Gå til innhold

Hva er rekkefølgen på Batman-filmene?


toazty

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ahh.. ok...

 

da får jeg begynne på de eldste i kveld..

 

aldri sett en hel batman film før så dette skal bli morsomt..

 

husker jeg så lynvingen på nrk for noen år siden , noen som husker denne serien, er den å anbefale

syns jeg husker at den ikke var så voldsomt.. men je var vel 4-5 år eller noe da jeg så de.. :p

Lenke til kommentar
Det står jo at det er en serie.

Tja. Både denne, og "oppfølgeren" fra 1949 er filmer oppdelt i kapitler. Wikipedia

 

 

Det er ikke så viktig hvilken filmserie man ser først. Men jeg ville sett filmene i de forskjellige filmseriene i rekkefølge.

 

Men i mine øyne er det stort sett Nolans filmer (den nyeste serien) som er viktigst å få med seg. Burtons filmer var et riktig steg i forhold til Adam Wests batman, men de to filmene som fulgte var et skritt tilbake igjen (Schwarnold f.eks). Det som er mest verdt å få med seg fra 90-tallsserien er Nicholson som The Joker (den første filmen med andre ord).

 

Adam Wests Batman (60-talls Batman) er verdt å få med seg fordi den er utrolig morsom. Dette klippet fra filmen (1966) forklarer nok hvorfor:

Se filmen hos Youtube

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Nå som den nye fimen er kommet, hvor går denne inn i rekken? På slutten ser man jo at politimannen egentlig er robin, så denne bør vell plasseres "før" Batman and robin? Eller er det absolutt ingen sammenheng mellom disse filmene historiemessig? Hva sier tegneseriene om dette. Hvordan kom robin inn i bilder der?

Lenke til kommentar

Rekkefølgen er som før.

- Batman

- Batman Returns

- Batman Forever

- Batman & Robin

 

Og den nye, totalt urelaterte filmserien

- Batman Begins

- The Dark Knight

- The Dark Knight Rises

 

 

 

 

Du må ikke se den gamle filmserien i sammenheng med den nye. De er to vidt forskjellige tolkninger av Batman-universet. Så utenom at karakterene heter det samme har de ikke noe med hverandre. Se på det som to parallelle univers.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...