Gå til innhold

Sniktitt: Nokia 5800 Xpressmusic


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
bare vent. etter kort tid begynner man å oppdage alvorlige feil i softwaren som med alle andre telefoner nokia leverer. svart skjerm..dårlig wlan, osv. etter første "servicepack" er kanskje denne brukbar. tenk dere selv, nokia hadde DÅRLIG TID med denne grunnet iphone.

 

 

Hvilke feil i softwaren? Har ikke hatt en feil med min n82. Er vel og en grunn til at nokia har ventet så lenge med sin "iphone". Nettopp for å unngå mange feil...

Lenke til kommentar
Er fin ja, men slår ikke iPhone i brukevennlighet samt den gode synkinga for Mac brukere... Men ja, jeg har jo alltid vært Nokia fan :D

Det vet du ingenting om siden du ikke har prøvd telefonen ;) .

 

 

 

bare vent. etter kort tid begynner man å oppdage alvorlige feil i softwaren som med alle andre telefoner nokia leverer. svart skjerm..dårlig wlan, osv. etter første "servicepack" er kanskje denne brukbar. tenk dere selv, nokia hadde DÅRLIG TID med denne grunnet iphone.

 

Pleier å det å være mye feil med nokia sin software på de første tlf? Har hatt 2 nye SE i det siste, og på grunn av MYE feil og mye fram og tilbake på verksted så er jeg veldig skeptisk til deres nye xperia... Er ikke nokia noe bedre?

 

Jeg har ikke hatt noen problemer med min Nokia N82, utenom Ebuddy (som er et tredjepartsprogram).

Lenke til kommentar
Herlig. Er vel ikke altforlenge til man ser den i lommen min, med mindre det kommer noe bedre.

 

 

 

Rart at Nokia fanboysa plutselig er hypp på dette nå. haha. Men det er jo ikke noe rart i... Hvis det er andre produsenter som "finner opp" noe så kommer nokia fansen og sier mass vissvass, men så fort nokia kommer med det samme, så "WOOOW"

 

Morsomt for dere at det faktisk finnes en redaksjon nedsyltet av Nokiafanboys, som skriver akkurat det dere vil lese. Har lest andre steder og der var de langt fra så overbevist som Amobil er(kjedelig UI, plastic.fantastic-følelse, osv...) Men det kom ikke som noen bombe at Amobil først nå fant ut hvor genialt et trykkfølsomt UI er. Jeg har skrevet det for ca ett år siden at akkurat dette kom til å skje. Vedder venstre hånd på at denne får en 6-er hos amobil i noe som er kamuflert som en test. Noen som tør vedde imot?

Lenke til kommentar
Herlig. Er vel ikke altforlenge til man ser den i lommen min, med mindre det kommer noe bedre.

 

 

 

Rart at Nokia fanboysa plutselig er hypp på dette nå. haha. Men det er jo ikke noe rart i... Hvis det er andre produsenter som "finner opp" noe så kommer nokia fansen og sier mass vissvass, men så fort nokia kommer med det samme, så "WOOOW"

 

Morsomt for dere at det faktisk finnes en redaksjon nedsyltet av Nokiafanboys, som skriver akkurat det dere vil lese. Har lest andre steder og der var de langt fra så overbevist som Amobil er(kjedelig UI, plastic.fantastic-følelse, osv...) Men det kom ikke som noen bombe at Amobil først nå fant ut hvor genialt et trykkfølsomt UI er. Jeg har skrevet det for ca ett år siden at akkurat dette kom til å skje. Vedder venstre hånd på at denne får en 6-er hos amobil i noe som er kamuflert som en test. Noen som tør vedde imot?

 

På grunnlag av det du skriver her, så går jeg ut i fra at du ikke har lest sniktitten.. De skriver at høytalerene ikke er så veldig gode, at nettleseren ikke er så bra som konkurrentene.. At skjermoppløsningen ikke er på høyde med de aller beste men forsatt rimelig bra.. At det ikke går helt smertefritt og kun bruke fingerene når man beveger seg rundt i menyen pga noe blir litt vell smått.. Og at telefonen er litt overfølsom når man spiller..

Dette er etter min mening ikke en artikkel som lyser at den er skrevet av en fanboy..

 

Men det er kanskje litt rett som du sier at det er litt fanboys rundt omkring på forumet og i redaksjonen.. Vet værtfall om en ekstrem fanboy som forguder sony ericsson og deres produkter og lovepriser vært ett produkt de kommer med.. Og på toppen av pyramiden av elskverdige produkter har vi Sony Ericsson P1.. Som er ett klasse over alle andre telefoner..

men men, vi har vell alle våres favoritter :p

Endret av Lionel_Luthor
Lenke til kommentar
Er fin ja, men slår ikke iPhone i brukevennlighet samt den gode synkinga for Mac brukere... Men ja, jeg har jo alltid vært Nokia fan :D

 

Nå slår vel alle telefoner på markedet brukervennligheten til iphone.

