Bulletus Skrevet 19. oktober 2008 Skrevet 19. oktober 2008 Om Gamer.no har en eller flere i redaksjonen som spiller wow aktivt og kan gi en anmeldelse av wotlk er det selttes ikke noe galt i det. Det er det som er hele poenget, det tar fantastisk mye lenger tid og krever mye mer av testeren når det er snakk om et mmo, kontra andre spill. Så om gamer ikke har noen som er villige til å spille war i ukesvis er det ikke noe de kan gjøre med det. hva er problemet ditt? Du trenger f* ikke spille WAR i "UKEsVIS" for å skrive en greie anmeldelse av det. I følge deg må de ha brukt flere måneder å anmelde WoW, siden det er et større MMO-spill. problem? ro deg ned litt, det er en god ting før man skriver en post. om du hisser deg veldig opp over en post så tar du en pust i bakken før du braser ut med en lite gjennomtenkt post med caps. Om man vil ha en solid og troverdig anmeldelse av et mmo kan man ikke spille i 2 dager å si dette var flott. Eller har du en mirakeloppskrift? Var wow større ved release, nei. så det argumentet holder heller ikke mål du. Utvidelsespakker anmeldes separat. Nøyaktig som Azagrath sier. Blir bare tull om man skal splle 10% og skriv en anmeldelse. Så gjør det ordenelig eller dropp det. Er ikke noe poeng med en halvhjertet anmaldelse bare for å ha en, som er uten dybde og verdi. Hvordan klarte gamespot dette her ? http://www.gamespot.com/pc/rpg/warhammeronline/index.html Går de på vannet ? Mirakel !!!
Christeven Skrevet 19. oktober 2008 Skrevet 19. oktober 2008 (endret) http://www.gamespot.com/pc/rpg/warhammeronline/index.html[/url] Går de på vannet ? Mirakel !!! Det er en fin ameldelse, men den fortalte ikke noe utover første halvdel av spillet. Han har vel spilt ca 2 uker før han srev den, som jo er endel tid om han spiller hardcore, som han trolig gjør. Med ukesvis menes 2/3-4 uker, ikke måneder som det virker som noen tror jeg mener. Så han har uten tvil brukt flere titalls timer på å spille. Som det kreves, det er disse timenene man trenger en dedikert mmo spiler til å teste det. Om gamer.no ikke har noen "mmo likere" som kan/vil anmelde War er det ikke mye de kan gjøre med det. For en umotivert anmelder som helst ikke vil spille dette spillet gir neppe en god kvalitets amneldelse. Spesielt om det er en person som ikke er glad i mmo fra starten av. Gamespot har flere mmo fanatikere, derfor var det ikke noe problem for dem. Endret 19. oktober 2008 av Christeven
MadRos Skrevet 19. oktober 2008 Skrevet 19. oktober 2008 (endret) Om Gamer.no har en eller flere i redaksjonen som spiller wow aktivt og kan gi en anmeldelse av wotlk er det selttes ikke noe galt i det. Det er det som er hele poenget, det tar fantastisk mye lenger tid og krever mye mer av testeren når det er snakk om et mmo, kontra andre spill. Så om gamer ikke har noen som er villige til å spille war i ukesvis er det ikke noe de kan gjøre med det. hva er problemet ditt? Du trenger f* ikke spille WAR i "UKEsVIS" for å skrive en greie anmeldelse av det. I følge deg må de ha brukt flere måneder å anmelde WoW, siden det er et større MMO-spill. problem? ro deg ned litt, det er en god ting før man skriver en post. Om man vil ha en solid og troverdig anmeldelse av et mmo kan man ikke spille i 2 dager å si dette var flott. Var wow større ved release, nei. så det argumentet holder heller ikke mål du. Utvidelsespakker anmeldes separat. Nøyaktig som Azagrath sier. Blir bare tull om man skal splle 10% og skriv en anmeldelse. Så gjør det ordenelig eller dropp det. Er ikke noe poeng med en halvhjertet anmaldelse bare for å ha en, som er uten dybde og verdi. da wow kom ut, kjære Christeven, kunne man bli til blant annet lvl 60, og gjøre flere hundetalls quester. Per idag er det blant annet over 2500* quester. Tror WoW var større en WAR ved realise. Endret 19. oktober 2008 av hproslan
