Gå til innhold

Sniktitt: Nokia 5800 Xpressmusic


Anbefalte innlegg

Morsomt hvordan alle S60-telefoner må "tegne" opp grensesnittet på nytt etter fks å ha snudd skjermen. Det er en liten filleting, men det gir et dårlig inntrykk i forhold til fks. iPhone. Og uansett hvor mye man skinner menyer og ikoner så ser det fortsatt ut som gamle, triste og trege S60. Men, for all del, er man Nokia-fanboy, som mange her på forumet er, så løp og kjøp. :)

 

S60 er ikke trægt.. Min e71 er lynkjapp, vi får vente og se når denne er på vei til butikkene om den er så træg som folk vil ha det til..

S60 er da ikke så trist da.. Syntes det ser helt OK ut jeg.. Det som betyr noe for meg en startsiden eller Desktop siden, den vil at skal være informasjonsrik og ha en litt stilig bakgrunn.. Om menyene er kjedelig og navigere rundt i gjør ikke så mye syntes jeg..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå går alle rundt og tror Apple fant opp kruttet. Selv om de ikke var født når det smalt.

Og?

 

Seriøst: og hva så? Er det de som har funnet opp de forskjellige teknologiene som nyter godt av deres eksistens i dag? Nei - det er de som lykkes å ta dem i bruk som blir vinnerne. Du må gjerne hate Apple alt du vil, og for all del: list opp en hel rekke ikke-relevant fjas slik som du nettopp har gjort, men det forandrer ikke Apples suksess et sekund. Trist, men sant.

 

Sånn, så var det overstått. :) Kommentar til sniktitten -- joda, dette ser ut som en bra (men inkrementell) forbedring for S60, men seriøst; hvordan kan man fortsatt påstå å ha "en vinner" når det lagger mellom skjerbyttene?

 

Jeg hater ikke Apple, har og har hatt flere produkter selv. Og suksessen til Apple handler ikke om produktet, men om markesføringsavdelingen til Apple og pressen som framstiller Apples produkter som noe det ikke er. Det er faktisk veldig synd da produktet ikke svarer til "oppmerksomheten"

 

Og til sniktitten: Jeg tror dette blir en vinner, dels fordi den er Nokia - og dels fordi den er billig - mest for pengene greier. Blir nok populær blant de yngste.

Lenke til kommentar
http://images.gfx.no/526/526684/nokia_5800_snik7.jpg

 

Det bildet tror jeg sier det meste om denne telefonen. De som har iPhone har sikkert vært borti iPhone-versjonen av spillet, og kan gjøre seg en del tanker basert på det ... Hvem vil vel sitte med et plekter på den måten når man kan bruke to tomler? I tillegg er spillgrafikken ti ganger bedre på iPhone-versjonen.

 

Akkurat det med plekteret syns jeg faktisk var en genial tanke, noe jeg burde kommet på sist jeg hadde HTC. Skal ikke utale meg om spillet, da jeg aldri spiller på min mobil, men ellers er det genialt.

 

Personlig syns jeg det er en fordel å ha en skjerm man har mulighet til å bruke andre ting en tomlene til å skrive med. Setter pris på valgfrihet :-)

Lenke til kommentar
http://images.gfx.no/526/526684/nokia_5800_snik7.jpg

 

Det bildet tror jeg sier det meste om denne telefonen. De som har iPhone har sikkert vært borti iPhone-versjonen av spillet, og kan gjøre seg en del tanker basert på det ... Hvem vil vel sitte med et plekter på den måten når man kan bruke to tomler? I tillegg er spillgrafikken ti ganger bedre på iPhone-versjonen.

 

Vist man faktisk har bry til og spille gitar hero på mobilen sin, så er sikkert Iphone best.. Og nei det bildet sier omtrent ikke en ting om denne telefonen.. Det er utrolig mange flere funksjoner som er mye viktigere på en mobil en om gitar hero bli bra eller ikke..

Lenke til kommentar

Kan ikke fatte hvorfor dette GuitarHero wannabe-spillet skal være avgjørende for folks beslutning for å kjøpe denne telefonen eller en iPhone..?

 

- Ikke Multi-Touch

- Plekter?? Seriøst?!?

- Totalt åndssvake tastemuligheter

- Klasseforskjell på surfing

- Tjukk, tung og treg respons på en ellers god skjerm.

 

No-brainer spør du meg.

Lenke til kommentar
Er det ikke slik at det kun er Apple som har patent på multitouch, og at det er derfor andre produsenter som Nokia, LG osv. ikke bruker det?

 

Ikke drep meg om jeg tar feil :p

 

Jepp so sagt, Apple fant opp multitouch... Vertfall det folk tror.

 

Nei jeg aner ikke hvordan pantent greiene funker... Men det er no trist om så er tilfelle. En annen ting er jo hvor nødvendig multitouch er, dersom man skal bruke den i en så liten grad som Apple så ser jeg ikke helt vitsen med å ha det på en så liten ting som en mobil. Da er det bedre å styre telefonen med 1 hånd syns jeg personlig. Dersom man drar multitouch mye lengre enn iphone kan det kanksje være kjekt å ha...

