Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Stor forskjell på A5 og A6 plassmessig?


2bb1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei! Prøver å finne ut om det er noen spesiell størrelsesforskjell på A5 og A6. Tenkter da på 2009-utgavene av disse bilene.

 

Det er først og fremst benplassen som er viktig. Er A6-en mye mer romslig, eller er det ikke noen spesiell forskjell?

 

Vel, A5 er jo en slags coupeversjon av A4 da, så det er vel heller denne du bør sammenligne med. Uten å ha prøvesittet en A5 så tør jeg påstå at A6 er betydelig romsligere.

Lenke til kommentar
du skal kjøpe bil til godt over en halv mill og finner ut på et forum hvilken bil du skal kjøpe?. basert på ên persons uttalelse?. tulling

Ja, han bestilte sikkert bilen nå, siden han fikk svar på spørsmålet!

 

Han har heller sikkert ikke tenkt å prøvekjøre bilen før han kjøper den.

 

Tulling

Lenke til kommentar
du skal kjøpe bil til godt over en halv mill og finner ut på et forum hvilken bil du skal kjøpe?. basert på ên persons uttalelse?. tulling

Har prøvd uttallige A6-er og A4-er, og når også spesifikasjonene tilsier at A5 er på størrelse med A4 utvendig, så tror jeg på han ja :)

 

Dessuten så var det såpass lang leveringstid på A5, at det blir litt for lenge å vente uansett.

Lenke til kommentar

Sitte på? Jeg kjører mamma på jobb, og så er bilen min resten av dagen. Pappa kjører firmabil :p Men det blir vel andre boller når jeg flytter ut til sommeren.

 

Men ja, det er etterhvert kommet en del barnebarn i familien, så A5 blir nok ikke helt match i dette tilfellet :)

Lenke til kommentar

A5 er basert på den nye A4-plattformen (A7 - "4-dørs coupé - som er basert på den neste A6-plattformen kommer om et par år), så uten å en gang sitte inni bør man tenke seg at det blir litt trangt da det er en coupé.

 

Jeg som er 180 klarte så vidt å nøste meg inn i baksetet, men faren min kom seg nesten ikke ut etter å ha først satt seg ned.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Forsetene skal visst være romslige, men det er baksetene som svikter, dessverre. Må nesten ha meg en slik, eller S5, i fremtiden. Det er drømmen i alle fall. Utrolig flotte biler :)

 

Jeg er forøvrig 1.93, så vi trenger vel den plassen vi kan få :blush:

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...