Christeven Skrevet 19. oktober 2008 Skrevet 19. oktober 2008 (endret) da wow kom ut, kjære Christeven, kunne man bli til blant annet lvl 60, og gjøre flere hundetalls quester. Per idag er det blant annet over 2500* quester. Tror WoW var større en WAR ved realise. Det var nok ikke så mye større enn du tror. Tror du glemmer at War har 3 forskjellige quest Tiers per side. Order har elf, dwarf og human. Dest har elf, orc og chaos. Hvor mange levler man kan bli har ingenting med saken å gjøre, man kan bli lv 80 i aoc. Betyr det at Aoc er større med mer content enn wow? siden det virker som om det var hoved argumentet ditt, 60 er mer enn 40. nei, du må nok komme med mer informasjon før du automatisk gjør wow til "vinneren". og hva har per i dag med saken å gjøre? Det sier vel ingenting om hva det var der ved release, så det er ikke et gjeldende argument. De var nok ganske like ved release, wow var nok noe større, men det største unntaket er at 90% av wow end game content var bugget/ikke eksisterende, og var xx ganger mer bugget og usabilt generellt enn hva WAR var ved release. Endret 19. oktober 2008 av Christeven
Purplehaze Skrevet 20. oktober 2008 Skrevet 20. oktober 2008 WoW hadde naturligvis mer PVE endgame content ved release enn WAR, da det jo er et PVE endgame spill. Det er vel heller ingen hemmelighet at WAR ble stresset litt ut, og at innholdet tok støyten for det. Bastion Stairs er vel knapt endgame, og Lost Vale er vel ikke akkurat i orden. Men greia for min del er at WAR er morro og jeg er lei av WoW, så antallet dungeons ved release er ikke det jeg går etter for å se hvem av dem jeg skal spille. On-topic : Hvis det ikke finnes genuint interesserte mennesker til å skrive en anmeldelse av WAR, så vent gjerne for min del. Heller det enn noe halvhjerta oppgulp av den typen som sto på en eller annen norsk nettavis for litt siden (husker ikke hvor).
Zappy Skrevet 20. oktober 2008 Skrevet 20. oktober 2008 Uh, hvor mange endgame instancer hadde Wow ved release? Jeg husker at det var mye whine om at det ikke var noe å gjøre i begynnelsen...
Purplehaze Skrevet 20. oktober 2008 Skrevet 20. oktober 2008 Hum jajo, nå husker jo ikke jeg så godt hva som var forskjellen på release og 1.1 og 1.2 og denslags da.. det er jo en stund siden Men WoW er jo et PVE spill i mye større grad enn WAR, og det var jo mer PVE innhold. Om du vil kalle det endgame eller ikke er greit ok, men det er i alle fall content tiltenkt (nesten) max level. UBRS, LBRS, BRD, Scholomance, Stratholme og Molten Core var vel der ganske tidlig var de ikke? Onyxia og. Pluss at det var vel en haug med dungeons på vei opp til 60 også, veit at b.l.a Dire Maul og Maraudon kom i patcher, men mange (de fleste) av de andre var vel der fra start. Så får man heller diskutere om de var like "bra" som nå eller ei.
Haughty Skrevet 20. oktober 2008 Skrevet 20. oktober 2008 Wow hadde ikke noe endgame content ved launch mener jeg å huske. Tror Molten Core ble innført etter 1.1 eller noe slikt, så kom Onyxia osv. Som mange andre har sagt her, pr dags dato, er det ikke mulig å oppleve spillet fullt ut. Det er for få folk som er rank 40, ubalanse på destro/ordre siden gjør at ting ikke er helt slik det skal også. Det som er med MMO's (de jeg har kikket på / spilt isåfall) er at veien fra start lvl 1 til hva nå enn cappen er er en kronglete vei med mye ubalanse. Det er først når man når maks rank og utviklerne har fått balansert ut ting at det begynner å bli moro. 2 uker etter release er det ikke noe poeng i å skrive en annmeldelse. Endgamet som jeg mener er størstedelen av et MMO er ikke eksisterende av mange grunner. Som nevnt kan man skrive førsteinntrykk som mange sider har gjort. Men hvorfor det skal bli et såpass haraball ut av det her skjønner jeg ikke. Var også noen som nevnte her at det var så mange fler som spilte MMOs enn andre spill. Nå må vi vel hoppe og ta tak i realiteten igjen. Kan jo bare se på GTA4. Etter en uke var det solgt 6 millioner kopier... etter EN uke. War har 750 000 etter 1 månede. Uansett... håpløst.
