Gå til innhold

Hvordan bli en bedre taler?


Newar

Anbefalte innlegg

Hei sliter med dårlig tale. Lager ofte stemmen min litt lys for å virke hyggelig men det høres helt feil ut har jeg funnet ut etter båndopptak. Snakker generelt veldig lite. Er det noen her som har tips?

 

Jeg vil ha den gromstemmen som man finner på reklamen. Vel, ikke så ekstrem da men dere skjønner sikkert.

Endret av Newar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sett på opptakeren og snakk en kort setning. Gjør det om og om igjen med så mange forskjellige stemmer du klarer, og så spill av og prøv å koke mulighetene ned til færre og færre, så øver du deg på de du syns hørtes bra ut. Er vel ingen annen lett utvei :hmm:

Endret av gravitic
Lenke til kommentar

Alle synes de høres rare ut på opptak. Dette er på grunn av at når du hører deg selv snakke blir lyden påvirket av vibrasjonene stemmebåndet lager i hodet, mens på opptak hører du hvordan du egentlig høres ut for andre. Jeg ville ikke lagt for mye vekt på det, oddsen er at de rundt deg ville synes det var mye rarere om du plutselig fikk en helt annen stemme enn du vanligvis har ;)

Lenke til kommentar
Jeg har fått kommentarer om at jeg snakker for lavt, men jeg hører det ikke selv. Når jeg snakker i klassen tror jeg den holder et vanlig nivå, selv om jeg synes jeg snakker høyt selv. :(

Same. Jeg også har fått høre at jeg snakker lavt, og har en tendens til å falle tilbake på det hele tiden, selv om jeg prøver å snakke tydlig og moderat høyt.

 

Men om jeg snakker til en større gruppe retter stemmen seg utrolig nok av seg selv, og plutselig snakker jeg veldig høyt og klart.

 

TS: Jeg har hørt at det skal hjelpe på stemmen å ligge på magen på gulvet og synge.

Lenke til kommentar
Sett på opptakeren og snakk en kort setning. Gjør det om og om igjen med så mange forskjellige stemmer du klarer, og så spill av og prøv å koke mulighetene ned til færre og færre, så øver du deg på de du syns hørtes bra ut. Er vel ingen annen lett utvei :hmm:

 

Skal prøve dette. Takk for tipset ;)

Endret av Newar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...