Gå til innhold

[AoC]Barbarian Dual Wield VS 2H

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som tittelen tilsier, så vile jeg gjerne hatt noen tanker om hva som er positivt og negativt med Reaver- og Berserker-treet.

Jeg begynte som Reaver med dual wield helt til jeg fant ut at Berserker ville gagne meg mye bedre med tanke på PvP, så jeg bytta og likte det egentlig veldig godt. Men nå har jeg da altså bytta tilbake til Reaver og dual wield for å gi det en ny sjanse.

jeg føler egentlig at jeg er mye dårlige om jeg blir angripi, men jeg tar mer skade og at stamina ikke egentlig er noe problem lenger. Det skal sies at gearet mitt til 2h og dual wield er så og si identisk i verdi på skade. Jeg ser vel egentlig for meg at Berserker er mest for PvP mens Reaver er mest for PvE. Jeg spiller for det meste aldri aleine, men alltid med broren min, som er en dark templar. Så det er han som tar i mot julingen ;)

Jeg liker veldig gost å være forberedt på PvP om det skulle komme en tjomsing å angripe oss/meg, er derfor jeg likte Berserker så godt egentlig, for det var mye snadder til PvP der.

Jeg stakk til villaene i Noble district for å teste litt, men jeg blei egentlig ikke noe klokere på det - mest forvirra; er jo derfor jeg skriver denne posten :)

Er det noen som har noen tanker annet enn det jeg har gjort meg? Noen som har erfaring med f.eks. barbarian og vet hvordan Reaver og Berserker fungerer i forhold til hverandre?

Alle tanker og tips mottas med stor takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå gikk jeg lei av barbarian på level 19 og byttet til bear shaman som jeg syntes var moro fram til level 80.

Jeg har derimot litt erfaring om hva som er greit å ha med seg i grupper, og det er crowd-control.

Tok en level 80 instance igår med en dps-speccet conquerer og eneste grunnen til at det fungerte var at vi brukte cc til å holde tanken i live.

Tipper two-handed har mer cc enn dual-wield og det er isåfall bedre for en god del 6-mannsgrupper.

Når det kommer til raid så er saken litt anderledes. Av det jeg har sett så fungerte f.eks ikke knockdown og sikkert ikke stun heller. Da er dps det eneste viktige. På den andre siden, hvis noen tok aggro vekk fra main-tank så ødela det gjerne dps-en til hele raidet...

Skrevet (endret)

2H handler om mye CC(crowd-control), som stuns og knockback og ikke så veldig med skade. Reaver handler så og si kun om mye skade. Jeg var reaver før, men så ble cos nerfet og jeg uansett følte det passet bedre med en stor tohånds øks på en barbar, så byttet jeg.

En stund var jeg hybrid og skiftet kjapt mellom 2H og DW, det var igrunn fint, kjørte først en stun--skift--cosX--skift--knockback--skift--cosIX...men savnet buen for mye:)I PvP er uansett tilgangen til 2H et must, så du må nesten prøve selv om du vil gå full 2H eller hybrid. Full DW vil jeg si er ren PvE.

Nå er jeg speccet ren PvE-2H og trives foreløpig med det.

Endret av sageman
Skrevet

Takk for mange fine svar, folkens!

Så oppsummeringen er egentlig at Reaver = DPS. Berserker = CC, PvP?

Er det noen som vet akkurat hvor mye forskjell det i DPS på Reaver i forhold til Berserker og hvor brukbart Reaver er i forhold til PvP? Om bare de står helt stille når du slår på de, så er det jo ikke noe problem, men det vet vi jo alle ikke er tilfellet :)

Det virker i hvert fall som om det går unna på DPS når man begynner å critte på noen CoS, men til gjengjeld tåler man ikke akkurat stort, og det henger jo naturlig nok sammen.

Det jeg liker mest med Berserker er at man har CC og mye overlevelse. Det jeg liker med Reaver er at man tar mye DPS og at stamina ikke er noe tema lenger når man slåss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...