Bulletus Skrevet 20. oktober 2008 Skrevet 20. oktober 2008 (endret) Var også noen som nevnte her at det var så mange fler som spilte MMOs enn andre spill. Nå må vi vel hoppe og ta tak i realiteten igjen. Kan jo bare se på GTA4. Etter en uke var det solgt 6 millioner kopier... etter EN uke. War har 750 000 etter 1 månede. Ja la oss ta realiteten i øynene; hvor mange spiller MMOs ? WoW har 13 MILLIONER spillere hver måned , i tillegg har vi de andre MMOene,,,, For realiteten,,,,, Uansett , her er 19 reviews http://www.gamespot.com/pc/rpg/warhammeron...ry;critic-score Endret 21. oktober 2008 av Bulletus
Haughty Skrevet 21. oktober 2008 Skrevet 21. oktober 2008 Nå er det vel ikke slik at det i Realiteten (voldsomt glade vi ble i det ordet). Er 13 mill som spiller wow. Men uansett. 13 mill kontoer. De har hatt 4 år på å bygge opp denne bruker mengden. Om man slår sammen pc, xbox,wii og ps3 eiere som er int i andre spill av typen Call of duty, bioshock eller andre sjangere har jeg vanskelig for å tro at disse 40 millionene som eier konsoller og disse X antall mill spillerne som bruker PC representerer et mindre marked. Uansett, skal ikke krangle om akkurat det. De kunne skrevet førsteinntrykk, men for min del er det likegreit at folk venter med å annmelde det til de faktisk har prøvd det ordentlig. Skjønner ikke hvorfor det er så hard diskusjon om dette ? Også sett noen som mener det er hykleri om WotLK blir annmeldt. Hvorfor i alle dager er det det ? Fatter ikke hvorfor det er et problem at gamer.no velger å vente. Problemer med det, så får du heller lese de annmeldelsene som er kommet ut som ikke sier så mye om endgame. De fleste som klager her spiller jo selv, så dere vet jo hvordan spillet fungerer. Herrerererererererererereasdjasdkljasdkjasldjl
Christeven Skrevet 21. oktober 2008 Skrevet 21. oktober 2008 (endret) Var også noen som nevnte her at det var så mange fler som spilte MMOs enn andre spill. Nå må vi vel hoppe og ta tak i realiteten igjen. Kan jo bare se på GTA4. Etter en uke var det solgt 6 millioner kopier... etter EN uke. War har 750 000 etter 1 månede. Ja la oss ta realiteten i øynene; hvor mange spiller MMOs ? WoW har 13 MILLIONER spillere hver måned , i tillegg har vi de andre MMOene,,,, For realiteten,,,,, Uansett , her er 19 reviews http://www.gamespot.com/pc/rpg/warhammeron...ry;critic-score Som Haughty sa, det er ikke 13 millioner som spiller wow, men 13 mill kontoer. Er det btw opp i 13 mill? Uansett, vi lete jo alle om han som hadde 36 kontoer. Og det er nok veldig mange andre som har flere kontoer. Nå er det nok også veldig mange som har kontoer over flere mmo spill, som meg feks. Endret 21. oktober 2008 av Christeven
lassaron-jon Skrevet 21. oktober 2008 Skrevet 21. oktober 2008 Var også noen som nevnte her at det var så mange fler som spilte MMOs enn andre spill. Nå må vi vel hoppe og ta tak i realiteten igjen. Kan jo bare se på GTA4. Etter en uke var det solgt 6 millioner kopier... etter EN uke. War har 750 000 etter 1 månede. Ja la oss ta realiteten i øynene; hvor mange spiller MMOs ? WoW har 13 MILLIONER spillere hver måned , i tillegg har vi de andre MMOene,,,, For realiteten,,,,, Uansett , her er 19 reviews http://www.gamespot.com/pc/rpg/warhammeron...ry;critic-score Som Haughty sa, det er ikke 13 millioner som spiller wow, men 13 mill kontoer. Er det btw opp i 13 mill? Uansett, vi lete jo alle om han som hadde 36 kontoer. Og det er nok veldig mange andre som har flere kontoer. Nå er det nok også veldig mange som har kontoer over flere mmo spill, som meg feks. No må vi hugse på at WoW også bli lansert i asia også.
Bulletus Skrevet 21. oktober 2008 Skrevet 21. oktober 2008 (endret) Dere dro frem COD4 som et eksempel, og jeg dro frem WoW som et eksempel. Men uansett, alle seriøse spillesider har nå en anmeldelse ELLER et første inntrykk av WAR,så det mangler ikke på dette. Så får det bli opptil Gamer.no om dem vil ignorere spill som selger en million eksemplarer eller mer. Lett å gjemme seg bak billige unnskyldninger og "umulige" utfordringer som med litt engasjement for genren hadde vært overkommelig. Kanskje Gamer.no begynner å helle mer mot VG sin vinkling ? Konsollspill for alle penga og kjedelige artikler om alle mulige drittspill på konsoll ? Endret 21. oktober 2008 av Bulletus
Christeven Skrevet 21. oktober 2008 Skrevet 21. oktober 2008 Konsollspill for alle penga og kjedelige artikler om alle mulige drittspill på konsoll ? som er hva de syntes om mmo artikler, er ikke svart hvitt her.
