Haansi Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 Heisann, Har nettopp sittet i garasjen i flerfoldige timer og montert mitt justerbare senkesett. Alt så ut til å virke greit, helt til jeg skulle svinge ut fra huset. Plutselig mistet jeg all drivkraft, uansett gir. Motoren går som som bare det, men jeg får ingen drivkraft. Turtallet og responsen er som vanlig. Dette er en Audi A4 B5.. Noen som har noen kloke ord?
otis Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Drivaksel som er knekt, eller clutchen som ikke tar tak i noe som helst? Eller at det er en major feil med din girkasse.
The Stig Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 (endret) Yupp, vil også satse på drivakselen, men det kan også være kløtsj/girkasse. Hva skjer om du starter motoren i gir med kløtsjen ute? Endret 15. oktober 2008 av The Stig
Hachon Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Kan også være at drivakselen har hoppet ut av splines-sporet når du har demontert fjærbeinet.
BeFs Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 Jeg tipper også på drivakselen. Litt rart om kløtsjen plutselig slutter å ta tak.
Haansi Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter Skrevet 15. oktober 2008 Dere hadde nok dessverre rett gutter! Drivaksel og splines (?) er ødelagt, pga det har hoppet ut når jeg demonterte fjærbeinet som dere sa. Og siden jeg ga gass etterpå, har hele dritten blitt kavring. Så da blir det 4500 i deler, og arbeid hos verkstedet i tillegg.
larschroe Skrevet 16. oktober 2008 Skrevet 16. oktober 2008 Se om du finner en brukt aksel hos en hogger, så blir det mye billigere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå