Gå til innhold

Tilkobling av XFX GTX 280 - 8 pins!


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har fått meg skjermkortet som jeg nevnte over, fant ut at siden det er et pci-express 2.0 trenger den en såkalt 8-pins kontakt og 6-pins. Problemet er da at jeg ikke har den 8-pins kontakten, tror jeg hvertfall da :hrm:

 

Jeg har PSU av typen http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=327672 (Corsair Powersupply 620W).

 

Noen som vet om jeg har den eller ikke, det eneste jeg fant var to 6-pins med en 2-pins ved siden av.. Har lest at det ikke anbefalles å koble disse til en 8-pins...? Noen som vet om det har noe å si?

 

Noen som har noen andre ideer, eller blir det til å krype til korset og kjøpe ny PSU? :(

 

Takker for hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

rart for det skal normalt sett følge med en 8 pin også, har sett at xfx har både 6 pin og 8 pin adapter i sine pakker. mulig slurv fra xfx's sin side ved pakking av kort og bundle.

 

den linken jeg sendte deg er beregnet for pci-e gjør en 6 pin til 8 pin,burde ikke være noe problem egentlig.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

jeg bruker en 850w psu til 2 280GTX i SLI,så din 620w burde klare ett kort. minstekravet er 550w for ett kort og 800w for to kort:)

 

det finnes andre adaptere som bruker 2 4-pin molex til en 8 pin og 2 6-pin pci-e til en 8 pin. som nevnt i lenken så må du kun benytte 8 pin pci-e kontakter og ikke tro at du kan bruke cpu 8 pin, da blir det krøll.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...