Jakoozie Skrevet 21. oktober 2008 Skrevet 21. oktober 2008 Bullettus: Jævlig med konspirasjonsteorier du kommer med da!? Jesus christ, greit at du er en WAR fan*** selv, men at du automatisk hopper til konklusjonen at alle i gamer.no er WoW fanboys fordi spillet ikke er anmeldt gjør at det ringer en liten bjelle i mitt hode, og det bør det gjøre i ditt også. Når du så helt uten videre spyr ut med anklage om at gamer.no bare anmelder konsollspill ... patetisk. Gamer er en side med integritet, at alt annet av spillmedier spyr ut anmeldelser som stort sett er basert på beta-inntrykk betyr ikke at gamer også bør gjør det. (Mens vi snakker om integritet så er jo yndlingen din, gamespot, en stor "contender" her, med tanke på Gerstmann katastrofen tidligere i år) Du vil beskytte ditt hjertebarn og din yndlingssjanger, we geddit! Ta deg en bolle, eventuelt stikk tilbake til spillet ditt. Du liker det tydeligvis, er ikke det nok? Samtidig må jeg si det er urettferdig å sammenligne en norsk halvkommesiell spillfanside med den amerikanske multimillion gaming-portalen gamespot. Gamer.no har ikke ubegrenset med ressurser slik gamespot nærmest har.
Bulletus Skrevet 21. oktober 2008 Skrevet 21. oktober 2008 (endret) Bullettus: Jævlig med konspirasjonsteorier du kommer med da!? Jesus christ, greit at du er en WAR fan*** selv, men at du automatisk hopper til konklusjonen at alle i gamer.no er WoW fanboys fordi spillet ikke er anmeldt gjør at det ringer en liten bjelle i mitt hode, og det bør det gjøre i ditt også. Når du så helt uten videre spyr ut med anklage om at gamer.no bare anmelder konsollspill ... patetisk. Gamer er en side med integritet, at alt annet av spillmedier spyr ut anmeldelser som stort sett er basert på beta-inntrykk betyr ikke at gamer også bør gjør det. (Mens vi snakker om integritet så er jo yndlingen din, gamespot, en stor "contender" her, med tanke på Gerstmann katastrofen tidligere i år) Du vil beskytte ditt hjertebarn og din yndlingssjanger, we geddit! Ta deg en bolle, eventuelt stikk tilbake til spillet ditt. Du liker det tydeligvis, er ikke det nok? Samtidig må jeg si det er urettferdig å sammenligne en norsk halvkommesiell spillfanside med den amerikanske multimillion gaming-portalen gamespot. Gamer.no har ikke ubegrenset med ressurser slik gamespot nærmest har. Her er det vel heller du som generaliserer og konspirerer, fei for egen dør først. Endret 22. oktober 2008 av Bulletus
MysticoN Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg støtter ideen om tilstandsrapporter!Gamer.no har godt kunnet kjørt en blog eller whatever om rank/level 1-10, 11-20 osv og skrevet om det, og så gjentatt prosessen etter noen måneder for å se hva som er bedre/værre. Det å si at man ikke vil anmelde en MMO fordi den må modnes (eller er alltid i forandring) er jo bærre bullskjit. Man kan bruke samme argument på hvasomhelst: Kan ikke teste vinen fordi den blir bedre ved lagring i X år... åkei.. igjenn... om gamer.no ikke har noen som vil spille war i ukesvis så har dem ikke det. er ikke noe å sutre over. De er ikke pliktig å skulle anmelde alle spill som kommer ut, selv om du syntes de burde anmelde de spillene du/dere liker. sånn er liver, get over it. trenger no ikke å spille et mmorpg i ukesvis. kan no teste det et par timer og komme med et første intrykk?!
Haughty Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 Heh... har du i det hele tatt lest noen av inleggene Mysticon ?
Odesseiron Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 (endret) trenger no ikke å spille et mmorpg i ukesvis. kan no teste det et par timer og komme med et første intrykk?! Med tanke på den dybden og den enorme størrelsen som kjennetegner MMORPG-spill tror jeg nok at dette hadde skapt enda større reaksjoner enn nå. Jeg vet i hvert fall at jeg hadde følt meg snytt om spillet jeg investerte flere hundre timer i hadde blitt vurdert på et par timer. MMORPG-spill har så fantastisk mange aspekter at det blir urettferdig ovenfor alle å ikke fordøye spillet skikkelig. Endret 23. oktober 2008 av Odesseiron
Bulletus Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 (endret) http://www.gamer.no/artikler/world_of_warcraft/13504 Gamer.no har gjort det før, og kan gjøre det igjen,,, Endret 23. oktober 2008 av Bulletus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå