Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Dataen vil bare starte liggende. ?


Anbefalte innlegg

hei, bygger pc for forste gang og naar jeg var ferdig ville ikke pcn starte. Har ikke mye peil på dette aaa ikke spør vansklige spørsmål . Driver og ser over og leter etter feilen.

 

pc*n ser slik ut : https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=70853

litt usikker på hvordan koble til med alt av strøm =/

 

Nå har jeg fått liv i den men kun i liggende tillstand. setter jeg det opp kutter den med en gang.

tror det er gordi noen av de gullfargede tingene på hk'et er litt løse så når jeg setter kabinettet opp mister de kontakten med kortet, kan dette stemme?

Endret av PixlFace
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har satt i alle delene og koblet alt til.

tror feilen ligger i strømkoblingene ettersom den ikke starter i det hele tatt , har bare brukt 60% av strømkablene. burde jeg brukt alle?

er også litt usikker på om "startknappen" er koblet til riktig men siden er ikke er noe liv ved tilkobling av strøm tror jeg ikke feien ligger der.

Lenke til kommentar
Har satt i alle delene og koblet alt til.

tror feilen ligger i strømkoblingene ettersom den ikke starter i det hele tatt , har bare brukt 60% av strømkablene. burde jeg brukt alle?

er også litt usikker på om "startknappen" er koblet til riktig men siden er ikke er noe liv ved tilkobling av strøm tror jeg ikke feien ligger der.

 

 

Man kobler aldri opp alt på én gang. det holder med hk+ram+gpu+cpu og strøm. så tester du om den starter. du trenger heller ikke koble til alle små led kablene. bare power, husk polariteten. om den ikke starter, snur du den.(kanskje du ikke trenger å passe på polariteten, ikke sikker) Dette skal stå beskrevet i hk-manualen.

 

lykke til.

Lenke til kommentar
Har satt i alle delene og koblet alt til. Tror feilen ligger i strømkoblingene ettersom den ikke starter i det hele tatt , har bare brukt 60% av strømkablene. burde jeg brukt alle?

Når de gjelder PWR og RESET knappene, sjekk manualen som fulgte med hovedkortet ditt, alt står der. Trenger heller ikke og bruke "alle" stømkablene hvis du ikke trenger det, men du må passe på og koble til de du virkelig trenger. Som hovedstrømkontakten. Den skal være 20/24 PIN og en eventuell 12.volts strømkontakt, denne er ofte 4/8 PIN. Disse må stemme.

Lenke til kommentar
den strømkabel nr 2 er jeg litt usikker paa. Skal det staa en kabel der som er 4 pin eller to 4pins kabler? Prøvd begge deler men starter ikke :(

Du må se hva det er plass til av kontakter på hovedkortet, hvis hovedstrømkontakten er 24-pin skal den ekstra 4-pin kablen inn der, men hvis du har en 8-pin 12.volts inngang (ikke 4-pin), skal den ekstra 4-pin kablen inn der :) Ikke meningen og gjøre det vanskelig, men du må titte litt på hovedkortet, les mer i manualen hvis du er usikker.

 

E: Etter og ha sjekket kortet ditt på Komplett fant jeg ut at du har 24-pin hovedstrømforsyningskontakt og 8-pin 12.volt-kontakt, da skal den ekstra 4-pin kablen inn i 8-pin 12.volt-kontakt. Prøv!

Endret av roberteh™
Lenke til kommentar

har nå fått liv i pcen etter og ha koblet alt i på nytt. . Det eneste problemet nå er at den vil bare starte ligende, ikke stående . Om jeg setter den opp skrue den seg av med en gang. Tror det skylles en løs gullfarget det på hoved kortet? Hva er dette og hvordan kan problemet løses? På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
har nå fått liv i pcen etter og ha koblet alt i på nytt. . Det eneste problemet nå er at den vil bare starte ligende, ikke stående . Om jeg setter den opp skrue den seg av med en gang. Tror det skylles en løs gullfarget det på hoved kortet? Hva er dette og hvordan kan problemet løses? På forhånd takk :)

Løs gullfarget del? det forklarer ikke stort. hvor sitter den? kanskje det hadde hjulpet med et bilde så vi får se.

 

Hvis maskinen kun starter liggende ville jeg latt den ligge, starte den og så rugge på noen av kablene og se om den kutter da. hvis den kutter når du rugger på en av kablene har du funnet hvor feilen er.

Lenke til kommentar

er det avstandsstykkene bak hovedkortet som er gullfarget del?

 

Dersom det er avstandsstykkene som står montert i kabinettet så må du sjekke at du ikke bruker flere enn antall hull i hovedkortet - og at alle står på riktig sted. Hvis en av disse står feilplassert eller du har flere enn du skal ha så kan det føre til en kortslutning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...