Når ble det brukervenlig og være knyttet til Appels jernhånd? Eller når ble det brukervenlig og måtte hacke/modifisere/endre et produkt i strid med produsentens egene ønsker og bryte garantien for å gjøre den brukelig.

Det ser pent ut og har flotte menyer, men brukervenlig vil jeg ikke påstå å si at iphone i sin helhet er.

 

Når det kommer til denne telefonen er skjermen menst spennende syns jeg. Og selv om menyene er en smule kjedelig er de vertfall selvforklarende og like oversiktlige som før. Og utseende i menyene kan heldigvis enkelt fjernes, og noen har vel sagt at dette ikke er de endelige ikona.

 

Den store svakheten til denne telefonen syns jeg er mangel på fult tastatur men fysiske taster. Som man vet fra iphone og Diamond, touch kan ikke erstatte fysiske taster og for å få en bra løsning er man helt avhengig fysiske taster i tillegg til touch. Bare se på forbedringene fra Dimoand til Touch Pro når det kommer til daglig bruk.

Lenke til kommentar
Herlig. Er vel ikke altforlenge til man ser den i lommen min, med mindre det kommer noe bedre.

 

 

 

Rart at Nokia fanboysa plutselig er hypp på dette nå. haha. Men det er jo ikke noe rart i... Hvis det er andre produsenter som "finner opp" noe så kommer nokia fansen og sier mass vissvass, men så fort nokia kommer med det samme, så "WOOOW"

 

Morsomt for dere at det faktisk finnes en redaksjon nedsyltet av Nokiafanboys, som skriver akkurat det dere vil lese. Har lest andre steder og der var de langt fra så overbevist som Amobil er(kjedelig UI, plastic.fantastic-følelse, osv...) Men det kom ikke som noen bombe at Amobil først nå fant ut hvor genialt et trykkfølsomt UI er. Jeg har skrevet det for ca ett år siden at akkurat dette kom til å skje. Vedder venstre hånd på at denne får en 6-er hos amobil i noe som er kamuflert som en test. Noen som tør vedde imot?

 

Hmmm virker ikke som om du har lest testen, men det store nyheten her er jo ikke at skjermen er trykkfølsom men at skjermen er stor. Det store minuset med denne telefoner er jo at det en trykkfølsom uten fult tastatur med fysiske taster.

 

For øvrig syns jeg telefonen ser grei ut i forhold til pris og gruppa den er ment for. Skal jeg selv kjøpe en ny Nokia telefon må de lansere en telefon som er av typen topp modell. Og som sagt vet jeg fra erfaring med Iphone og Diamond at personlig syns jeg det er et stor minus når det ikke er fysiske taster i tillegg til touch.

 

Dette med iphone killer syns jeg blir for dumt, vist man vokner litt opp, så vet man at Nokia, SE, HTC, Samsung osv osv hadde lansert telefoner som drepte iphone lenge før iphone va kommet på markedet.

Lenke til kommentar
Hvilke SE, HTC og Samsung telefoner er det som overgikk iPhone lenge før den kom ?? Og hvorfor har jeg aldri hørt om dem ?

 

Det er bare å slå opp på en hvilken som helst av produsentenes hjemmeside. Velg ut daværende mellom modell og topp modell og du har en telefon som gruser iphone på alle mulige måter. Til og med med fysiske taster, så er man kvitt den ulempen.

 

Jeg tror nok de aller fleste har hørt om disse telefonene, men det er noe med ting Apple lanserer som får folk og presse til og tro at dette fant Apple opp og at dette er best.

 

Det var ikke Apple som fant om mobiltelefonen.

Det var ikke Apple som lanserte første telefon som viser "ekte internett" (de har ennå ikke lansert en slik telefon)

Det var ikke Aplle som fant opp Touch

Det var ikke Apple som fant opp Multi Touch

Det var ikke Apple som fant opp App Store konseptet

Det var ikke Apple som fikk e-post til mobiltelefonen, og de var heller ikke de første som kunne vise "ekte epost"

Det var ikke Apple som lanserte den første telefonen med musikkspilling, og heller ikke de som fant opp konseptet.

Iphone er ingen Datamaskin, Iphone er ikke en gang en fullblods smartelefon, selv om Jobs sier det. Det er helt sant.

Det var ikke Apple som fant opp 3G og det var også nødvenig med 3G før Apple fant opp dette på nytt.

