J@9 Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 Hei! Har fått tak i en bærbar pc her, som jeg trenger noen nye drivere til.. Alt jeg vet om maskinen er at det er en REC maskin, og over tastaturet står det SmartBook. Maskinen fungerer som den er nå, men høytalerne klikker 3-4 ganger ganske kjappt i oppstarten, og i Windows høres lyden forvrengt ut.. noe jeg regner med blir løst av en bedre lydkort driver.. Maskinen har en AMD Athlon XP 1600+ Mobile CPU, og jeg kjører XP Pro SP3 på den. Mangler driver for skjermkort og "Enkel kommunikasjonskontroller for PCI", også skulle jeg hatt en ny lydkort driver. I følge Enhetsbehandlinga så brukes "VIA AC'97-lydkontroller (WDM)" som lydkort driver nå. Har kjørt SIW på den, og da fikk jeg opp dette på "Motherboard": Manufacturer: MEDIONNB Model: QAM 3000 Version: null Serial Number: 00000000000 North Bridge: VIA KN133 Revision 80 South Bridge: VIA VT8231 Revision 80 Lappen under maskina der det skal stå merke, modell, voltstyrke osv. er helt blank, om dette skyldes slittasje eller om den alltid har vært sånn, vet jeg ikke. Håper noen kan hjelpe meg med å identifisere modell nr på maskina, eller hvilken produsent den kommer fra, eller kan hjelpe meg med drivere så blir jeg glad Regner ikke med at REC har lagd den selv, for dem brukte vel forskjellige OEM produsenter om jeg ikke husker feil?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå