Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

3 baderomsløsninger - hvilken liker du best?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

som en oppfølger til min forrige tråd rundt rørlegger som priser ekstraarbeid skyhøyt...her er bade vi har tegnet så langt. Hvilken løsning liker dere best og har dere alternative løsningsforslag så fyr løs :)

 

Rommet har vist seg usedvanlig vanskelig å innrede pga. vinduene og at vi ikke bør ha vann i yttervegg. Vi har små barn og derfor har badekar vært viktig for oss. Rommet er på 4,4m x 2,04m

 

Alternativ 1:

100x100 hjørne med glassbyggerstein.

 

Alternativ 2:

90x140 hjørne med fast vegg

 

Alternativ 3:

90x90 hjørne med buede dører

 

Skulle gjerne hatt noen kreative ideer for en hjørneløsning hvor en håndkletørker på 50x100 eller 37x140 kan plasseres i en armlengde fra dusjen :)

post-174288-1223983808_thumb.jpg

post-174288-1223983817_thumb.jpg

post-174288-1223983825_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Enig med deg magnusalex. Særlig vis dere går for slike dører som kan skubbes helt inn så de ligger inntil veggen. Men uansett så gjør glasset at rommet føles mye større.

 

 

enig med de andre med at det siste så penest ut, men det er jo bare ovenfra da,kan jo hende ting tar seg annerledes når det faktisk er på plass

Lenke til kommentar

Jeg liker alternativ 3 best, uten at jeg helt kan si hvorfor. 90x90 burde jo holde i de fleste tilfeller, men hva med å ha én vask, og sette inn et bredere kabinett? Kan være greit å ha god plass i dusjen, særlig om flere skal dusje samtidig :)

 

Ellers ville jeg prøvd å få et kabinett/dusjhjørne som lukker godt mot gulvet, slik at du slipper å få våte sokker når du skal på do etter at noen har dusja.. :)

Lenke til kommentar

Alternativ 3 finnes med rette dører. Disse slåes gjerne sammen utenom bruk og lager en rett linje mellom veggene (to innvendige vinkler på 45 grader). Rette dører er også utrolig raske å dra over med sveip etter bruk.

 

Både buede og rette glassdører har gummilist i bunnen, som hindrer vann i å fukte sokkene til toalettgjengere.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg ville valgt en løsning som ligner alternativ to, og jeg ville valgt et pent dusjkabinett. Dels av grunnen som allerede er nevnt, våte sokker når man går på do etter at noen har dusjet. Dels av grunnen at uansett hvor nøye man følger våtromsnormen, en flislagt vegg med membran tåler kanskje at flere personer i en husstand dusjer på den og sprøyter den med vann daglig i noen år, men garanteres ikke for mer enn ti år. Våtromsnormen og dusjing rett på flisene er rørlegger/baderomsbransjens våte drøm som sikrer dem sekssifrede oppdrag hvert tiende til femtende år.

 

En ting til: Innbyggingssisterner og vegghengte doskåler er moderne, og sparer plass dersom man virkelig kan bygge sisternen inn i en vegg. Løsninger som den som er vist her, en stor utforet kasse for sisternen, er plasskrevende, og i mine øyne uelegant. Men det er opp til dere, om dere vil følge tidens mote, eller gå deres egne veier og velge et mindre plasskrevende tradisjonelt toalett som også er lettere å vedlikeholde/reparere/bytte når det trenges.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...