Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Snart 18 trenger tips til billig bil.

Tmz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

omg, nå har mamma plutselig endra helt på avtalen, hun sier at siden hun betaler 15 lapper skal hun også eie bilen, bestemor har sagt at hun kan låne meg penger men neida, da mamma nekter meg å kjøpe for mer en 30 000 når man kan få en bil med samme utstyr og like pen for 20, eneste minus er at det er en 1.4 liters motor med 60 hester og 4 gir, men det "merkes liksom ikke", sålenge det er airbag og abs bremser spiller liksom ikke resten noe rolle...

Får nesten lyst til å bare gi faen i å kjøpe bil, er ikke gøy å koste på noe på biler som bare er skrap, og som appogtil ikke er mitt!! Nesten fristenes å bare kjøre en bil rett i en fjellvegg bare på pure f... fy faen å skuffa/irritert jeg er nå...

Har liksom ikke råd til noe selv enda heller.. må betale lappen og har bare lærlinglønn, dvs maks 8 lapper i måneden.

jiiiiiiz

Skrevet
..

jiiiiiiz

Hvilken bil snakker du om? Det hjelper svært lite med airbag hvis man uansett får hele fronten trykt gjennom kroppen ved en eventuell kollisjon, bare så det er sagt. Det er som regel stor forskjell når det gjelder kollisjonssikkerhet på biler før og etter slutten av nittitallet.

Uansett, ikke kjøp en bil du overhodet ikke har lyst på, da kommer du nok bare til å angre. Men, i disse vinterstider er det veldig moro med firehjulsdrift da. ;)

Skrevet

det at moren din sier hun også vil "eie" bilen betyr vel i bunn og grunn at hun gir seg selv retten til å indra den om du kjører som et svin, får masse bøter osv...

Selv fikk jeg 50.000 av min mor å handle bil for, fikk delvis samme avtale (mødre er hysteriske vettu).. har fått 6 bøter og 3 krasjer og har fortsatt bil :p

....bare at nå kjører jeg en '04 chevy tahoe istede da :D

Skrevet
det at moren din sier hun også vil "eie" bilen betyr vel i bunn og grunn at hun gir seg selv retten til å indra den om du kjører som et svin, får masse bøter osv...

Selv fikk jeg 50.000 av min mor å handle bil for, fikk delvis samme avtale (mødre er hysteriske vettu).. har fått 6 bøter og 3 krasjer og har fortsatt bil :p

....bare at nå kjører jeg en '04 chevy tahoe istede da :D

Kan jeg spørre om hvor gammel du er? Du kan faen ikke kjøre bil! :p

Jeg er 23 og har hatt lappen siden jeg ble 18. Aldri en bot (annet enn en stk p.bot) og aldri kræsja og jeg er ingen sinke i trafikken!!

Skrevet (endret)

like gammel som deg MicrolaXx :p

Jeg er kjempeflink! må si at det var i 18-20års perioden da jeg hadde et par ulykker (samt to som ikke var min skyld som endte med kondemnering).

har hatt 7 p-bøter og 4 fartsbøter, +1 på brud med gjennomkjøring forbudt og en for forbikjøring i høyre felt (pga sinkeidioten i venstre feltet ikke skjønte at han skulle legge seg inn)....

P-bøtene er jo min skyld, parkerer selv om jeg veit jeg står i en "gråsone", seff utnytter de j**** p-vaktene det :p

Fartsovertredelsene er ikke akkurat grove. alle er fra E-18 mellom lysaker og sandvika etter kl 12 om natta... .... og den høyeste farten var på 112km/t.. så ikke akkurat livsfarlig ...

Til mitt forsvar må jeg jo si at jeg er i trafikken 8timer 5ganger i uka samt privatkjøring i helger, så er jo i en litt mer utsatt gruppe enn de som kun låner mammas bil en gang i mnd for å kjøre på trening...

men takket være meg så ligger det masse extra penger i statskassen!!

Så nå blir det kanskje no nye benker i frognerparken eller nye lyspærer i div. lyktestolper

Endret av tiiim
Skrevet

Fine eldre bruktbiler som tåler litt er Toyota og Honda.

Ville vel valgt honda da disse er utrolig spreke, selv med 1,6l 93hk i en civic.

Hondas VTEC motorer er blandt verdens mest kjente og beste, så ikke et dumt valg dersom du vil ha en litt tøff, god/trygg bruktbil med litt fresing under panseret :)

Toyota er vel det man kaller driftsikkert, kanskje en kjedelig bil, men den går og går!

Ville hvertfall sett etter en Honda om jeg var deg. finnes masse ungdoms-styling til disse og kjempe-enkelt å bygge anlegg i (god plass i dash)

Skrevet (endret)

Ble en colt på meg, fant en som faktisk jeg vil si at var et kupp, gått 116000km, kjørt av en gammel dame, med greit med utstyr, ikke noe synlig rust, eu godkjent, og skiftet masse, blandt annet clutch, regreim osv... alt av servicer var fulgt og alt var i orden, fikk denne for 25 000. De som solgte den hadde fått over 50 henvendelser på 1 dag og vi hadde bare flaks at vi kom først :p Var noen som bodde på vestkanten, tror ikke pengene spilte så stor rolle for dem ^^

96 mod.

=)

Endret av Tmz
Skrevet
Hvis jeg var deg hadde jeg valgt denne:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...amp;WT.svl=Link

Meget billig også. Da får du nok penger til å ''trimme'' eller reparere /erstatte nødvendige ting.

Heldig som blir 18 :thumbup:

jeg har 1 år igjen :(

edit: Sorry, han lurte meg litt der med prisen...

4.000 er verdien på bilen

40.000 er beløpet du må ut med for å få den bilen til å se ut i måneskinn!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...