OdinTroms Skrevet 8. oktober 2008 Skrevet 8. oktober 2008 (endret) Kjent problem, men jeg finner ikke løsningen via eldre tråder. Skal lese data fra en 500 GB harddisk som har stått i et hot-swap array. Setter den inn i en enkel docking som er knyttet til PC via USB. Men i motsetning til de andre diskene fra hot swap-systemet, kommer den ikke opp som egen bokstav i "min datamaskin". Forskjellen fra denne disken og de andre, er at denne var satt opp som speilet disk med en annen i samme system. Muligens noe RAID-greier som jeg ikke skjønner bæret av... På PCns "device manager" finner jeg disken som "USB device", men den står med ukjent type og partisjon, status "not initialized". Finnes det en enkel måte å få tilgang til filene på denne disken? Alle innspill mottas med stor takk... Endret 8. oktober 2008 av OdinTroms
geir__hk Skrevet 9. oktober 2008 Skrevet 9. oktober 2008 Kan det være at disken er en Dynamic Disk? Jeg skulle til å foreslå å trykke "Initialize" i diskbehandling. Ulempen med dette er at du vil miste dataene på disken.
OdinTroms Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Skrevet 10. oktober 2008 At disken er "Dynamic" kan godt være svaret. Prøver å åpne den fra laptop som dessverre har Vista Business OS. Synes det er rart at nyere OS ikke har tilgang til volum fra XP Professional. Stemmer dette? Linken om Dynamic disks er så gammel at Vista ikke er nevnt, her nevnes bare eldre OS...
OdinTroms Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Skrevet 10. oktober 2008 Men ved nærmere ettertanke har jeg ikke noe sted i diskbehandling sett at disken er identifisert som Dynamic. Så derfor heller jeg fortsatt mot en RAID-teori...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå