Gå til innhold

Msi wind vs. Asus eee 1000


Pixl.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser at testeren glemmer å nevne at fn-tasten og ctrl-tasten har byttet plass på winden, noe som for meg er et langt større minus enn en malplassert høyre shift.

 

Ser også at batteritiden de fikk på eee var noe lav i forhold til hva andre her rapporterer, men wind kommer jo med 3celler her til lands, så for meg vinner nok eee på dette punktet også.

 

Dersom jeg skulle valgt mellom disse hadde det nok definitivt blitt eee, men jeg skulle mye heller hatt 1000 enn 1000H.

Lenke til kommentar

Liten sammenligninn mellom MSI WIND U100 og ASUS EEE 1000H

-oppdatert..

 

 

Fordeler med MSI WIND

- Vekt

- Bedre touchpad og tastatur. (Ctrl og fn er byttet om, fn er nederst til venstre.. )

- Bedre batteritid (Med 6-cellers batteri, 3 er standard.. )

- Tynnere en 1000h

 

Fordeler med 1000H

- Design (Etter min mening)

- WiFi 802.11 n

- 6 - celler batteri (MSI kommer med 3 som standard)

- Billigere

- Bedre høytalere

- Bedre innsynsvinkel

- Knapp for å skifte skjermoppløsning

- Ctrl er på "rett plass"

 

WIND har 40 min bedre batteritid med 6cellers batteri, men den modellen er ikke tilgjengelig i Norge, og kommer tidligst etter nyttår..

Så i realiteten er EEE best på batteritid..

 

Om Prisen på WIND med 6cellers batteri er lavere en 1000H er den det beste kjøpet.

 

 

Jeg har ikke prøvd noen av maskinene, dette er intrykk jeg har dannet meg ved å leste tester og forum.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Etter hva jeg har forstått har Asus EEE 1000H vært å få kjøpt for ned til 3300kr.

Igår var Amenito billigst med 3691kr, mens den idag har blitt økt til 4338kr.

Komplett selger den til 3995kr - Netshop til 3895kr

Er det bare et tidsspørsmål før også Komplett øker prisen ?

Ikke umulig at alle øker prisen nei: Kronen har jo blitt drastisk svekket de siste par ukene (noe som igjen sikkert har med bl.a. "redningspakken" til bankene å gjøre)
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Fordelen med 1000 i forhold til 1000H er at 1000 har bluetooth og den har som nevnt SSD disk som er mer stille og bruker mindre strøm. Jeg venter på Asus eee 1000.

1000H har bluetooth også, det er begrenset hvor mye mindre strøm en SSD disk bruker i forhold til en vanlig harddisk, at den er mer stille skal jeg ikke si noe imot. Men man har bra hørsel om man klager over støynivået fra 1000H. Som også har 120GB mer lagringsplass :)

Endret av Deem
Lenke til kommentar

 

 

Videoen viser at SSD disken har håpløs skrivehastighet..

 

 

Jeg har lest at å skifte minne og harddisk er enkelt på en 1000H. Noen som vet hvilket grensesnitt som er på harddisken? Kanskje det er mulig å sette inn en SSD disk senere i 1000H?

Endret av adale
Lenke til kommentar

Hei,

er det noen av de norske forhandlerene som levere 1000 maskinen med Linux, med andre ord

uten XP lisens.

 

Kan selvfølgelig installere Linux selv oppå XP'en, men det hadde vært fint å kunne kjøpe en PC uten at Microsoft får registert enda et XP salg. Jeg er faktisk villig til å betale noen kroner ekstra for den gleden.

 

SR Nisse

Lenke til kommentar

Må si eee 1000 frister stort..! Har noen spørsmål som jeg håper noen vet svaret på:

 

1) Er det noen som faktisk vet når den hvite versjonen kommer til Norge?

 

2) Er virkelig 1000 tregere enn 1000H? Har ikke peiling på hvor stor ytelsesforskjell man kan forvente fra vanlig disk til SSD på slike enkle maskiner..

 

3) Jeg har litt lyst å oppgradere litt og kjøre Windows 7 på eee'en med tiden. Er det kun harddisk og RAM som en mindre datakyndig har mulighet til å skifte? Alt går vel med iherdig innsats, men om man skal se realistisk på det mener jeg..

 

På forhånd hjertelig takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...