Gå til innhold

Kjente antivirus for dårlige


Anbefalte innlegg

Artig at to av de som passerte denne testen ble plassert nederst på listen til av-comparatives.org, dessuten blir Avira plassert øverst i deres tester... Noen som vil utdype litt? :p

Utdype kan jeg nok ikke, men ha en mening kan jeg vel kanskje.

 

En ren "bestått/ubestått" kategorisering som VB100 bedriver synes jeg virker veldig snodig og urealistisk. Jeg har mye mer sansen for av-comparatives sin fremgangsmåte. Ingen anti-virus vil noen sinne detektere absolutt alle skadelige programmer som finnes.

 

Av-comparatives virker mye mer i lodd med hva som generelt virker anerkjent som solide produkter hvis man titter rundt i sikkerhetsforum.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste som feilet denne testen feilet ved en false positive. Altså advare deg mot en fil som kanskje ikke var skadelig alikevel. Jeg ser det som et mye større problem om en faktisk slapp gjennom en av de virkelige truslene. Det kan heller være en indikasjon på at programmets evne til å finne ukjente trusler er god.

 

Holder meg til Avira, som kanskje er det minst resurskrevende antivirusprogrammet en kan finne, I tillegg er det gratis! AVG har blitt for tungt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...