra starten?

 

Hvorfor er "I" knappen satt opp for potions mens Inventory er "F", hva skal det liksom stå for? "Found stuff???" Herregud så talentløst.

Fort gjort å endre tastene om du vil. Jeg har verdenskartet på F og inventoriet på V (er venstehendt), men det er alt.

 

Verre er det for å se på "controls" til spillet (siden det er ikke noe tutorial må jeg bruke den for å finne ut hvordan å gjøre ting) er at du må QUIT spillet for å se de! Og når du loader er du tilbake på et "spawn" punkt......fy faen....

Kan ikke huske at du kan quick-save i Diablo heller... :p Litt kjipt at du må ut av spillet for å endre ting, men på den annen side er det ikke så ofte man endrer noe som helst. Se hvordan det er, quit, still inn, start og spill. Enkelt og greit.

 

Så jeg må total mappe ut tastene til det som er standard i spill, mens her har de bestemt seg for å "mind-fuck" deg litt...så du ender opp å quite spillet hele tiden før du finner et funksjon.

Skal vi se... Bytte mellom fireball og meteorer? Ligger på 1, 2, 3 osv. Bytte våpen sett? Ligger på F1, F2, F3 osv. Løpe forover og baker? W og S, som vanlig. Snu seg? Du snur kameraet med A og D om du står i ro og karakteren når du beveger deg. Akkurat som vanlig. Det meste er slik. Potion ligger på R, T, Y og så videre for å raskere nå dem. Det gjør at inventoriet måtte flyttes, så det ble lagt på F så man enkelt kan nå det. Buffene begynner på 5, 6 osv, og gudegaven er på G. Du kan til og med drikke health-potion med å trykke Spacebar, så du slipper å lete etter den. Mini-map? Tab, som vanlig.

 

Bah...tror jeg legger meg og forsøker igjen imorgen når jeg er uthvilt, for nå er jeg rikelig irritert. :hrm:

Tror du skal hvile deg litt og starte på ny i morra. ;)

Lenke til kommentar
Ikke noe tutorial, og svært dårlig info på inventory og items. Fant noen rare små ting, og bare høyreklikket så brukte han di, men gud vet om det var et potion som gir bare midlertidig effekter, eller om det er fast...fordi informasjonen når jeg hvilte pekeren over de gav ingenting info bare at de gav non boost i stats!

Det var nok Alchemy ting du fant og brukte. Det er ikke noe info der om du ikke har Alchemy skillen, men du kan fortsatt bruke noe av det. Det gir deg ingenting men. Potions har tooltips.

 

Enda verre er det at våpene dine er ikke på din characters inventory...neida de ligger på hotbar...var det vanskelig å lage et våpen slot?

Når du dreper en mob i Sacred, så ser du health baren hans, og der ser du om han tar Poison, Fire, Ice eller Arcane damage. Det vil si at du må beskytte deg mot den mobben du sloss med. Samme gjelder meg resistance. Du kan se hva mobben er resistant mot. Dermed blir det gjerne slik at du har 4 sett med våpen som du bytter i mellom, etter hvor du befinner deg. Dette er i mine øyne mye bedre løsninger enn andre hack & slash.

 

 

Enda verre er det at vi ikke kan skru AV gresset, bare distansen den kan sees! Jeg hater gress! Det ser dårligt ut, og sveier alltid unaturlig mye i spill, skulle tro at spill utvikklere har aldri vært utendørs....gress sveier ikke som silke.

Det kan du faktisk. Om du roter deg frem til Options mappen til Sacred 2. I vista er det sånn

"C:\Users\"Ditt navn"\AppData\Local\Ascaron Entertainment\Sacred 2". Det kan du lage en fil som heter optionscustom. Da er det bare ett parameter som heter så mye som "render.d_minis = 0" (Uten "). Det fjerner gresset helt. Er heller ikke noen stor fan av gress.

 

 

 

Jeg har lyst å like spillet, men den vil bare ikke samarbeide med meg. Masse med bugs, og merkelig løysninger på kontroll. f.eks jeg hadde funnet et bra skjold, men etter å testet noen andre jeg fant så forsvant den! Men så nå jeg endelig levelet igjen og fikk en ny slot på fastbar'en der lå den! Den hadde magisk blitt plassert i et usynlig slott...nok en grunn til at de skulle hatt våpen slots i inventory!

Ascaron har det med å levere ut litt buggy spill. Men det har som regel blitt veldig bra etter en patch eller to. Jeg merker ingen slike problemer i det fulle spillet pr d.d. Det som plager meg mest er interface lag.

 

 

Hvorfor er "I" knappen satt opp for potions mens Inventory er "F", hva skal det liksom stå for? "Found stuff???" Herregud så talentløst.

Altså, hver knapp på tastaturet står ikke for noe. Når du går fremover med W, så står det neppe for walking. Hva betyr da asd? Det meste av knapper ligger rundt WASD. rett og slett fordi det er der fingrene dine ligger når du spiller. Mye bedre enn å ha det på I spør du meg.

