Gå til innhold

Eit par spørsmål ang. Xbox 360 (Arcade eller Premium)


Scarn

Anbefalte innlegg

Eg tenkte å kjøpe meg Xbox 360 no som Fifa 09 er å få tak i. (Snart PES09 og).. Vel, eg har tenkt å kjøpe brukt, og har funne ei annonse som såg rimelig ut. Arcade-en har hdmi-inngang (eller utgang? Blir aldri klok på det..), og eit minnekort på 256mb. Anna utstyr som kontroll følger med.

 

Det eg lurer på er om ei minnebrikke på 256mb er nok? Kor stor plass tar det å lagre eit spel? Ellers ser eg jo at det går an å få kjøpt hardisk seperat, men dei er for dyre for min del.

Endret av Gizmo93
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo en fin inngangskonsoll og til Pes og Fifa holder det nok med en minnebrikke. Du får derimot ikke lastet ned demoer og tilsvarende, men dersom det ikke er veldig viktig nå, så er ikke det noe å bry seg om foreløpig. Du kan jo som du sier, kjøpe det seperat senere.

 

Ang plass, så varierer det fra spill til spill og det kommer an på hva du skal lagre, men en rundt 1-20mb pr spill er vel ganske normalt.

Lenke til kommentar

Tja.. Hvor mye får'n for? Det lureste er nok å bare handle elite med en gang, så får du 120gb hardisk i samme slengen. Kommer snart en oppdatering hvor man kan legge spillene inn på hardisk. Det vil du vel ikke gå glipp av? :)

 

-preppy

Endret av preppy
Lenke til kommentar
Tja.. Hvor mye får'n for? Det lureste er nok å bare handle elite med en gang, så får du 120gb hardisk i samme slengen. Kommer snart en oppdatering hvor man kan legge spillene inn på hardisk. Det vil du vel ikke gå glipp av? :)

 

-preppy

 

Har høyrt det. Går det ikkje an å bruke ein vanleg hardisk? :p Eg skal nok alltids få pruta arcaden ned til (500 :hmm:) 600-700kr. Men blei ganske usikker. Vil ikkje bruke meir enn 1000kr på xbox. Det ink. 2 håndkontrollar.

Endret av Gizmo93
Lenke til kommentar
Følger HD-kabel med?

 

? Hdmi-kabel? Xboxen hadde ikkje hdmi.

 

hd kabel kan da være komponent eller vga kabel :)

 

du vil da få full hd 1080p med komponent kabel på din tv som faktisk støtter dette både over komponent og hdmi.

 

 

hvis jeg var deg ville jeg tatt en kikk på xboxen og vurdert støyen på denne oppimot en ny arcademaskin.

 

Innholdet på hovedkortet er litt annerledes nå enn før, dvs "kaldere" cpu, bedre kjøleløsninger og mindre strømforsyning i watt (ekstern). de gamle har da en tendens til å ha litt mere viftestøy pga den ekstra varmen.

 

den gamle 360'en uten hdmi har også da en dvd speller som "kan" ha noe mere støy enn de nye.

 

Anbefaler en arcade.

 

du kan faktisk kjøpe en 20gb hdd som du kan plugge på en arcade, disse bør ikke koste mere enn 300-400 kroner brukt. Når høstupdaten kommer blir det antagelig flere dusin til salgs på qxl.no :)

Endret av audi_a8
Lenke til kommentar

Vi klarte oss fint med bare minnekort til PS1 og PS2. Hvis man BARE skal lagre savegames trenger man jo ikke noe større.

Men du får ikke lasta ned demoer og arcade-spill fra xbox live da.

 

XB Live er en av de beste delene av 360 syns jeg. Har spilt mye mere live arcade-spill enn spill jeg faktisk har kjøpt for 600,-

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
hd kabel kan da være komponent eller vga kabel :)

 

Hehe, ja, sjølvsagt. Lurte meg sjølv litt der.

 

Bytex: Eg og klarte meg fint med minnebrikke til både ps1 og 2, men no er jo sjansen for demo og sånt her, så vil helst ha hdd.

 

Edit: Ser ut som finn.no er nede, så eg får ikkje gjort så mykje no.

Endret av Gizmo93
Lenke til kommentar
Vi klarte oss fint med bare minnekort til PS1 og PS2. Hvis man BARE skal lagre savegames trenger man jo ikke noe større.

Men du får ikke lasta ned demoer og arcade-spill fra xbox live da.

 

XB Live er en av de beste delene av 360 syns jeg. Har spilt mye mere live arcade-spill enn spill jeg faktisk har kjøpt for 600,-

 

Stemmer ikke. Absolutt alle arcade spillene får man plass til på minnekortet. Selvsagt ikke alle samtidig men det er mer enn nok plass til hvilket det skulle være.

 

Jeg har rundt 20 spill saves og enda har jeg over 200 megabyte igjen på kortet. Og man kan jo fint bare laste ned spillene på nytt hvis man må slette uansett, laster jo ned de spillene på under minuttet uansett. Har som regel plass til 3-4 arcade spill samtidig.

 

Kjøpte selv en harddisk for ikke lenge siden og angrer allerede. Man har absolutt ikke særlig bruk for dette. Den eneste reelle forskjellen er at jeg nå kan laste ned demoer av spill.

 

Synd at så mange tror man liksom må ha harddisk for Live osv, det stemmer rett og slett ikke.

Lenke til kommentar
Kjøpte selv en harddisk for ikke lenge siden og angrer allerede. Man har absolutt ikke særlig bruk for dette. Den eneste reelle forskjellen er at jeg nå kan laste ned demoer av spill.

 

Da får du trøste deg med at snart kommer en oppdatering hvor du kan legge inn litt større spill på harddisken. Så får du litt kjappere loade tider og slipper støyen fra DVD-spillern.

ps: du kan jo også laste ned xbox-orginal spill. Mange kule spill det... min favoritt er Psychonauts :)

Lenke til kommentar
Kjøpte selv en harddisk for ikke lenge siden og angrer allerede. Man har absolutt ikke særlig bruk for dette. Den eneste reelle forskjellen er at jeg nå kan laste ned demoer av spill.

 

Da får du trøste deg med at snart kommer en oppdatering hvor du kan legge inn litt større spill på harddisken. Så får du litt kjappere loade tider og slipper støyen fra DVD-spillern.

ps: du kan jo også laste ned xbox-orginal spill. Mange kule spill det... min favoritt er Psychonauts :)

 

Har alle Xbox spillene som er på Live desserre. Og installeringen kommer jeg ikke til å bruke,man må jo ha plata i maskinen uansett så det er jo ingen særlig fordel.

 

Vente 10 minutter før man spiller et nytt spill? Dvd drevet hører jeg lite til når jeg spiller uansett.

 

Og hvis man skal begynne med installering av spill da blir 20gb harddisken, eller 12-13 som er nærmere sannheten, et større problem enn hva minnekortet er for XBLA spill vil jeg si.

 

Og 120gb harddisker er jo ikke akkurat veldig billige. Nei, det holder lenge med arcade og minnekort.

Endret av Gepardo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...