 

Og listen bare fortsetter og fortsetter. Likevel tror folk at Apple var de som fant opp alt dette, at Iphone er en smarttelefon og at den første telefonen en produsent lanserer tross i utallige mangler og begrensninger pluttselig er det beste som finnes på markedet.

 

Nå går alle rundt og tror Apple fant opp kruttet. Selv om de ikke var født når det smalt.

Endret av EldarH
Lenke til kommentar

Vel, for the record så er jeg 23 og har hatt masse forskjellige mobiler av diverse merker oppigjennom årene, og jeg kan ikke si jeg har vært borti en eneste telefon som gjør det iphone gjør like godt, eller bedre, nemlig;

- veldig bra og stor skjerm med veldig bra respons og multi touch

- stortsett alltid lynrask respons i menyer

- beste internett opplevelse sålangt når det kommer til mobiler.

- relativt mye minne til musikk, video og bilder

 

 

Selvfølgelig er den ikke "den perfekte mobil" som sikkert en del syns, den er for eksempel ikke like god å skrive med som vanlige mobiler med T9, og den har ikke så veldig bra batteritid så det gjør noe. Kameraet er heller ikke så mye å skryte av. Ellers må jeg si jeg var veldig fornøyd.

Endret av Thomas_H
Lenke til kommentar
Jada her bruker vi ordet "alle" haha.

 

Før du kommer å sier

"du har iphone så pleas hold kjeft"

 

Så vil jeg si før du sier det: NEI jeg har ikke noe iphone.

 

Tror ikke e skjønte helt ditta men var det ment på meg så har jeg ikke Iphone nei, men jeg hadde i lengre tid. Den ble selvfølgelig byttet ut når man kom over at den var fin og se på og man fant ut av multi touck ikke hadde det helt store for seg på en liten mobil. Og man så at den som telefon var ubrukelig.

Endret av EldarH
Lenke til kommentar
Vel, for the record så er jeg 23 og har hatt masse forskjellige mobiler av diverse merker oppigjennom årene, og jeg kan ikke si jeg har vært borti en eneste telefon som gjør det iphone gjør like godt, eller bedre, nemlig;

- veldig bra og stor skjerm med veldig bra respons og multi touch

- stortsett alltid lynrask respons i menyer

- beste internett opplevelse sålangt når det kommer til mobiler.

- relativt mye minne til musikk, video og bilder

 

 

Selvfølgelig er den ikke "den perfekte mobil" som sikkert en del syns, den er for eksempel ikke like god å skrive med som vanlige mobiler med T9, og den har ikke så veldig bra batteritid så det gjør noe. Kameraet er heller ikke så mye å skryte av. Ellers må jeg si jeg var veldig fornøyd.

 

Selv er jeg en smule eldre, og går til anskaffelse av nye mobiltelefoner relativt ofte.

Personlig syns iphone er så lagt fra "den perfekte mobil" man kan komme. Dersom man bruker Iphone som en Ipod med 3G skal jeg være enig i at dette er et bra alternativ til andre mediaspillere, dersom man kan leve med de enorme begrensningene man har når man kjøper et apple produkt i forhånd til konkurentenes produkter. Men som mobiltelefon, (når man tar vekk ipod touch delen av iphone) så er det helt ubrukelig. Men jeg har nok aldri hatt en så pen mobil som da jeg hadde Iphone, men det er ikke det som teller mest for meg.

Lenke til kommentar
Nå går alle rundt og tror Apple fant opp kruttet. Selv om de ikke var født når det smalt.

Og?

 

Seriøst: og hva så? Er det de som har funnet opp de forskjellige teknologiene som nyter godt av deres eksistens i dag? Nei - det er de som lykkes å ta dem i bruk som blir vinnerne. Du må gjerne hate Apple alt du vil, og for all del: list opp en hel rekke ikke-relevant fjas slik som du nettopp har gjort, men det forandrer ikke Apples suksess et sekund. Trist, men sant.

 

Sånn, så var det overstått. :) Kommentar til sniktitten -- joda, dette ser ut som en bra (men inkrementell) forbedring for S60, men seriøst; hvordan kan man fortsatt påstå å ha "en vinner" når det lagger mellom skjerbyttene?

Lenke til kommentar

Morsomt hvordan alle S60-telefoner må "tegne" opp grensesnittet på nytt etter fks å ha snudd skjermen. Det er en liten filleting, men det gir et dårlig inntrykk i forhold til fks. iPhone. Og uansett hvor mye man skinner menyer og ikoner så ser det fortsatt ut som gamle, triste og trege S60. Men, for all del, er man Nokia-fanboy, som mange her på forumet er, så løp og kjøp. :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...