Gå til innhold

PS3 og DVD Shrink


Okapi

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd å rippe et par filmer med DVD Shrink, og spille dem på PS3 via en ekstern harddisk. Det funker forsåvidt, men å vise undertekster eller bytte lydspor går ikke. Går det an å ordne dette på et vis? Kan forsåvidt klare meg uten begge deler for det meste, heller rippe med kun ett lydspor, men asiatisk film uten undertekster blir litt fåfengt for min del.

 

Noen som vet om en måte å løse dette på? Eventuelt et program for å "hardsubbe" filmklippene, om PS3 ikke forstår seg på tekstfilene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har prøvd å rippe et par filmer med DVD Shrink, og spille dem på PS3 via en ekstern harddisk. Det funker forsåvidt, men å vise undertekster eller bytte lydspor går ikke. Går det an å ordne dette på et vis? Kan forsåvidt klare meg uten begge deler for det meste, heller rippe med kun ett lydspor, men asiatisk film uten undertekster blir litt fåfengt for min del.

 

Noen som vet om en måte å løse dette på? Eventuelt et program for å "hardsubbe" filmklippene, om PS3 ikke forstår seg på tekstfilene?

 

Hm.. sist jeg brukte DVD-shrink så ble filene fortsatt lagret i DVD-format, enten som ISO fil eller VOB/IFO filer i en VIDEO_TS katalog. Siden PS3 ikke spiller ISO filer så må jeg anta at du spiller av VOB filene direkte siden PS3en ser på de som vanlige MPEG2 filer.

 

Det PS3'en ikke skjønner er at dette egentlig er en DVD siden det ikke ligger på en plate. Hadde du brent det ut på en DVD-R(W) så hadde dette ikke vært et problem.

 

Eller tar jeg feil i mine antagelser ??

Lenke til kommentar
Da forsvinner jo hele poenget. Ser ikke helt vitsen med å rippe en DVD for å så brenne en ny. :roll:

 

Hvis den orignale DVD'en ikke var i din varetekt lenger så er det et poeng... men ellers har du helt rett.

 

A bruke DVD-shrink til å kopiere innholdet ifra en DVD til en ekstern disk er jo enkelt men generelt lite praktiskt mhp. avspilling.

 

Kanskje du heller skulle rippe DVD'ene dine til et format som PS3 liker bedre, tar mindre plass og støtter subtitles.

 

http://labs.divx.com/DrDivX

Lenke til kommentar

Mulig jeg uttrykte meg krøkkete.

 

Jeg ønsker å kopiere over mine egne kjøpte filmer og serier, fra DVD til harddisk, med høyest mulig kvalitet (ingen lossy komprimering) og undertekster der det er ønskelig. Jeg synes det er meget praktisk med tanke på avspilling, på samme måte som MP3 er mer hendig enn CD-plater.

 

Såvidt jeg kan se kan man ikke rippe fra plate med DrDivX, så det anbefales først å rippe til harddisk med DVD Shrink, deretter konvertere med DrDivX og så slette .VOB/.BUP?

Lenke til kommentar

Hvor enkel prosess er det da? Greit, du får et bibliotek med filmer på en ekstern harddisk. Men det blir jo veldig rotete å spille det av på PS3en. Jeg ville lagd meg en server med masse harddiskplass og deretter brukt TVersity og bruk det som mediaserver siden PS3 tar det veldig lett. Og kvaliteten er også ypperlig. Støtter subtitles gjør det også.

Lenke til kommentar
Mulig jeg uttrykte meg krøkkete.

 

Jeg ønsker å kopiere over mine egne kjøpte filmer og serier, fra DVD til harddisk, med høyest mulig kvalitet (ingen lossy komprimering) og undertekster der det er ønskelig. Jeg synes det er meget praktisk med tanke på avspilling, på samme måte som MP3 er mer hendig enn CD-plater.

 

Såvidt jeg kan se kan man ikke rippe fra plate med DrDivX, så det anbefales først å rippe til harddisk med DVD Shrink, deretter konvertere med DrDivX og så slette .VOB/.BUP?

 

Og MP3 er ikke lossy lissom ??

 

Hvis du gjør kodingen selv så bør det være mulig å velge en bitrate som gjør kvalitetstapet neglisjerbart. DrDivX er bare et eksempel på et konverterings program, det finnes drøssevis der ute. Noen dekrypterer DVD-platene selv andre gjør det ikke. Jeg valgte DrDivX som eksempel fordi PS3 kun støtter teksting if DivX format og et verktøy ifra DivX selv burde fikse det greit.

 

Men strengt tatt orker jeg å gå helt ifra DVD-hylla til PS3'en med de platene som trenger teksting.

Lenke til kommentar

Sukk.

 

TVersity er uaktuelt da jeg ikke har mulighet for å sette opp trådløst nettverk eller trekke kabler gjennom rom.

 

Nå er det ikke snakk om ripping utelukkende for en PS3 som står i samme rom som PCen, men et par forskjellige enheter, inkludert en laptop jeg trekker rundt på når jeg reiser, samt en PS3 som står på loftet hos min far, fire biltimer unna. Da gidder jeg ikke gå til hylla hjemme for å hente film.

 

Spørsmålet jeg stilte i forrige innlegg ble ikke besvart; den som tier samtykker?

 

Kan også spørre: Finnes det et program som lar meg rippe direkte fra DVD til en filtype PS3 kan lese, som støtter undertekster? DVD > .VOB > DivX er en rimelig tungvind og tidkrevende måte å gjøre det på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...