Gå til innhold

Internasjonal spamgruppe stoppet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Spammere er eneste gangen jeg synes The Death Penalty er en passe straff.

 

En rysk spammere ble for et par år siden skudd til døds av en admin, så det finnes håp i verden.

 

//LD

 

Spammere og pedofile, på linje, klar til å bli skutt. Vakker tanke.

Pedofili er en legning og dem som har det kan ingenting for det. Voldtekt mot barn burde selfølgelig straffes, men ikke med dødsstraff (er i mot dødsstraff).

Endret av KnewtFan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Hvilken lovparagraf gjør det ulovlig å sende spam ?

Kidnapping av maskiner (botnet)

Noe av skylden for dette ligger vel også på de enkelte admin's som tillater anonym sending. Det er vel her selve datakraft tyveriet de kan bli straffa for og ikke produktet av "tyveriet" (utsendelse av spam). På samme måte som jeg kan bli "straffet" om jeg setter opp folding@home på en maskin jeg ikke selv eier.

og sikkert hauger av brudd på markedsføringslover verden over.

Ok. Men dette burde også felle oppdragsigiverne til spammerne (selv om disse kanskje ikke er så lette å spore opp). Det jeg egentlig er ute etter er om det burde vært større fokus på å ta de som prøver å omsette "ulovelige" varer/software og på den måten stoppe dritten.

Det er mulig det blir for vanskelig og at en derfor isteden prøver å felle de som leverer reklamen.

 

Det er litt rart dette fordi postmannen ville neppe bli arrestert om reklamen han bar var ulovlig.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Skjønner at man ikke kan kidnappe pcer og bruke dem men om jeg selv har

35millioner pcer og med egen hardware spammer milliarder av mail er det da ulovelig?

Virker som det er antallet mail som er i fokus.

Hadde spammerene sendt 1 mail hadde ingen reagert, men milliarder da kommer FBI og swat

Lenke til kommentar

Er disse botnettene pc'er infisert med virus/spyware, som gjør spammerne i stand til å kontrollere dem?

et oppegående antivus vil vel fjerne sånt som sniker seg inn på pc'n? og hvordan får dem kontakt med dem, når de aller fleste pc'er befinner seg bak en brannmur i routeren?

Lenke til kommentar
Er disse botnettene pc'er infisert med virus/spyware, som gjør spammerne i stand til å kontrollere dem?

et oppegående antivus vil vel fjerne sånt som sniker seg inn på pc'n? og hvordan får dem kontakt med dem, når de aller fleste pc'er befinner seg bak en brannmur i routeren?

Er som oftest rootkits dette, som legger seg i MBR'en på harddisken og er vanskelig å finne med vanlig Antivirus

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Skjønner at man ikke kan kidnappe pcer og bruke dem men om jeg selv har

35millioner pcer og med egen hardware spammer milliarder av mail er det da ulovelig?

Nei, jeg tror ikke det. Såfremt innholdet i epostene du sender ikke gjelder noe som i seg selv er ulovlig.

 

Altså: Har du en vare du lovlig kan selge står du fritt til å reklamere for denne. Gå til innkjøp av et par tusen mailservere med hver sin internet tilkobling og sett igang. Populær blir du antagelig ikke, men jeg tror ikke noen kan stoppe deg.

Ulempen er at spam filtre vil lære seg IP adressene til dine mailservere relativt fort så det tar ikke veldig lang tid før dine eposter ikke lenger når kundene.

Lenke til kommentar
Skjønner at man ikke kan kidnappe pcer og bruke dem men om jeg selv har

35millioner pcer og med egen hardware spammer milliarder av mail er det da ulovelig?

Nei, jeg tror ikke det. Såfremt innholdet i epostene du sender ikke gjelder noe som i seg selv er ulovlig.

Jo, det er ulovlig å sende e-post med reklame fra sin egen maskinvare. Antallet e-post som blir sendt, har ikke noe å si for om det er ulovlig eller ikke. Dette står ganske klart i Markedsføringsloven § 2b som PepsiCo linket til tidligere i tråden:

Det er forbudt i næringsvirksomhet uten mottakerens forutgående samtykke å rette markedsføringshenvendelser til fysiske personer ved hjelp av elektroniske kommunikasjonsmetoder som tillater individuell kommunikasjon, som for eksempel elektronisk post, telefaks eller automatisert oppringningssystem (talemaskin).

 

Jeg har også registrert at flere (tilsynelatende) seriøse bedrifter jeg har handlet hos bryter den samme paragrafen i Markedsføringsloven, spesielt på dette punktet:

Når den elektroniske adressen samles inn, og eventuelt ved hver enkelt senere markedsføringshenvendelse, skal kunden enkelt og gebyrfritt gis anledning til å frabe seg slike henvendelser.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...