Gå til innhold

Spill som ligner på Half Life 2...?


Anbefalte innlegg

FPS-spill som kanskje ikke har de konkrete kvalitetene som HL2 men som fortsatt er gode etter min mening (har ikke tatt hensyn til plattform, men mine anbefalninger er tilgjengelige på Xbox 360 og/eller PC) :

 

BioShock - selve spillinga er helt grei, men det er historien, stemningen og følelsen av BioShock som gjør det til det lille ekstra. Desverre kan det oppleves som veldig lineært.

 

 

 

Og jeg ser du har kjøpt The Orange Box. Så Portal har du kanskje prøvd?

Personlig er Portal et av mine favorittspill gjennom tidene.

 

Har Bioshock og portal kjøpte jeg faktisk løst. Fantr det på platekompaniet til 99,- så jeg måtte bare kjøpe det.

 

 

men hva f...? CS ligner på HL2? da har jeg hørt det også......(fortvilt mine)

 

Ved at begge er fps og lik grafikk

 

 

 

du kan btw få låne og klare half life 1 the complete collection (vi er naboer)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg synes trådstarter burde vurdere sjekke ut Deus Ex og Vampire: The Masquerade - Bloodlines, i tillegg til System Shock 2 foreslått i posten over.

 

edit: spillet foreslått i posten under anbefales absolutt!!

 

Jeg tror jeg må legge meg ned å gråte litt.

 

Hvordan kan jeg glemme å anbefale Deus Ex når jeg mener det er ett av tidenes spill?

 

Men ja, Deus Ex er et godt valg - litt mer RPG elementer, litt mindre puslespill - men ellers ikke så fjernt fra det jeg tror du søker etter.

Lenke til kommentar
The Chronicles of Riddick: Escape From Butcher Bay er ett veldig bra lignende spill(9.3 på gamespot) som desverre ble sluppet nesten samtidig med half life 2 og ble derfor veldig overskygget.

 

Den fortjener å bli plukket opp om du er en av de mange som misset den :thumbup:

 

bilde

 

bilde

Vil nok ikke si at BB er et spill som er likt Half-Life

I mine øyne iallfall :D

Lenke til kommentar

Likt er det ikke, men like eller veldig lignende spill er ganske vanskelige å finne, om ikke umulige. BB er et godt spill og anbefales sterkt til en som liker Half-Life 2, men det er ikke det samme.

 

Prey, som jeg har nevnt før, bør prøves. Gikk inn i spillet med tankesettet "dette blir vel en generisk FPS" og gikk ut med tankesettet "Damn! Dette var jo konge!".

 

Elsker Prey, det blir vel til at jeg spiller gjennom det for sjette gang nå snart.

Endret av FLarsen
Lenke til kommentar

Det er vel ikke annet å gjøre enn å vente på Ep3 av HL2 :)

 

Er liksom som at det er HL2 som er det eneste SP spillet som virkelig fenger hos meg, kjøpt mange spill som skal være bra men som raskt havnet på hylla, det kun Valve som får dette til klaffe perfekt.

 

HL2 + episdoene er helt unikt og fortsatt ubeseiret :)

 

Det meste som Valve pumper ut er gull, Portal, css, TF2 osv.

Endret av LianLidude
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Gjorde meg akkurat ferdig med Blueshift nå. Tok sånn ca 3 timer, kort men ganske grei underholdning. Hl1 er gammelt ja, men de 100kr du må ut for det er ikke mye, for så et så godt spill!. Kjøpte det selv igjennom steam i sommer, da den gamle cd`n min ikke fungerer lenger :p .

 

Half life

Half life Blue shift

Half life 2

Half life 2 episode 1

Half life 2 episode 2

Portal

Disse spillene har jeg vært igjennom, mange opp til flere ganger nå. Alle som ikke har spilt disse har gått glipp av myyye morro!. :love:

 

Slik ser da Steam accounten min ut

post-113801-1228785221_thumb.jpg

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...