Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internett kobler ut hvert 10-40 minutt


Anbefalte innlegg

Jeg har alt skrevet denne posten på et annet forum, på engelsk, og orker derfor ikke å skrive alt på nytt, på norsk. Så får håpe dere kan engelsk, for jeg trenger all hjelp jeg kan få.

 

 

 

I just bought a new router, which seemed to be working properly. It's one of the newest ones out there, therefore a very good one. My internet has been working fine for a few days, until 2 days ago.

 

Don't get me wrong. I have internet, it's working fine, however, every 10-40 minutes (or somewhere around there), my internet seems to randomly disconnect, and within 10-15 seconds, I'm reconnected again. This happens frequently, and is extremely annoying when I am playing a game that requires internet connection; I disconnect from the game, and have to restart it all over again.

 

I first thought it would be my router, but I put my laptop next to me earlier today, to check if the internet on that too, would disconnect. It did not. It only happened on my computer. The internet connection seems to be perfectly fine on all the other computers in our/my home.

 

First I tried checking if I needed an update for my wireless card, but it was up-to-date. Then I tried resetting the router, and re-configure the whole thing (and of course, remove the connection from my computer). I also tried System Restore (in case I had installed a bad update/driver the last past days), as far as 5 days back (as I said, this problem started only 1-2 days ago). I even tried turning off power-save for my wireless card, with no luck.

Nothing worked; problem still remains.

 

I am now clueless, as since it has nothing to do with the connection itself, nor the internet, or even the router. It has to be something with my computer, or Vista.

 

The weird thing is, however, that I have only installed a few Windows Updates, and nothing else, this whole week. And with System Restore, any bad updates would be removed, but that wasn't the cause either. This just happened out of the blue.

 

I would appreciate all help from those who have any experience with issues similar to this, or from people who know their computers. Thanks a bunch.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, beklager. Trodde ikke router-typen hadde noe å si, siden det virker som dette har ingenting med den å gjøre.

La meg bare få si at jeg har hatt routeren i 2 uker nå, og problemet started for 2 dager siden.

 

Jeg har en Belkin N1 Vision Wireless-N Gigabit Router, og operativ systemet mitt er Windows Vista (Home på denne PCen, og Business på laptopen min) 32-bit. Som sagt, internetten har ingen problemer på min bærbare, bare denne.

 

Har sjekket at nettverkskortet er up-to-date (har Ralink R61 Turbo Wireless Card), og Firmwaren er også oppdatert.

 

Har ingen program som bruker særlig med nettverksressurser på.

 

Forbindelse? Mener du typen forbindelse? I så fall, Static IP (Veldig sterke signaler til routeren).

 

Var det noe mer informasjon nødvendig?

Endret av Creowks
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Min 3Com router liker ikke ipv6 eller network discovery som er i vista. Den restartet helt uvilkårlig. Måtte skifte til en speedtouch..

En mulighet er å slå av dette, hvis du bruker Vista...

Lenke til kommentar
Min 3Com router liker ikke ipv6 eller network discovery som er i vista. Den restartet helt uvilkårlig. Måtte skifte til en speedtouch..

En mulighet er å slå av dette, hvis du bruker Vista...

 

Jeg har allerede prøvd å skru av ipv6 uten hell. Min bærbare med Vista har ipv6 påslått, og har ingen problemer med internetten.

Endret av Creowks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...