 

Verre er det for å se på "controls" til spillet (siden det er ikke noe tutorial må jeg bruke den for å finne ut hvordan å gjøre ting) er at du må QUIT spillet for å se de! Og når du loader er du tilbake på et "spawn" punkt......fy faen....

Så jeg må total mappe ut tastene til det som er standard i spill, mens her har de bestemt seg for å "mind-fuck" deg litt...så du ender opp å quite spillet hele tiden før du finner et funksjon.

Jau, det er litt irriterende. Værre er at kontrollene som står i manualen, stemmer ikke med spillet. Ellers er de veldig enkle når du først har lært deg dem.

 

Bah...tror jeg legger meg og forsøker igjen imorgen når jeg er uthvilt, for nå er jeg rikelig irritert. :hrm:

Demoen ble gitt ut før spillet. Spillet ble gitt ut før spillet var ferdig. You do the math.

 

Første questen som kom til Sacred 2, inneholdt questene de ikke klarte å få med til release. Litt småteit, men men.

 

 

Skaffet meg forøvrig den Blacksmith skillen i går. Skulle prøve å fjerne noen enchants fra ett våpen jeg hadde. Å vips var 2,5 millioner borte. Skjønte ikke så mye av de greiene der, men det kommer seg vel.

 

Jeg tenkte å dra og kjøpe spillet nå. Hvordan er det med multiplayer serverne? Er de fortsatt ustabile og bugga? Tenkte uansett å spille gjennom 1 gang i single player først, før jeg går online. Er det noen som har en liten anelse om hvor lang tid det tar å spille gjennom første gang?

Om du bare går for Main questet, så tok det oss (Vi er to) rundt 15-16 timer. Om du gjør alle questene du kommer over, kaster du fint bort 50 timer.

Endret av Neppe
Lenke til kommentar
Jeg tenkte å dra og kjøpe spillet nå. Hvordan er det med multiplayer serverne? Er de fortsatt ustabile og bugga? Tenkte uansett å spille gjennom 1 gang i single player først, før jeg går online. Er det noen som har en liten anelse om hvor lang tid det tar å spille gjennom første gang?

Om du bare går for Main questet, så tok det oss (Vi er to) rundt 15-16 timer. Om du gjør alle questene du kommer over, kaster du fint bort 50 timer.

 

Takker. :) Skal helt klart kjøpe det. Om jeg fortsatt spiller det når Fallout 3 kommer er en annen sak.

Lenke til kommentar

Om du kun tar main quest går det nok med 15, 16 timer, men husk også at det er to forskjellige main quester. Dessuten er det mange class quester også som er svært interessante, i tillegg til alle side-questene. Det burde ikke være noe problem å kaste bort noen måneder her. ;)

 

Har ikke prøvd multiplayer noe særlig ennå, men i følge manualen deles xp og gull mellom alle i gruppen, og utstyret kan kun plukkes opp av den som dreper fienden. Det høres litt tvilsomt ut (spesielt mot bosser), men vi slipper å løpe som tullinger bare fordi en og annen fiende mistet noe av interesse. ;)

Lenke til kommentar
Om du kun tar main quest går det nok med 15, 16 timer, men husk også at det er to forskjellige main quester. Dessuten er det mange class quester også som er svært interessante, i tillegg til alle side-questene. Det burde ikke være noe problem å kaste bort noen måneder her. ;)

 

Har ikke prøvd multiplayer noe særlig ennå, men i følge manualen deles xp og gull mellom alle i gruppen, og utstyret kan kun plukkes opp av den som dreper fienden. Det høres litt tvilsomt ut (spesielt mot bosser), men vi slipper å løpe som tullinger bare fordi en og annen fiende mistet noe av interesse. ;)

 

De må da ha et annet system med bosser, ellers er det jo helt latterlig. Den som får inn the killing blow får all looten. :)

Lenke til kommentar
Hvordan funker looting online foresten? Sacred 2 har jo et "loot everything" knapp.

Looting fungerer slik at man deler på utstyret som dropper. Som regel får man det som tilhører sin klasse. F.eks når en rune for dine klasse dropper, så får du den. Da kan ikke andre loote den på 20 sekunder. Samme gjelder forøvrig gear også, men her er det noe merkelig greier. Det har det med å blir litt snålt til tider, og du kan risikere å få ett item for den klassen du spiller med. Gull fungerer på samme måte. Du får litt, og motparten får litt. Xp fordeles i 50/50 om dere er samme level.

 

Det virker litt som om den som bidrar mest får flest items. Dette vil jeg ikke bekrefte, men det føles litt sånn noen ganger.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte spillet i går. Har ikke hatt tid til å prøve enda, men får vel kanskje litt tid i ettermiddag. Leste anmeldelsen også og tenkte egentlig bare at anmelderen ikke er noen stor RPG-fan (hvem trykker alle tastene på tastaturet for å få frem kart, når det i 90% av tilfellene er 'M'? :)).

 

Det eneste jeg er redd for etter å ha lest anmeldelsen er at spillet ikke kjører smooth med høy framerate. Jeg blir lei av spill som hakker, uansett hva slags hardware man spiller med. Men jeg får jo se etterpå..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...