Gå til innhold

Msi wind vs. Asus eee 1000


Pixl.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sitter her selv og lurer på om jeg skal gå for en MSI Wind 120GB Black, eller en Asus EEE 1000. De kommer jo på lager omtrent samtidig her i Norge virker det som. EEE 1000 blir kanskje noe billigere da jeg vil ha 6-cells batteri, og dette er standard hos denne, men må bestilles som tilbehør med Wind.

Lenke til kommentar
Hvis dere skal oppgradere PCen er det mye lettere å gjøre på en Wind.. som feks å bytte harddisk eller sette inn en ekstra GB RAM!

 

Wind har også MYYE bedre keyboard. Eee er skikkelif vond å skrive på, siden den har så små taster. Men det er bare min mening!

Synes 6 cell batteriet på Asus er viktigere. Å å kjøpe med 3 cell mener jeg er bortkastet.

 

Arne M

Lenke til kommentar
Wind har også MYYE bedre keyboard. Eee er skikkelif vond å skrive på, siden den har så små taster. Men det er bare min mening!

Nå er vel størrelsen på tastaturet (og dermed også tastene) på en ASUS EEE 1000H og MSI Wind 10" like store, nemlig 92% av et vanlig full-size tastatur.

Lenke til kommentar
Wind har også MYYE bedre keyboard. Eee er skikkelif vond å skrive på, siden den har så små taster. Men det er bare min mening!

Nå er vel størrelsen på tastaturet (og dermed også tastene) på en ASUS EEE 1000H og MSI Wind 10" like store, nemlig 92% av et vanlig full-size tastatur.

 

Det kan være.. jeg kjenner ikke den 1000H så godt!

Lenke til kommentar
http://www.vgtv.no/?id=18943

 

Kan jo være den ble best i test, men personlig går jeg for ytelse ol, og IKKE design,vekt, og liknende!

 

Det som gjorde at den tapte ytelses testene var at maskinen kommer med dårlig ram, koster deg 200-300kroner å oppgradere til 2gb med merkbar bedre ytelse. Ellers er de nesten identiske innvendig...

 

"Asus har utrustat sin dator med långsammare minnen än de övriga testdeltagarna."

 

Personlig synes jeg du bør lese mer en konklusjonen før du kverulerer fanboy...

Endret av Deem
Lenke til kommentar

Asus 1000H kommer med dårlig og lite ram (1gb 400MHz)... Happy?

Håper du vet hva du gjør når du klokker en så liten pc... T.o.m. du skjønner vel at dette ikke er en pc som skal ha høy ytelse, men være liten, lett og billig? Til ytelse er stasjonær bedre, se signatur for eksempel...

Endret av Deem
Lenke til kommentar

Trur det blir Eee 1000H på meg, den ser lovande ut. Mine bruksområder er i hovudsak surfing, musikk og film, til det treng eg ikkje noko ytelse. Batterilevetid og harddiskplass er to viktige faktorer. Einaste eg kunne tenkt meg å fjerne frå 1000H er Windows XP.

 

bfplayer: Eg meiner no å ha lese at det er ganske lett å skifte harddisk på Eee.

Lenke til kommentar
Asus 1000H kommer med dårlig og lite ram (1gb 400MHz)... Happy?

Håper du vet hva du gjør når du klokker en så liten pc... T.o.m. du skjønner vel at dette ikke er en pc som skal ha høy ytelse, men være liten, lett og billig? Til ytelse er stasjonær bedre, se signatur for eksempel...

 

Hei hei hei...

 

Jeg prøver ikke å rippe ned på Eee her altså... chill

 

Btw.. 1 gb er jo ganske standard for nett-books i dag. Men 400Mhz er kanskje lit lite ja...

Jeg har stasjonær som tar seg av ytelsen ja, men jeg vil altid ha ting bedre... det er bare meg xD

Lenke til kommentar
Hei hei hei...

 

Jeg prøver ikke å rippe ned på Eee her altså... chill

 

Btw.. 1 gb er jo ganske standard for nett-books i dag. Men 400Mhz er kanskje lit lite ja...

Jeg har stasjonær som tar seg av ytelsen ja, men jeg vil altid ha ting bedre... det er bare meg xD

 

:p Alle vil vel ha ting bedre, men å presse 2GHz av en 3500kr pc er ganske unødvendig synes jeg :)... Men fullt mulig:

http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=40777

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...