Lenke til kommentar

Hvor har du det egentlig fra? At folk tror Apple fant opp multitouch? Er det bare fordi det er APPLE. Jeg har ikke noe iphone, og kommer heller ikke til å kjøpe meg en fordi den oppnår ikke mine behov, men jeg er ikke en kar som går ned å hakker ned på andre folk som har andre mobiler enn meg.

 

 

Det jeg mente med forige innleget mitt var at du brukte ordet "ALLE". Som om du har allerede bestemt deg for at alle som har en iphone er, ja.

Endret av laffe
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1345t12

da har man sett videoen, og jeg må si meg skuffet. så skikkelig elendlig ut. triste kjipe s60menyer med slidergreie på siden? ekstreeeeemt stygg grafikk på smsdelen og et totalt latterlig guitarherospill. mobilen virket tref og så jo ut som den kræsja når den skulle skifte fra stående til liggende. skjermen så forsåvidt veldig fin ut.

 

nei takk, bedre lykke neste gang.

Endret av Slettet+1345t12
Lenke til kommentar
Hvor har du det egentlig fra? At folk tror Apple fant opp multitouch? Er det bare fordi det er APPLE.

Apple har en patentsøknad inne for multitouch. Hvilket betyr at andre produsenter som ønsker å benytte multitouch må avklare dette med Apple eller risikerer å få en stor regning fra Apple i etterkant om patentsøknaden går gjennom.

 

Jeg vil anta at andre produsenter har spurt Apple at om det er greit at de slipper multitouch-produkter - at det ikke er lansert fra andre sier vel sitt om hva Apple ønsker med patentsøknaden.

Endret av knutaj
Lenke til kommentar

Angående multitouch, tror jeg ikke det vil være noe problem for mobiler som bruker MS Mobile?

http://en.wikipedia.org/wiki/Multi-touch#Microsoft_Surface

Her har jo MS en form for multitouch, og når de først har dette patentet burde det ikke være umulig å få dette på en telefon heller? (les: de mobilene som kjører MS Mobile).

MS startet jo tross alt et par år før Apple med utviklingen av multitouch :)

Lenke til kommentar
da har man sett videoen, og jeg må si meg skuffet. så skikkelig elendlig ut. triste kjipe s60menyer med slidergreie på siden? ekstreeeeemt stygg grafikk på smsdelen og et totalt latterlig guitarherospill. mobilen virket tref og så jo ut som den kræsja når den skulle skifte fra stående til liggende. skjermen så forsåvidt veldig fin ut.

 

nei takk, bedre lykke neste gang.

 

Bedre lykke neste gang? En sniktitt av en telefon som kommer over nyttår.. Jeg er 99,9% sikker på at det vil komme forandringer i software delen til 5800... Ikonene i menyen er ikke 100% bestemt enda.. Syntes du i det minste skal gi Nokia en sjangs til og fullføre produketet før du kaster det bort..

Lenke til kommentar
Hvor har du det egentlig fra? At folk tror Apple fant opp multitouch? Er det bare fordi det er APPLE. Jeg har ikke noe iphone, og kommer heller ikke til å kjøpe meg en fordi den oppnår ikke mine behov, men jeg er ikke en kar som går ned å hakker ned på andre folk som har andre mobiler enn meg.

 

 

Det jeg mente med forige innleget mitt var at du brukte ordet "ALLE". Som om du har allerede bestemt deg for at alle som har en iphone er, ja.

 

Jeg hakker ikke ned på folk som har Iphone, jeg har selv hatt den. Jeg har fra folk at folk tror at Apple fant opp multitouch. Mange jeg snakker med som har iphone tror det, fordi de ikke har sett det på andre telefoner før. Jeg burde sikkert skreve "alle". Beklager.

Lenke til kommentar
Kan ikke fatte hvorfor dette GuitarHero wannabe-spillet skal være avgjørende for folks beslutning for å kjøpe denne telefonen eller en iPhone..?

 

- Ikke Multi-Touch

- Plekter?? Seriøst?!?

- Totalt åndssvake tastemuligheter

- Klasseforskjell på surfing

- Tjukk, tung og treg respons på en ellers god skjerm.

 

No-brainer spør du meg.

 

 

Ja, plekter - seriøst :)

 

Jeg spiller en del gitar og bass, men å bruke plekter på en mobiltelefon hadde jeg aldri drømt om. Så hvis jeg kjøper den (les: gidder å vente til den kommer) skal jeg søren meg prøve plekter. Så er jo 5800 i Xpress Music-serien.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

jeg er enig med Lionel_Luthor. Vi får nå se hvordan produktet blir når det er ferdig, før vi begynner å klage som F#¤" på det.

 

Jeg har utrolig lyst på denne mobilen forde den vil bil billigere en mange av de andre iphone killerene. Så hjelper det at den ser ganske så bra ut også, og speksa er gode.

 

Håper den kommer før jul, for mobilen min tok kvelden i går..

 

seph

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...